65 ht ilmanottokaukalot
- JooSexSex
- Addikti
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: 65 ht ilmanottokaukalot
Jos auto on menossa maalaukseen, niin ehdottomasti suosittelen tekemään kuten Juke66 kuvista ilmenee.
On siinä vähän jumppaa, mutta ei sitten jälkikäteen harmita, ettei tullut tehtyä.
Biltsun 9,5 mm terä oli tuohon poraamiseen kätevin.
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikk ... 000016840/
Kannustukseksi vielä kuva mun rättärin pelleistä avattuna. Fordihan ei vaivautunut noihin alueisiin edes maalia ruiskimaan.
On siinä vähän jumppaa, mutta ei sitten jälkikäteen harmita, ettei tullut tehtyä.
Kannustukseksi vielä kuva mun rättärin pelleistä avattuna. Fordihan ei vaivautunut noihin alueisiin edes maalia ruiskimaan.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Ikkuna olisi kanssa tarkoitus vaihtaa,kun alkuperäinen. Siinä tulisi tuokin kuntoon, paljon mahdollista että vuoto myös siellä.66poni kirjoitti:Jos ritilästä kaadettu vesi ei tule sisään niin vuoto on luultavasti tuulilasin tiivisteessä, kuten starsky ehdotti.starsky kirjoitti:
Vesi saattaa vuotaa myös etulasin tiivisteen välistä ja päätyy sitten tietysti jalkatilaan.
Mulla ei ole tuota perän karkailua ongelmana, ei millään kelillä (200cid)starsky kirjoitti:Suihkuttelin poistoreiästä ja kaukalon ritilöiden välistä minkä kykenin. Täydelliseen täyttöön en kyllä päässyt enkä hirveästi murehdi vaikka pelti olisi jossain kohdassa kaukalon sisällä paljaanakin.3913 kirjoitti: Saitko massan levitettyä koko kaukalon alueelle? Ja ilmeisesti on hyvin toiminut.
Oma auto kun tuli 2012 syksyllä pihaan oli jalkatilat märkiä ja hattuhyllyllä vettä. Minulla oli vesi tullut tuuli- ja takalasin tiivisteen välistä ja vedin butyylimassat ikkunatiivisteisiin. Tänä kesänä esim. sattui yksi ainoa isompi sadekelin ajo (tulomatka Kajaanin Fun Runista) ja vettä tuli melkomoisesti - Sisälle ei mitään. Muuten on tullut vähän katsottua millä keleillä ponia ulkoiluttaa kun tuo sateella ajaminen ei tahdo onnistua muutenkaan kun perä karkaa koko ajan johonkin suuntaan![]()
Butyylimassan etu silikoneihin on purkumahdollisuus - lämmitettynä menee pehmeäksi. Silikonipohjaiset tiivisteaineet kovettuvat ja lasin saa sitten vain vasaralla pois.
Mainittakoon vielä, että minulla ei ole koristelistoja ikkunoissa toistaiseksi.

Kiitos hyvistä kuvista ja selostuksesta. Kuinka toteutit tuon auton tuennan? Ei olisi tullut kyllä mieleenikään, varmasti arvokas tipsi. En ole peltitöitä itse tehnyt mutta ei varmaankaan täysin tekemätön paikka, tekemällä oppii. Tarkoitus oli pitää moottori paikallaan, mutta ehkä helpoin on irroittaa pois tieltä. Mukavampi konehuoneen kautta työstää.Juke66 kirjoitti:Piti vastailla tähän jo aikaisemmin mutta ajattelin vastata kunnolla ja linkata samalla vähän kuvia. Itsellä oli kanssa mielessä, että olisin vain vähän leikannut päitä auki ja siten vaihtanut korjauspalat, mutta onneksi tuli tehtyä tuo kunnolla. Olen aika varma, että omassa autossani noita ei tarvitse (ainakaan minun) enään korjata. Suosittelen myös sinulle, varsinkin jos olet auton viemässä jo muutenkin maalaukseen/korjaukseen.
Eli yksinkertaisuudessaan homma meni näin. Lasi irti -> poraamalla pistehitsit auki -> kansi pois -> sitten pehmeät pois ja korjauspalat tilalle -> maalaus ja kansi takaisin päälle -> ja sitten kun auto maalattiin niin ritilästä suihkittiin vielä vähän väriä tuonne lisää.
Edit. Sen verran vielä jäi sanomatta, että jos/kun teet tuon, niin tue auto. Minulle joku sanoi, että auto pitää tukea pohjasta ennen kun lähtee leikkaamaan mitään paloja pois. Ja vaikka omassa autossani ei ollut edes moottoria paikoillaan, niin kyllä tuo aika heppoisen oloinen oli, eli suosittelen tuota tukemista, ettei nokka notkahda..
Mites tuo punainen laatikko tuolla pöydällä auton takana? Kumminkin ilmeisesti tärkein työkalu?JooSexSex kirjoitti:Jos auto on menossa maalaukseen, niin ehdottomasti suosittelen tekemään kuten Juke66 kuvista ilmenee.

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Auto: Autoton
Kyllä sillä kaksatasellakin perä heittää kun vettä sataa ja on tarpeeks kovat renkaat 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Homer65
- Over The Top
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Viesti:
Tuhon lasien tiivistämiseen on olemassa ihan omaakin ainetta, saa ainakin ammattiliikkeistä, pysyy elastisena ja irrotuskin on helppoa. Toiminee kyllä Butyylilläkin, joka vain "kovettuu", en voi ainakaan silikonia suositella. Tuulilasin vaihto itellänikin mielessä, kun vanha on aika pahasti Kalifornian hiekan pieksemä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Juke66
- Addikti
- Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95 - Paikkakunta: Iittala
En tiedä miten muut ovat tuon toteuttaneet, mutta mulla oli vaan säädettävät pukit runkopalkkien alla.3913 kirjoitti:Kiitos hyvistä kuvista ja selostuksesta. Kuinka toteutit tuon auton tuennan?
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Tuossa ensimmäisessä kuvassa näkyy tuo tulipellin ja ritilän sauma. Onko se kiinni pelkästään pistehitsillä ja päällä joku saumasilikoni tai vastaava, vai pelkkä maali? Sen verran rumasti irvistää, että sille jotain olisi tehtävä, kun nyt ei onneksi niitä cowleja olekkaan tarvis vaihtaa. Sen verran tuota rapsuttelin että joku silikoni siihen on tussattu ja maali päälle, jonkun verran siellä tietty on ruostetta. Oikea etukulma joskus kolaroitu ja varmaan osittain myös siksi irvistää.