Lähetetty: 14 Maalis 2005, 12:35
Koko suljettu huohotus järjestelmä on ensimmäisen asteen saastelaite.457 kirjoitti:Mitä varten koneen huohotus pitää yhdistää PVC venttiilin kautta koneen imusarjaan?
Mitä varten koneen toinen huohotus pitää yhdistää ilmanpuhdistajaan? Yleensä kytkennät tehdään (PVC) imusarjan tai kaasarin vakuumi puolelle ja (vapaa) ilmansuodattimen likaisellepuolelle mutta myös puhdaspuolikin käy.
Kun vastaus kahteen ensimmäiseen kysymykseen löytyy niin koneen huohtus ongelmat ratkeaa.
Kone toimii hyvin vapaalla huohotus järjestelmällä, mutta öljy ym. kaasut virtaavat vapaasti ilmatilaan. Kun huohotus järjestetään suljetuksi niin kaasut ja höyryt tulee potetuksi nimenomaan tuon PVC kanavan kautta. Toinen yhde tuo korvausilmaa kampikammioon (yleensä vakio ilmanpaaineen puolella). Jos korvausilma linja ns. likaisella puolella on linjassa jonkinlainen suodatin joko letkussa tai korkissa jonka läpi korvausilma kulkee. En usko, että vakio huohotus järjestelmällä pyritään vakumoimaan kampikammiota. Sitä varten on olemassa erilaiset vakuumipumpput.
Viritettyjen koneiden kanssa tahtoo helposti tulla huohotus ongelmia vakio järjestelmällä.