Sivu 2/4
Lähetetty: 05 Elo 2005, 12:24
Kirjoittaja voxagent
Kutos-mustin omistajana en vois kuvitellakaan heittäväni keulalle kasia kutosen jarrujen,alustan ja voimansiirron varaan. Ainakin saavutettava hyöty rajottuisi käyntiääneen

Kaikkeahan ei tietysti tarvitse tehdä kerralla ja muutos kannattaisi tehdä ensin akseleihin ja ohjaukseen jo kutosmoottorin aikana.
Vasta sitten vääntöä pellin alle.
Lähetetty: 05 Elo 2005, 13:16
Kirjoittaja janne260
voxagent kirjoitti:kutosen jarrujen,alustan ja voimansiirron varaan. .
No eihän ne vakiossa alkuperäiskasilla olevassakaan suuriin juhliin aihetta anna...
Lähetetty: 05 Elo 2005, 13:22
Kirjoittaja V-V
Niin mut eikös näin paperilla(tai siis näytöllä)ois mahdollista jos jarrut vaan muuttas v8 vastaaviksi, niin saada v8 kutvosen nokalle?(tietenki laatikko ja taka-akseli 8:sta)käykö 8 jarrut kutvosen akseleihin?
Lähetetty: 05 Elo 2005, 17:48
Kirjoittaja raunoh
Jo aiemmin on tuotu perustelut sille, että on syytä pitäytyä tehtaan suunnittelemissa ja toteuttamissa spesifikaatioissa (tai ylittää normit). Eivät nuo ole huuhaata ja tuulesta temmattuja. Poikkeamat ovat lainvastaisia, katsastuskelvottomia, kestävyyttä ja turvallisuutta huonontavia, ja vakuutusyhtiö voi evätä/periä korvauksia onnettomuuden sattuessa, puhumattakaan mahdollisista oikeudellisista seuraamuksista.
En näe perusteluja enkä järkeväksi poiketa tehtaan normeista. Mutta jokainen toki voi omalla riskillään tehdä mitä haluaa, mutta EN SUOSITTELE.
Lisäksi, 6-syl rummut ovat 9" ja V8:n rummut ovat 10" kokoiset. Eli selvästi erilaiset jarrun tehot.
Lähetetty: 06 Elo 2005, 02:58
Kirjoittaja veekoo
janne260 kirjoitti:
Lakifaktaa, Annettu Helsingissä 30 päivänä joulukuuta 1992:
...
4. Moottorin vaihtoa ei saa suorittaa, jos auton omamassan suhde moottorin nettotehoon muutoksen jälkeen on pienempi kuin 7 kg/kW.
Perskuta. Laskeskelin juuri, etta ei mene kaukaa, ettei kasikoneiseen vakio '05:een ei suomessa saa lain mukaan vaihtaa edes alkuperaismoottoria..
3560lbs / 300hp = n. 7.21 kg/kW
Lähetetty: 06 Elo 2005, 16:26
Kirjoittaja Tarkkailija
Olen esittänyt totuudenmukaisen kertomuksen todellisesta elämästä, en ota muuhun kantaa kuin esitettyyn kysymykseen. Kysymykseen kuka sitten on virheitä tehnyt, jokainen voi itse ottaa kantaa.
Lähetetty: 06 Elo 2005, 18:20
Kirjoittaja V-V
käykö 8 jarrut kutvosen akseleihin?
Lähetetty: 06 Elo 2005, 21:06
Kirjoittaja Mexico65
veekoo kirjoitti:janne260 kirjoitti:
Lakifaktaa, Annettu Helsingissä 30 päivänä joulukuuta 1992:
...
4. Moottorin vaihtoa ei saa suorittaa, jos auton omamassan suhde moottorin nettotehoon muutoksen jälkeen on pienempi kuin 7 kg/kW.
Perskuta. Laskeskelin juuri, etta ei mene kaukaa, ettei kasikoneiseen vakio '05:een ei suomessa saa lain mukaan vaihtaa edes alkuperaismoottoria..
3560lbs / 300hp = n. 7.21 kg/kW
Pitäiskö huolestua n. 4,30kg/kW

Lähetetty: 07 Elo 2005, 20:48
Kirjoittaja Tarkkailija
457, paljonko sun Fb painaa nykykunnossa?
Lähetetty: 07 Elo 2005, 23:09
Kirjoittaja Mexico65
rtm kirjoitti:457, paljonko sun Fb painaa nykykunnossa?
Viime aikoina ei ole käynyt puntarissa kuin kuski ja paino on noussut.
Mutta jos kuski ei laihdu niin autoa on kyllä yritetty laihduttaa, mutta sekin taitaa olla lähes 100-150 kg ylipainoinen kun tavoitepaino olisi 1150 kg.
Lähetetty: 08 Elo 2005, 06:25
Kirjoittaja Antti66HT
Perskuta. Laskeskelin juuri, etta ei mene kaukaa, ettei kasikoneiseen vakio '05:een ei suomessa saa lain mukaan vaihtaa edes alkuperaismoottoria..
3560lbs / 300hp = n. 7.21 kg/kW
Tuota 7 kg/kW sääntöä ei sovelleta, jos moottori menee painoltaan, teholtaan ja iskutilavuudeltaan tiettyihin rajoihin tehokkaimaan alkuperäisen suhteen. Olikos se +10%, +20% ja +25%
Näillä itsekin sain mustiin vaihdettua 351w -69:n specseillä 290 hv...
1320 / 290 = 4,55 .... Olispa hepat "oikeita" ...

Lähetetty: 08 Elo 2005, 08:19
Kirjoittaja Mexico65
V-V kirjoitti:käykö 8 jarrut kutvosen akseleihin?
Kutosen navat 4 pultiset V8:n navat 5 pultiset -> ei käy.
Vähintään navat on vaihdettava, mutta niinkuin Rauno kirjoitti oikotietä onneen ei kannata käyttää.
Vaihda V8:n koko etuolka-akseli jarruineen ja koko taka akseli jarruineen.
Niin myös kaikki edellämainitut komponentit olisi vaihdettava.
Lähetetty: 08 Elo 2005, 08:20
Kirjoittaja Tarkkailija
457 kirjoitti:rtm kirjoitti:457, paljonko sun Fb painaa nykykunnossa?
Viime aikoina ei ole käynyt puntarissa kuin kuski ja paino on noussut.
Mutta jos kuski ei laihdu niin autoa on kyllä yritetty laihduttaa, mutta sekin taitaa olla lähes 100-150 kg ylipainoinen kun tavoitepaino olisi 1150 kg.
Kun laittaa paljon vahvikkeita, niin on vaikea laihduttaa kopasta, vaikka repisi verhoilua pois, eikä ylhäältä saa laihdutettua kuin muovilaseilla ja lasikuitukansilla. Muu painonpudotus tapahtuu vyötärölinjan alapuolelta. Ovista saisi aika paljon painoa pois, jos vaihtaisi ne kuituun. Toisaalta niistä tulee aika lerppuja kovassa vauhdissa. Mielestäni homma menee yli, jos lähdetään radikaalisti muuntelemaan alkuperäistä koria.
Salliiko säännöt muutoksia akseliratkaisuihin, vai pitääkö kilpailuissa yleensä olla alkuperäistyyppinen ripustus?
Lähetetty: 08 Elo 2005, 19:27
Kirjoittaja veekoo
457 kirjoitti:veekoo kirjoitti:
Perskuta. Laskeskelin juuri, etta ei mene kaukaa, ettei kasikoneiseen vakio '05:een ei suomessa saa lain mukaan vaihtaa edes alkuperaismoottoria..
3560lbs / 300hp = n. 7.21 kg/kW
Pitäiskö huolestua n. 4,30kg/kW




Asiaa...

Lähetetty: 08 Elo 2005, 19:31
Kirjoittaja veekoo