Sivu 2/4

Lähetetty: 20 Loka 2005, 09:38
Kirjoittaja 65HT
Peltisarjat on hommattu. Talven aikana välitys vaihtuu 3.0 -> 3.4 ja lukkokin perään tulee. Uusi K&N:n 14x3 putsarikin on pellin alla. Josko näillä jo aika parantuisi jollakin lailla. Nokan ja kannen kun vielä muuttaisi niin sitten varmaan ajat alkaisi 14, mutta ne eivät vielä tänä talvena vaihdu. Kesällä nähdään miten paljon näillä muutoksilla.

Lähetetty: 20 Loka 2005, 10:44
Kirjoittaja Mexico65
Aikoinaan kun keulilla vielä oli 5.0 HO vm. 92-94, RPM imusarja, 600 vac Holley, kansissa uudet seetit ja kanavia hyvin vähän siistitty, valupakosarjat 2½" putkisto, muutoin kone oli täysin vakio. Renkaat 225/60 R 15 Continental EcoContact.

Auto kulki vartimailin C4 laatikolla ja 3.00 lukollisella perällä noin 14,7s.

Muutos 1.
T5 manuaali
paras tulos 14,7 s.

Muutos 2.
3.80 perävälitys
paras tulos 14,5 s.

Koneen tehoksi mitattiin kampiakselilta noin 250 hp Tri-Y pakosarjoilla ja 600 db Holleylla, Weiand Action +Plus imusarjalla.

Muutos 3. 4. 5.
Kone vaihtoon
13,8 s.... 13,3 s....????

Lähetetty: 20 Loka 2005, 14:20
Kirjoittaja Fastback
Tapsa kirjoitti:ja lisä jännitys momentin vielä tuo
jos toinen samallainen on vieressä ja pitäis vielä peitota....
ikuinen treenaja itsekkin on, ammattikuskit on sitten eri asia !
mutta aina pelkkä koneteho ei tuo huippuaikaa 8)
Lisähaastetta tuo se että jos viereisellä radalla on joku race mies avoimilla putkilla, yritä siinä sitten kuunnella omaa autoa. Menee puhtaasti mittarilähdöksi.

Lähetetty: 20 Loka 2005, 15:59
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:ja lisä jännitys momentin vielä tuo
jos toinen samallainen on vieressä ja pitäis vielä peitota....
ikuinen treenaja itsekkin on, ammattikuskit on sitten eri asia !
mutta aina pelkkä koneteho ei tuo huippuaikaa 8)
Lisähaastetta tuo se että jos viereisellä radalla on joku race mies avoimilla putkilla, yritä siinä sitten kuunnella omaa autoa. Menee puhtaasti mittarilähdöksi.
Miltä luulette sen lähdön tuntuvan kun edessä on 10 autoa ja takana toiset kymmenen ja jokaisella tarkoitus ennättä ensimmäisenä mutkaan joka on noin 300 metrin päässä. :lol:
Esim. jotain tällaista
http://koti.mbnet.fi/tnracing/videot/Al ... kolari.wmv

Lähetetty: 20 Loka 2005, 16:31
Kirjoittaja Antti66HT
Eipä näkynyt Jyriä siellä seassa 8)

Oma kokemus oli syysratapäiviltä, että perän tuenta vei suurimman osan huomiosta. Alkoi pompottamaan jos yritti rivakkaa lähtöä. Paras aika tuli sitten kytkimen kanssa hyssytellen. Ajat oli muuten samaa luokkaa, jos eli erot syntyivät ajosuorituksen osalta tuolla ekalla 60ft matkalla. Kone kun on aika mieto, niin ei ole niin tarkkaa missä vaihtaa...

Lähetetty: 28 Loka 2005, 11:03
Kirjoittaja Ahti
Falconilla kesällä 2004 Hyvinkäällä jotain 14,4 hieman piristetyllä 289:llä. Tänä kesänä 347:llä Kiikalassa 12,7 176 ja seuraavana viikonloppuna 11,9 181 Alastarolla. Ens kesänä koitetaan parantaa, on yks pikkujutttu mielessä millä saa aika kivasti lisää voimaa 8)

Lähetetty: 28 Loka 2005, 15:05
Kirjoittaja Tapsa
Ai pikkujuttu ... tuntuvan hevosmäärän lisäämiseksi, Hmm...
jollakin keinoin voi onnistuakin ! :wink:
jos on pikkujutska niin kerro ihmeessä tälle
hevosvoima nälkäiselle sakille...

Lähetetty: 28 Loka 2005, 21:19
Kirjoittaja Jukka
Paljonkos pitäis vakio Foxilla olla varttimailiaika?

Lähetetty: 28 Loka 2005, 22:50
Kirjoittaja Fastback
Tapsa kirjoitti:Ai pikkujuttu ... tuntuvan hevosmäärän lisäämiseksi, Hmm...
jollakin keinoin voi onnistuakin ! :wink:
jos on pikkujutska niin kerro ihmeessä tälle
hevosvoima nälkäiselle sakille...
heh, toihan kuulostaa hyvältä. Mitähän ilokaasuja sitä suunnitellaan...?

Lähetetty: 28 Loka 2005, 23:22
Kirjoittaja Jukka
Hei Fastbackki:
Onko hyvin jos vakio foxilla ajaa paremman varttimailiajan kun kun 351Cobrajet+C6 autolla? :roll: :roll: :roll:
En ole varttimaili-ihmisiä ollenkaan mutta sitäkin tuli kokeiltua oikein muutaman lähdön verran Pohojammaalla.

Lähetetty: 29 Loka 2005, 00:00
Kirjoittaja Fastback
Jukka kirjoitti:Hei Fastbackki:
Onko hyvin jos vakio foxilla ajaa paremman varttimailiajan kun kun 351Cobrajet+C6 autolla? :roll: :roll: :roll:
En ole varttimaili-ihmisiä ollenkaan mutta sitäkin tuli kokeiltua oikein muutaman lähdön verran Pohojammaalla.
Eihän 14,974 s ja 151,63 km/h vartilla ole ihan kehnoimpia suorituksia varsinkaan vakiofoxilla - ihan oolrait aikahan tuo. 0,8 sekuntia nopeampaa kuin minä vakiolla 289 2V '65 Fastbackilla. Katso V8 magazinesta V8 gti päivien aikaa niin pääsee vähän jyvälle missä mennään.

Lähetetty: 30 Loka 2005, 17:53
Kirjoittaja Ahti
Fastback kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:Ai pikkujuttu ... tuntuvan hevosmäärän lisäämiseksi, Hmm...
jollakin keinoin voi onnistuakin ! :wink:
jos on pikkujutska niin kerro ihmeessä tälle
hevosvoima nälkäiselle sakille...
heh, toihan kuulostaa hyvältä. Mitähän ilokaasuja sitä suunnitellaan...?
Aika oikeella alueella ollaan...harmi vaan että konetta ei alunperin oikein rakennettu "sitä" silmälläpitäen mutta kai se sellasen pienen 125-150hv lisäyksen kestäisi. Taala/hp suhde ei ollenkaan paha. Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kokonaan uusi huomattavsti suurempi kone mutta samalla menisi koko loppu voimalinja uusiksi.

Lähetetty: 31 Loka 2005, 14:03
Kirjoittaja Fastback
Ahti kirjoitti:Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kokonaan uusi huomattavsti suurempi kone mutta samalla menisi koko loppu voimalinja uusiksi.
"Oi rakkaat huuleni älkää kaareutuko". Hmm, no hyvin tuo 347 tuntuu falconia kuljettavan, hiero alusta kohdalleen ja kun se toimii niin sitten elämää suurempaa nokka-akselia.

Lähetetty: 31 Loka 2005, 15:22
Kirjoittaja Tapsa
ei ollu ylläri... :wink: jos gaasut ovat mielessä se voi olla
yks tapa, tosiaan kellari ajan tasalle sieltä lähtee kymmenyksiä
ajassa samalla koneteholla , motti kaasun kanssa tosiaan monesta kohtaa hieman kovemmalle rasitukselle... 8)

Lähetetty: 31 Loka 2005, 17:07
Kirjoittaja Fastback
Tapsa kirjoitti: motti kaasun kanssa tosiaan monesta kohtaa hieman kovemmalle rasitukselle... 8)
ilokaasu ei tuo niinkään hirveää tehon lisäystä, mutta se hirveä väännön lisäys on se mikä rikkoo paikkoja. Ilokaasulla voimaa tule gurujen mukaan melko brutaalisti ja silloin särkyy paikkoja.