Sivu 2/3
Lähetetty: 22 Kesä 2005, 22:08
Kirjoittaja Mustangnisti
Ja missä on maine, kunnia ja tunnustus viralliselle kerhon ratapainolle! hä! täh!

Lähetetty: 22 Kesä 2005, 22:38
Kirjoittaja ROKI
Ihan hyvä punaiselta musselta, mutta ei vaan musset pärjää purniksissa ja sladeissa 4 mäntä GM:mille, on ne vaan hyviä nuo opelit. Vaikka en niitä ihannoikkaan, vai olisko ollut liika yrittäminen mikä vei pientaren puolelle, kumminkin pitkiä hyviä luistoja siltikkin, siitä huolimatta hyvä musse.
Lähetetty: 23 Kesä 2005, 06:33
Kirjoittaja JXA-26
Mustangin ainoa rajoite TODELLA näyttävään Driftailuun on nuo huikeasti kääntyvät etupyörät... (selittelyn makua?

) Nuo GM.n tuotteet tuli mutkiin todella hiljaa 185 renkaineen, joutu tosissaan jarrutteleeen niitten takia. Meillä oli 235 ja 3-vaihde pesässä...

Lähetetty: 23 Kesä 2005, 09:16
Kirjoittaja Aku_81
Monesti eurokinnerimiehillähän on noissa driftihommissa kapeat(halvemmat) takarenkaat ja saahan vanhoista asconoista/mantoista aika mukavasti tehoa, etenkin turbolla.
Lähetetty: 23 Kesä 2005, 10:34
Kirjoittaja Fastback
Eikös tuosta drifting tapahtumasta voisi tehdä virallisen clubisession? Tullaan vääräoppisesti mutka nätisti sladittamatta ja kun pääsuora aukeaa niin kumitetaan koko suora... "täh? eiks tota noin kuulunutkaan tehdä vai...."
Lähetetty: 23 Kesä 2005, 10:36
Kirjoittaja Dervish
Fastback kirjoitti:Eikös tuosta drifting tapahtumasta voisi tehdä virallisen clubisession? Tullaan vääräoppisesti mutka nätisti sladittamatta ja kun pääsuora aukeaa niin kumitetaan koko suora... "täh? eiks tota noin kuulunutkaan tehdä vai...."
Ja siis kumitetaan koko suora _ilman_ jarrua toisin kuin nuo jooppelit sen näkyi tekevän...
Mullon kyllä kauheet pähkäilyt.. lisää potkua remmillä + strokerilla vai ne isommat jarrut ja uudet kumit/vanteet. aika törkeetä.
Lähetetty: 23 Kesä 2005, 11:46
Kirjoittaja Fastback
Dervish kirjoitti:Ja siis kumitetaan koko suora _ilman_ jarrua toisin kuin nuo jooppelit sen näkyi tekevän...

Noni! Nyt puhutaan samaa kieltä! Woemoo pittöö olla.
Dervish kirjoitti:Mullon kyllä kauheet pähkäilyt.. lisää potkua remmillä + strokerilla vai ne isommat jarrut ja uudet kumit/vanteet. aika törkeetä.
Pidä tuo vakion näköisenä, niin tarjoaa ikäviä ylläreitä kiusaamaan lähteville. Edullinen driftausspeciaali ratkaisu on esim. ylimääräinen pissapojan säiliö takaluukkuun ja kummallekin takarenkaalle omat vesisumuttimet. Sitten vaan katkaisijan nappi esim. rattiin ja aina kun pitää saada pito irti niin vettä takarenkaille. Enpäs olisi uskonut moisen tulevan suustani... No kuitenkin, saisi sillä driftaukseeen vähän lisää metrejä. Sitten on myös se oikea vaihtoehto eli tehon kasvattaminen

Lähetetty: 23 Kesä 2005, 18:37
Kirjoittaja JXA-26
Ongelma ei ole tehon / väännön puute- vaikkakin eihän sitä koskaan ole liikaa- mutkun kioskia ei saa mutkassa tarpeeksi poikittain hallitusti kun tuo kääntösäde on mitä on... tulee toppari heti vastaan heti kun rupee oleen kivaa ! Nuo Alastaron nopeat kurvit sopivat paremmin Stangille, nelosella lusa tiskissä, poikittain.
Heinäkuussa seuraava x-treme joten kaikki kynnelle kykenevät kerholaiset "kuokkimaan" lintulauta pippaloihin !?
Lähetetty: 23 Kesä 2005, 20:56
Kirjoittaja Mustangnisti
Virallinen kerhopaino on mukana! _o/

Lähetetty: 23 Kesä 2005, 23:16
Kirjoittaja Petr
Dervishin kannattaa kurkata seuraavan linkin taakse sieltä saattas löytyä jotain tuttua.
http://www.janimyllyoja.com/Coppermine/ ... p?pos=-635
Lähetetty: 26 Kesä 2005, 13:33
Kirjoittaja JXA-26
Lähetetty: 29 Kesä 2005, 08:16
Kirjoittaja Dervish
Ei ne ulkomailla näköjään osaa riftata ilman että on pinta märkänä.. vaikkakin on mukavaa kalustoa näkösällä...
http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot ... tuning_642
Lähetetty: 01 Elo 2005, 18:21
Kirjoittaja Lupe
Lähetetty: 01 Elo 2005, 20:45
Kirjoittaja Dervish
Niin juu.. oltiinhan myö tuollakin, nyt tosin vain spektaattoreina kun on mustin perä katkolla..
http://www.partanen.net/photos/x-treme/31.7.2005/
- Sami Partanen .
Lähetetty: 02 Elo 2005, 09:49
Kirjoittaja Mexico65
Dervish kirjoitti:Fastback kirjoitti:Eikös tuosta drifting tapahtumasta voisi tehdä virallisen clubisession? Tullaan vääräoppisesti mutka nätisti sladittamatta ja kun pääsuora aukeaa niin kumitetaan koko suora... "täh? eiks tota noin kuulunutkaan tehdä vai...."
Ja siis kumitetaan koko suora _ilman_ jarrua toisin kuin nuo jooppelit sen näkyi tekevän...
Koko suora_
ilman_jarrua, Tämä vaatii jo voimaa. Olen alastarossa nähnyt vai yhden auto joka olisi pystynyt tuohon. Nyt en puhu varti mailin autoista.
Lainaus HRF sivuilta:
"Pekka Hietala megamoottorisella Chevrolet Camarolla, jossa tehoa tuntui olevan "riittävästi". Itse kilpailu päättyi kuitenkin valitettavaan keskeytykseen."
http://www.historicrace.fi/g0047.jpg
Kone taitsi olla lähes 500cid ja tehot noin 700-800 hp, koneen perässä automaati.
Pojat piirsi viivaa ihan rehellisesti koko suoranpätkän kunnes piti hakea jarruja seuraavaan mutkaan.
Huomatkaa 8 reikäinen mekaaninen ruisku Kinsler.
Sami myös pystyi vetämään pitkää viivaa vaikka kilvan ajoa oli jo takana 15 kierrosta.
Lainaus HRF:
"Maalisuoralla Sami Tschokkisen ei tarvinnut enää säästellä Camaron renkaita..."
http://www.historicrace.fi/g0147.jpg
Noissa autoissa ei yleensä ole käytetty kapeampia takarenkaita tai muutoin huononpidon ovaavaa rengastusta.
On myös muita jotka tuohon pystyy mutta en ole ollut paikalla.