Sivu 2/2
Re: 65 ht ilmanottokaukalot
Lähetetty: 05 Tammi 2017, 13:04
Kirjoittaja JooSexSex
Jos auto on menossa maalaukseen, niin ehdottomasti suosittelen tekemään kuten
Juke66 kuvista ilmenee.
On siinä vähän jumppaa, mutta ei sitten jälkikäteen harmita, ettei tullut tehtyä.
Biltsun 9,5 mm terä oli tuohon poraamiseen kätevin.
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikk ... 000016840/
Kannustukseksi vielä kuva mun rättärin pelleistä avattuna. Fordihan ei vaivautunut noihin alueisiin edes maalia ruiskimaan.
Re: 65 ht ilmanottokaukalot
Lähetetty: 06 Tammi 2017, 10:02
Kirjoittaja 3913
66poni kirjoitti:starsky kirjoitti:
Vesi saattaa vuotaa myös etulasin tiivisteen välistä ja päätyy sitten tietysti jalkatilaan.
Jos ritilästä kaadettu vesi ei tule sisään niin vuoto on luultavasti tuulilasin tiivisteessä, kuten starsky ehdotti.
Ikkuna olisi kanssa tarkoitus vaihtaa,kun alkuperäinen. Siinä tulisi tuokin kuntoon, paljon mahdollista että vuoto myös siellä.
starsky kirjoitti:3913 kirjoitti: Saitko massan levitettyä koko kaukalon alueelle? Ja ilmeisesti on hyvin toiminut.
Suihkuttelin poistoreiästä ja kaukalon ritilöiden välistä minkä kykenin. Täydelliseen täyttöön en kyllä päässyt enkä hirveästi murehdi vaikka pelti olisi jossain kohdassa kaukalon sisällä paljaanakin.
Oma auto kun tuli 2012 syksyllä pihaan oli jalkatilat märkiä ja hattuhyllyllä vettä. Minulla oli vesi tullut tuuli- ja takalasin tiivisteen välistä ja vedin butyylimassat ikkunatiivisteisiin. Tänä kesänä esim. sattui yksi ainoa isompi sadekelin ajo (tulomatka Kajaanin Fun Runista) ja vettä tuli melkomoisesti - Sisälle ei mitään. Muuten on tullut vähän katsottua millä keleillä ponia ulkoiluttaa kun tuo sateella ajaminen ei tahdo onnistua muutenkaan kun perä karkaa koko ajan johonkin suuntaan
Butyylimassan etu silikoneihin on purkumahdollisuus - lämmitettynä menee pehmeäksi. Silikonipohjaiset tiivisteaineet kovettuvat ja lasin saa sitten vain vasaralla pois.
Mainittakoon vielä, että minulla ei ole koristelistoja ikkunoissa toistaiseksi.
Mulla ei ole tuota perän karkailua ongelmana, ei millään kelillä (200cid)

Mietin kanssa tuota sinun tapaasi toteuttaa tuo remppa, lueskelinkin siitä aiemmin tuolta sinun projekti osiosta..
Juke66 kirjoitti:Piti vastailla tähän jo aikaisemmin mutta ajattelin vastata kunnolla ja linkata samalla vähän kuvia. Itsellä oli kanssa mielessä, että olisin vain vähän leikannut päitä auki ja siten vaihtanut korjauspalat, mutta onneksi tuli tehtyä tuo kunnolla. Olen aika varma, että omassa autossani noita ei tarvitse (ainakaan minun) enään korjata. Suosittelen myös sinulle, varsinkin jos olet auton viemässä jo muutenkin maalaukseen/korjaukseen.
Eli yksinkertaisuudessaan homma meni näin. Lasi irti -> poraamalla pistehitsit auki -> kansi pois -> sitten pehmeät pois ja korjauspalat tilalle -> maalaus ja kansi takaisin päälle -> ja sitten kun auto maalattiin niin ritilästä suihkittiin vielä vähän väriä tuonne lisää.
Edit. Sen verran vielä jäi sanomatta, että jos/kun teet tuon, niin tue auto. Minulle joku sanoi, että auto pitää tukea pohjasta ennen kun lähtee leikkaamaan mitään paloja pois. Ja vaikka omassa autossani ei ollut edes moottoria paikoillaan, niin kyllä tuo aika heppoisen oloinen oli, eli suosittelen tuota tukemista, ettei nokka notkahda..
Näyttökuva 2017-01-04 kello 19.56.49.png
Näyttökuva 2017-01-04 kello 19.57.20.png
Näyttökuva 2017-01-04 kello 19.57.42.png
Kiitos hyvistä kuvista ja selostuksesta. Kuinka toteutit tuon auton tuennan? Ei olisi tullut kyllä mieleenikään, varmasti arvokas tipsi. En ole peltitöitä itse tehnyt mutta ei varmaankaan täysin tekemätön paikka, tekemällä oppii. Tarkoitus oli pitää moottori paikallaan, mutta ehkä helpoin on irroittaa pois tieltä. Mukavampi konehuoneen kautta työstää.
JooSexSex kirjoitti:Jos auto on menossa maalaukseen, niin ehdottomasti suosittelen tekemään kuten
Juke66 kuvista ilmenee.
On siinä vähän jumppaa, mutta ei sitten jälkikäteen harmita, ettei tullut tehtyä.
Biltsun 9,5 mm terä oli tuohon poraamiseen kätevin.
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikk ... 000016840/
Kannustukseksi vielä kuva mun rättärin pelleistä avattuna. Fordihan ei vaivautunut noihin alueisiin edes maalia ruiskimaan.
Mites tuo punainen laatikko tuolla pöydällä auton takana? Kumminkin ilmeisesti tärkein työkalu?

Kiitti terävinkistä, käyn hakemassa muutaman terän biltemasta.
Re: 65 ht ilmanottokaukalot
Lähetetty: 06 Tammi 2017, 10:17
Kirjoittaja Firebolt
Kyllä sillä kaksatasellakin perä heittää kun vettä sataa ja on tarpeeks kovat renkaat

Re: 65 ht ilmanottokaukalot
Lähetetty: 06 Tammi 2017, 11:41
Kirjoittaja Homer65
Tuhon lasien tiivistämiseen on olemassa ihan omaakin ainetta, saa ainakin ammattiliikkeistä, pysyy elastisena ja irrotuskin on helppoa. Toiminee kyllä Butyylilläkin, joka vain "kovettuu", en voi ainakaan silikonia suositella. Tuulilasin vaihto itellänikin mielessä, kun vanha on aika pahasti Kalifornian hiekan pieksemä.
Re: 65 ht ilmanottokaukalot
Lähetetty: 06 Tammi 2017, 13:17
Kirjoittaja Juke66
3913 kirjoitti:Kiitos hyvistä kuvista ja selostuksesta. Kuinka toteutit tuon auton tuennan?
En tiedä miten muut ovat tuon toteuttaneet, mutta mulla oli vaan säädettävät pukit runkopalkkien alla.
Re: 65 ht ilmanottokaukalot
Lähetetty: 20 Touko 2017, 12:17
Kirjoittaja 3913
Tuossa ensimmäisessä kuvassa näkyy tuo tulipellin ja ritilän sauma. Onko se kiinni pelkästään pistehitsillä ja päällä joku saumasilikoni tai vastaava, vai pelkkä maali? Sen verran rumasti irvistää, että sille jotain olisi tehtävä, kun nyt ei onneksi niitä cowleja olekkaan tarvis vaihtaa. Sen verran tuota rapsuttelin että joku silikoni siihen on tussattu ja maali päälle, jonkun verran siellä tietty on ruostetta. Oikea etukulma joskus kolaroitu ja varmaan osittain myös siksi irvistää.