Hei, jos kaiken maailman chevelleihin pistetään Fordin periä, niin miksei LS:ää tuonne. Et sä varmaan museointia ole ajattelemassa.
Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
Ei kyllä museointi ekana ole mielessä, jos tuosta saisi varmatoimisen koneen millä vaan ajaisi huoletta. Tehoahan tuossa ei ole kun se reilu 300hv mutta pärjää ihan hyvin. Tallilla myös 67 mustang johon sama swappi menossa. Aje racing siitä hyvä että koneen kiinnikkeitä myydään vaikka 4 syl fordin koneeseen ja kiinnikkeillä aina sama hinta, 69$.
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
Tämäkin olisi sitten valmis ja ajossa. Foxin hammastanko muuttui vielä viime hetkellä sn95 versioksi. Sisäraidepäät on foxin ja QA1:n bump steer kitti. SN95 hammastanko yllätti positiivisesti 1.75 kierroksen laidasta laitaan kääntymisellä. Säätöjä on vielä hyvin vähän tehty mutta tuntuu todella hyvältä ajaa, saa varmasti vielä paremmaksi säätämällä.


-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
Ai perskele, hienoa että nyt ajossa!!! Vuokattiin???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
Saa nähdä kerkeääkö töiltä mutta katsotaan. Oli kyllä tosissaan hommaa tuon ls swapin kanssa. Kardaani tunnelia joutui korottamaan ja leventemään etuosasta aika paljon koska tuo 4l60e on niin pirun leveä. Itse kardaania joutui lyhentämään vain 5cm. Moottori oli sähköisellä kaasuläpällä mutta muutettiin vaijeri toimiseksi ja Lokarin 64-68 mustangin kaasupedaali ja vaijeri meni hienosti vakio pedaalin paikalle. Tanks inc:n retro fit pumppu tuli vakio tankin sisään ja polttoainelinja vedettiin 300psi kestävästä biofuel letkusta. Vakio bensalinja jäi toimittamaan paluulinjan virkaa.
Voin kertoa mitä swappi pitää sisällään tarkemmin ja laittaa kuvia jos tälläinen takinkääntö tekniikka kiinnostaa
Voin kertoa mitä swappi pitää sisällään tarkemmin ja laittaa kuvia jos tälläinen takinkääntö tekniikka kiinnostaa

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Maalis 2013, 13:37
- Auto: 1970 mustang mach1
Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
On täällä toinenkin "petturi"
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
Muistelen joskus kuulleeni että pääkaupunki seudulla olisi early musse ls tekniikalla. Mutta ei näillä tekniikoilla tunnu montaa Suomessa ajossa olevan. Halusin luotettavaa ja suht edullista tekniikkaa josta saa "helpolla" tehoa. Tuosta motista saa 400hv nokkaa vaihtamalla. Jokunen vuosi sitten vannotin että ei ikinä chevyn tekniikkaa fordiin mutta alkoi usko hiipumaan aika monen kone ja vaihdelaatikko rempan jälkeen
Ja joka koneremppa upposi aika monta toiminta tonnia. Mutta kaikenkaikkiaan makuasioita nämäkin...

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
Ehkä olet ollut väärässä paikassa rahojesi kanssa. Tuota, vaikken tuota LSx-tekniikkaa tuomitsekaan, niin jos kattelet vähän ketkä tekevät tuollaisia SBF 400hp motteja dynossa, niin löytyisi ihan perus pikkulohkoFoordiakin. Ja ittelleen yli 500.cougar1967 kirjoitti:Muistelen joskus kuulleeni että pääkaupunki seudulla olisi early musse ls tekniikalla. Mutta ei näillä tekniikoilla tunnu montaa Suomessa ajossa olevan. Halusin luotettavaa ja suht edullista tekniikkaa josta saa "helpolla" tehoa. Tuosta motista saa 400hv nokkaa vaihtamalla. Jokunen vuosi sitten vannotin että ei ikinä chevyn tekniikkaa fordiin mutta alkoi usko hiipumaan aika monen kone ja vaihdelaatikko rempan jälkeenJa joka koneremppa upposi aika monta toiminta tonnia. Mutta kaikenkaikkiaan makuasioita nämäkin...
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
No en tiedä olenko ollut oikeassa vai väärässä paikassa mutta olen todennut ettei yli 400hv ole oikein käyttöystävällistä enää vapari pikkulohko fordin kanssa. Viimeeksi oli 347 mekaanisella rullanokalla ja kaikilla mahdollisilla mausteilla. Ei se rikki mennyt mutta ei sillä kyllä ollut kiva kruisaillakaan, kaasu pohjassa toki meno oli maukasta. Kaverilla 351w alukansilla, yli 10 puristukset ym. herkut niin 0-100km/h mentiin rinta rinnan ja mulla on vakio pakun moottori joka vie 10l/100km ja mun moottori+laatikko+apulaitteet maksoi 2000€.Arto65FB kirjoitti:Ehkä olet ollut väärässä paikassa rahojesi kanssa. Tuota, vaikken tuota LSx-tekniikkaa tuomitsekaan, niin jos kattelet vähän ketkä tekevät tuollaisia SBF 400hp motteja dynossa, niin löytyisi ihan perus pikkulohkoFoordiakin. Ja ittelleen yli 500.cougar1967 kirjoitti:Muistelen joskus kuulleeni että pääkaupunki seudulla olisi early musse ls tekniikalla. Mutta ei näillä tekniikoilla tunnu montaa Suomessa ajossa olevan. Halusin luotettavaa ja suht edullista tekniikkaa josta saa "helpolla" tehoa. Tuosta motista saa 400hv nokkaa vaihtamalla. Jokunen vuosi sitten vannotin että ei ikinä chevyn tekniikkaa fordiin mutta alkoi usko hiipumaan aika monen kone ja vaihdelaatikko rempan jälkeenJa joka koneremppa upposi aika monta toiminta tonnia. Mutta kaikenkaikkiaan makuasioita nämäkin...

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
Niin, siis toi +500 ei ollut meikän vaan vahvasti suosittelemani pajan tuotoksia-
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
Jos ei ole suurempaa tavoitetta kuin +400 hp, niin normiajo onnistuu kyllä varsin hyvin. Mulla on 327cid AITO Fordin pikkulohko ja sillä pystyy ajamaan ihan normisti. Tosin sitä ei, uusista osita, tee kyllä kahteen tuhanteen. Itseäni aina kummastuttaa tuo hermoletin koneen käyttö, ties minkä merkkisessä autossa. Nuo -30 luvun Fordin RODit on lähes järjestään sillä tehtyjä.
Toisaaltaan omansa jokainen "pilaa", niin kuin minäkin olen "pelastanut" omani museoinnilta, sanan varsinaisessa merkityksessä. Oli meinaan toden näköisesti museoleimakunnossa ostoaikaan, ei ole enää
.
Zemppiä valitsemallesi tielle
, Natikoiden virallisessa osuudessa sillä ei tosin saa ajaa.
Toisaaltaan omansa jokainen "pilaa", niin kuin minäkin olen "pelastanut" omani museoinnilta, sanan varsinaisessa merkityksessä. Oli meinaan toden näköisesti museoleimakunnossa ostoaikaan, ei ole enää



Zemppiä valitsemallesi tielle

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
Totta puhut. Mulle tuo koneen merkki ei merkkaa niin paljon, tuo chevyn kone ja vaihteisto täytti mun toivomukset, olisin laittanut vaikka mitsubishin koneen jos olisi ollut tuommonen ja noilla ominaisuuksilla. Ei mulla edellisessä 347:ssa ollut fordia enää kuin lohko, kaikki muut oli merkkiä kiina tai taiwan, missä nuo osat nyt sitten nykyään tehdäänkään.Homer65 kirjoitti:Jos ei ole suurempaa tavoitetta kuin +400 hp, niin normiajo onnistuu kyllä varsin hyvin. Mulla on 327cid AITO Fordin pikkulohko ja sillä pystyy ajamaan ihan normisti. Tosin sitä ei, uusista osita, tee kyllä kahteen tuhanteen. Itseäni aina kummastuttaa tuo hermoletin koneen käyttö, ties minkä merkkisessä autossa. Nuo -30 luvun Fordin RODit on lähes järjestään sillä tehtyjä.
Toisaaltaan omansa jokainen "pilaa", niin kuin minäkin olen "pelastanut" omani museoinnilta, sanan varsinaisessa merkityksessä. Oli meinaan toden näköisesti museoleimakunnossa ostoaikaan, ei ole enää![]()
![]()
.
Zemppiä valitsemallesi tielle, Natikoiden virallisessa osuudessa sillä ei tosin saa ajaa.
En mä enää minnekkään tuon kanssa voi mennä, fordistit vihaa ja chevy miehet vihaa


-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin
Ajelut mennyt hienosti, homma vaan tyssäsi muutoskatsastukseen. Homma jäi kiinni Aje Racingin apurungon maksimi akselipaino tiedoista. Tuon paketin mukana ei tule mitään tietoja maksimi painoista ja ajelle on lähetetty kuusi viestiä mutta ei vastausta :/ Onko muut painineet tämän tai muiden valmistajien apurunkojen painotietojen kanssa? Tuskin ovat jenkeissä edes tutkineet mitään maksimipainoja...