Sivu 2/3
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 10 Heinä 2019, 07:08
Kirjoittaja Herkkulenkki
Löytyhän se holley tiedot, kiitoset.
Eiköhän sen saa tollakin holleyllä toimii ku huoltaa.
Riittää varmasti tohon autoo ja parempikin jos veis bensaa vähempi.
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 10 Heinä 2019, 13:14
Kirjoittaja FFreak
Se tankin pään tukkoisuus on helppo tarkastaa siten, että puhaltaa ilmaa tankkiin päin. Ei niin kovaa, että sihti pullahtaa imuputken päästä pois. Voi olla vuosien aikana kerääntynyt mönjää sihtiin ja isommalla virtauksella ei enää riitä bensa kun polkaisee. Minustakin viittaa bensan saantiin. Mulla camino teki aikoinaan samaa, että kun polkaisi kaasun pohjaan tuli äkkikuolema, mutta heti sen jälkeen kyllä pomppasi vauhtiin. Muistaakseni vika poistui itsekseen, kun oli pitkään käyttämättä ollut kaasari, josta varmaan tukokset liukeni ajan kanssa.
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 10 Heinä 2019, 14:35
Kirjoittaja Herkkulenkki
Eli otan polttoainen letkun irti mekaanisesta bensapumpusta, ja puhalla tankkiin päin varmaan 1bar paine riittää?
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 10 Heinä 2019, 17:22
Kirjoittaja starsky
Kannattaa suosiolla käydä järjestyksessä läpi koko polttoainepuolen ketju, koska muuten kokeilet vain yksitellen eri temppuja.
-Irroita kaasutin ja puhdista se. Vaihda tarvittavat kuluvat osat (
yhteistyökumppaneiden kautta löytyy varmasti korjaussarja kaasuttimeesi, jos sellainen on saatavilla). Tarkista kaasuttimen toiminta kaikilta osin.
-Puhalla polttoainelinja paineilmalla tankin päästä auki. Tankkiin päinkin voi puhallella, mutta mössö tulee sitten takaisin jossain vaiheessa.
-Tankin sisälläkin on suodatin linjassa, irrota palikka tankista ja tarkista suodatin. Varaudu vaihtamaan o-rengastiiviste (jos tankki alkuperäismallinen).
-Samalla kun polttoainetankki avattu, niin huuhtele se mössöstä jos mahdollista.
-Vaihda polttoainelinjasta kaikki kumiletkut uusiin (jos on vähänkin kovettuneita).
-Onko polttoainelinjassa mitään suodatinta? Jos ei ole, niin laita sellainen mekaanisen pumpun ja kaasuttimen väliin. Mieluiten ulkokuoreltaan metallinen ja huolellisesti kiinni liitokset + laadukasta letkua.
-Iroita tarvittaessa mekaaninen pumppu lohkosta ja vaihda se uuteen (jos vähänkin epäilystä, että ei toimi kunnolla).
Tsemppiä puuhasteluun, toivottavasti ongelma löytyy.
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 16 Heinä 2019, 09:39
Kirjoittaja Homer65
starsky kirjoitti: ↑10 Heinä 2019, 17:22
Kannattaa suosiolla käydä järjestyksessä läpi koko polttoainepuolen ketju, koska muuten kokeilet vain yksitellen eri temppuja.
-Irroita kaasutin ja puhdista se. Vaihda tarvittavat kuluvat osat (
yhteistyökumppaneiden kautta löytyy varmasti korjaussarja kaasuttimeesi, jos sellainen on saatavilla). Tarkista kaasuttimen toiminta kaikilta osin.
-Puhalla polttoainelinja paineilmalla tankin päästä auki. Tankkiin päinkin voi puhallella, mutta mössö tulee sitten takaisin jossain vaiheessa.
-Tankin sisälläkin on suodatin linjassa, irrota palikka tankista ja tarkista suodatin. Varaudu vaihtamaan o-rengastiiviste (jos tankki alkuperäismallinen).
-Samalla kun polttoainetankki avattu, niin huuhtele se mössöstä jos mahdollista.
-Vaihda polttoainelinjasta kaikki kumiletkut uusiin (jos on vähänkin kovettuneita).
-Onko polttoainelinjassa mitään suodatinta? Jos ei ole, niin laita sellainen mekaanisen pumpun ja kaasuttimen väliin. Mieluiten ulkokuoreltaan metallinen ja huolellisesti kiinni liitokset + laadukasta letkua.
-Iroita tarvittaessa mekaaninen pumppu lohkosta ja vaihda se uuteen (jos vähänkin epäilystä, että ei toimi kunnolla).
Tsemppiä puuhasteluun, toivottavasti ongelma löytyy.
Tää kuulostaa järkevältä setiltä

Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 16 Heinä 2019, 16:27
Kirjoittaja Antti66HT
Tuo kaasari on aikalailla alkaen malli. En ihan kauheasti tuohon panostaisi. Hyviä aihioita saa kuitenkin jo sadasta eurosta ylöspäin, mihin voi sitten hommata noita korjaussarjoja ja tiivisteitä.
Automaatin kanssa esim.4160 sarjaa no 3310 750 vacuumi holley on todettu toimivaksi.
Itsellä ollut manuaalien kanssa tuplapumppuja, esim. 4150 sarjaa, 650 cfm.
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 24 Heinä 2019, 10:58
Kirjoittaja Herkkulenkki
Polttoainen pumppu vaihdettu ja linjat puhdistettu.
Tuntuis että toimis vähän paremmin, mut ei edelleenkään lähden täydella kaasulla.
lukkovaihteella kun ajaa, niin lähtee välistä kiihtyyn täydelläkin kaasulla, mut jotenkin sillokin pistää hanttiin vähän.
Mulla näköjään puuttuu kick down vaijeri kokonaan, siks varmaan laatikon vaihdotkin kummallisia.
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 25 Heinä 2019, 12:58
Kirjoittaja Herkkulenkki
Nyt on koeajoo tehty lisää, ja ennakko mitattu.
sytytysennakko oli 5-50, eli turhan paljo tuo kierroksilla oleva ennakko.
Sit tulin siihen tulokseen ton automaattilaatikon kans, ettei sieltä löydy 3 vaihetta ollenkaan.
Täytyy vkl tarkistaa se alipaine moduli laatikon perästä ja kattoo että se letku on ehjä.
ois kiva saaja kaikki vaihtee toimiin.
Edellinen omistaja oli 2v sitten vaihdattanut öljyt laatikkoon, ja oli kuulema huonontunut laatikon toiminta selevästi.
Kaasari varmaan vaihtuu lähitulevaisuudessa, niin uskon että sit rupee kestään kaasua paremmin.
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 25 Heinä 2019, 13:06
Kirjoittaja Arto65FB
Herkkulenkki kirjoitti: ↑25 Heinä 2019, 12:58
Sit tulin siihen tulokseen ton automaattilaatikon kans, ettei sieltä löydy 3 vaihetta ollenkaan.
Täytyy vkl tarkistaa se alipaine moduli laatikon perästä ja kattoo että se letku on ehjä.
ois kiva saaja kaikki vaihtee toimiin.
Edellinen omistaja oli 2v sitten vaihdattanut öljyt laatikkoon, ja oli kuulema huonontunut laatikon toiminta selevästi.
Mitäköhän öljyä sinne lootaan on laitettu. Pitäisi olla Type F:ää.
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 25 Heinä 2019, 16:58
Kirjoittaja Kankkis
Jos ollut alipaine kiinni niin on voinut tollasia lukemia näyttääkkin muuten kuulostaa hullulta että olis noin suuri keskipakois ennakko skaala
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 25 Heinä 2019, 17:37
Kirjoittaja janne260
Herkkulenkki kirjoitti: ↑24 Heinä 2019, 10:58
Mulla näköjään puuttuu kick down vaijeri kokonaan, siks varmaan laatikon vaihdotkin kummallisia.
Normaalisti on toteutettu tangolla kickdown näissä.
Mulla korkkas joskus alipainemodulaattorin putki, ja se teki sen että piti olla vauhtia yli 100 km/h ( 60 mph) ennen kuin imas kolmosen päälle.
Ja sit tuli meieleen sellainen jostain kuultu asia, että jos ei ole siinä laatikon kyljessä olevassa kickdownin ohjaus "väkästimessä" tankoa tai vaijeria ollenkaan kiinni, niin se saattaa seilailla omia aikojaan, jolloin tietenkin se jotain sotkee siellä.
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 25 Heinä 2019, 19:46
Kirjoittaja Herkkulenkki
Letku irti alipainekellosta ja ennakko oli jotain 25-26 kaasulla. Otan sen modulaattorin vkl laatikosta irti ja tilaan kick down vaijerin kyllä.
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 25 Heinä 2019, 20:29
Kirjoittaja Kankkis
Ennakkoo sais olla ilman alipainetta kierroksilla hiukan enempi. Jotain 30-35 luokkaa. Joissain tapauksissa jopa yli
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 25 Heinä 2019, 20:30
Kirjoittaja Herkkulenkki
Varmaan se kello rikki jotenkin ku laittaa letkun kii, niin vetää kierroksilla 50 ennakon. No tutkitaa. Laatikko pitää saaja ekaks toimii suht normaalisti.
Re: Ei kestä kaasua
Lähetetty: 25 Heinä 2019, 20:52
Kirjoittaja Kankkis
Toimii kello ihan oikein, ei vaan saa ilman kuormitusta kaasua avattua niin paljoo että alipaineet tippuis niinkuin ajossa tapahtuu. Siksi katsotaan maksimi ennakot ilman alipainetta. Jos kello ois rikki niin ei lisäis ennakkoo ollenkaan vaan vuotais alipaineet mäelle