Sivu 2/2
Lähetetty: 19 Touko 2005, 17:07
Kirjoittaja jusu
kertokaas viisaat montako versiota löytyy 429 koneesta,esim.
-70 torinossa ja cyclonessa käytettiin N-koodin 429 4v thunder jet
nimikkeellä josta tehoja ilmoitettiin 360hv,onko se ns.vakiomoottori
Lähetetty: 19 Touko 2005, 19:58
Kirjoittaja Fastback
429 2V - 320 hv
429 4v - 360 hv (N-koodi)
429 cj - 370 hv
429 scj - 375 hv
Scj / Drag Pack versiossa saattaa esiintyä lähteistä riippuen -+5 hv heittoja. Käytänössä N-koodi 360 hv on standardi pata 4 kurkkuisella kaasarilla.
Lähetetty: 30 Touko 2005, 09:36
Kirjoittaja Mussemaan
kno1 kirjoitti:oivanpoika kirjoitti:Cj/scj tiivisteissä on se mainitsemani 5mm ero. Tilasin ensin cj:n tiivisteet ja ne piti vaihtaa isompiin scj:tiivisteisiin. Jospa kannet ovat sitten orginaalit supercobrajetin kannet. Toivotaan ainakin niin.

SCJ kansia ei ole olemassakaan. On vain standardi kansi ja CJ kansi. SCJ moottorissa käytettiin samoja CJ:n kansia, mutta kaasarina oli Holley Rochesterin sijasta. SCJ ei ollut vain moottori. Se oli kokonainen varustepaketti aivan samalla lailla kuin FE moottoreissa hieman aikaisemmin ja siihen liittyi samalla lailla Drag-pack alustapaketti.
Ja eikös se mennyt vieläpä niin että 428CJ/SCJ kansi on "karvalakkiversio" 427 MR koneen kannesta.
Eli valu on sama, mutta esimerkiksi palotilat ovat karkealla valupinnalla kun 427 koneessa ne oli koneistettu mittoihinsa. Samalla saatiin kiiltävä pinta.
Lähetetty: 30 Touko 2005, 21:56
Kirjoittaja oivanpoika
felpro r2 1420 tiiviste on mitoiltaan 1,6x2,7 felpro r2 1419 on näköjään tämä pieni reikäisempi,, 1,3x2,25!!!!!!!!! Kannesta löysin numeron DOVE-C taitavat olla alkujaan vakio kannet??
CJ/MR kansista....
Lähetetty: 31 Touko 2005, 09:54
Kirjoittaja kno1
428 CJ kansi ei ole karvalakkimalli 427 MR-kannesta. Ne ovat kaksi erilaista kantta. Eroja on useita: Imukanavan korkeus, venttiilien koko, palotilan koko/koneistus sekä myös pakokanavan koko ( korkeus). Yllättävää on, että CJ:n kannessa molemmat kanavat ovat isommat (korkeammat). Tämä ei kuitenkaan kerro mitään kansien virtausominaisuuksista. MR kannessa kanavan lattia on korkeammalla kuin CJ kannessa pienentäen täten kanavaa. Kanavan kulma venttiilille on kuitenkin parempi. MR kannen valunumero on C5AE-6090-R kun taas CJ-kannen valunumero on C8OE-6090-N (tai H). Molemmat kannet ovat tänään vaikeasti saatavilla tai ne, jotka ovat myynnissä, ovat kaluttu aivan loppuun useimmiten kilparadoilla. Jos kyseisten kansien hankinta ei ole aivan välttämätöntä ( auton tarkka entisöinti tms), niin ehdottomasti kannattaa satsata rahansa uusiin alumiinikansiin. Niitä on tarjolla tunnetusti Edelbrokilla, mutta nyt myös Blue Thunder valmistaa erittäin korkealaatuista kantta. Näissä kansissa on valmiina lyijytöntä polttoainetta kestävät seetit ja ne on valettu niille. Vanhoihin rautakansiin on vaarallista laittaa seetirenkaita nimenomaan pakopuolelle. Kannessa ei ole materiaalia tarpeeksi, jotta seetirengas tukeutuisi joka kohdasta kanteen. Osa renkaasta jää väkisin niin sanotusti "tyhjän päälle". Edelbrokin kannessa on käytetty MR-kantta esikuvana, joten se virtaa varsin hyvin suoraan paketista. Seetityössä, venttiilijousissa, ohjureiden välyksissä on ollut erittäin paljon sanomista, joten niitä hankkivien kannattaa ehdottomasti tarkistuttaa nämä asiat uusista kansista, vaikka se hieman nurjalta tuntuukin. Palotiloista vielä sen verran, että Brokin kansissa nimenomaan 390/428 kansi on se parempi, koska siinä on noin 75cc kokoinen munuaisen muotoinen palotila. Tämä palotila toimii ehdottomasti paremmin kuin kiilamainen 427 palotila, joka on myös hieman isompi. Painoero on 7 kg per kansi rautaisiin verrattuna.
Re: CJ/MR kansista....
Lähetetty: 31 Touko 2005, 11:45
Kirjoittaja Mussemaan
kno1 kirjoitti:428 CJ kansi ei ole karvalakkimalli 427 MR-kannesta. Ne ovat kaksi erilaista kantta. Eroja on useita: Imukanavan korkeus, venttiilien koko, palotilan koko/koneistus sekä myös pakokanavan koko ( korkeus). Yllättävää on, että CJ:n kannessa molemmat kanavat ovat isommat (korkeammat). Tämä ei kuitenkaan kerro mitään kansien virtausominaisuuksista. MR kannessa kanavan lattia on korkeammalla kuin CJ kannessa pienentäen täten kanavaa. Kanavan kulma venttiilille on kuitenkin parempi. MR kannen valunumero on C5AE-6090-R kun taas CJ-kannen valunumero on C8OE-6090-N (tai H). Molemmat kannet ovat tänään vaikeasti saatavilla tai ne, jotka ovat myynnissä, ovat kaluttu aivan loppuun useimmiten kilparadoilla. Jos kyseisten kansien hankinta ei ole aivan välttämätöntä ( auton tarkka entisöinti tms), niin ehdottomasti kannattaa satsata rahansa uusiin alumiinikansiin. Niitä on tarjolla tunnetusti Edelbrokilla, mutta nyt myös Blue Thunder valmistaa erittäin korkealaatuista kantta. Näissä kansissa on valmiina lyijytöntä polttoainetta kestävät seetit ja ne on valettu niille. Vanhoihin rautakansiin on vaarallista laittaa seetirenkaita nimenomaan pakopuolelle. Kannessa ei ole materiaalia tarpeeksi, jotta seetirengas tukeutuisi joka kohdasta kanteen. Osa renkaasta jää väkisin niin sanotusti "tyhjän päälle". Edelbrokin kannessa on käytetty MR-kantta esikuvana, joten se virtaa varsin hyvin suoraan paketista. Seetityössä, venttiilijousissa, ohjureiden välyksissä on ollut erittäin paljon sanomista, joten niitä hankkivien kannattaa ehdottomasti tarkistuttaa nämä asiat uusista kansista, vaikka se hieman nurjalta tuntuukin. Palotiloista vielä sen verran, että Brokin kansissa nimenomaan 390/428 kansi on se parempi, koska siinä on noin 75cc kokoinen munuaisen muotoinen palotila. Tämä palotila toimii ehdottomasti paremmin kuin kiilamainen 427 palotila, joka on myös hieman isompi. Painoero on 7 kg per kansi rautaisiin verrattuna.
hmmm...kummallista.
Vasta asian luin eräästä -70 luvulla julkaistusta "Ford V8 viri-viri" tmv kirjasta.
Pitääpäs tarkistella, heittääkö muistini tosiaan näin pahasti.
Eipä silti, varmaan tiedät asian todellisen laidan, mutta prkl tinkaan kirjasta alennusta jos on virhe...

Lähetetty: 31 Touko 2005, 16:21
Kirjoittaja kno1
Cobra Jetin kansia on verrattu hyvin yleisesti LR-kansiin (Low Riser). Ne ovat kanavistoltaan ja venttiilikooltaan hyvin samanlaiset kuin CJ:n kannet (tai päinvastoin...). Low Riser kansia on ainakin kahdella eri valunumerolla. Ensimmäist ovat numerolla C3AE-6090-D,G,H,J. Myöhemmin tehtiin vielä yksi Low Riser kansi valunumerolla C8WE-6090-A. Niissä oli 390 GT kannen tavoin pakosarjat 14 pultilla kiinni. Cobja Jetin kansissa käytettiin 16 pulttia ( tai studia). Monet näiden kansien todelliset asiantuntijat (siis en minä...) sanovat, että C6AE-6090-R kansi, joka on -66 352 moottorin peruskansi, on CJ kannen todellinen "esi-isä". Jenkeissä monet ovatkin käyttäneet tätä peruskantta varsin menestyksekkäästi katuautoissa. Koska kyseinen kansi ei lukeudu High Performance kansiin, se on ( ollut) halpa ja helposti saatavilla romuttamoissa. Se, mitä vanha kansi vaatii toimiakseen kunnolla, onkin sitten jo eri kertomus....
Lähetetty: 31 Touko 2005, 23:01
Kirjoittaja Fastback
oivanpoika kirjoitti:felpro r2 1420 tiiviste on mitoiltaan 1,6x2,7 felpro r2 1419 on näköjään tämä pieni reikäisempi,, 1,3x2,25!!!!!!!!! Kannesta löysin numeron DOVE-C taitavat olla alkujaan vakio kannet??
DOVE-C on ns. std. kansi ei Cobra Jet alkuunkaan. Kisagubbet ottavat em. DOVE-C kansilla +700 hv lukuja, toki rajuilla porttauksilla. DOVE-C:t on katukäyttöön varsin hyvät kannet, CJ ränneihin verrattuna pienemmät kanavat ja pienemmät venttiilit, mutta kuitenkin pieni palotila ja vakiomännilläkin kohtuullisen terve ruttu - lähes kuin pikkulohkopuolella AussiClevelandin kannet. Kisaukkojen keskuudessa halutuin kansi heti CJ kansien jälkeen (jos jälkituotanto alukansia ei lasketa).
Lähetetty: 02 Kesä 2005, 07:20
Kirjoittaja Mussemaan
kno1 kirjoitti:Cobra Jetin kansia on verrattu hyvin yleisesti LR-kansiin (Low Riser). Ne ovat kanavistoltaan ja venttiilikooltaan hyvin samanlaiset kuin CJ:n kannet (tai päinvastoin...)
No sehän se taiskin olla mihin sitä siinä kirjassa verrattiin.
ikää karttuu -> muisti alkaa heittää
