Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra
Lähetetty: 20 Syys 2017, 22:33
Ajattelin uuden otsikon tehdä aiheelle, mutta kun näköjään samasta asiasta onkin jo keskustelu aikaisemmin niin päätin nostaa tämän takaisin ylös.
Eli summarum itsellä olisi myös topiikin aloittajan tavoin -97 Cobra 4.6 dohc 4v johon olen kaavaillut harkinnan jälkeen laittaa remmiahtimen. Koska tehot olisi tarkoitus hilata tuonne 600hp tuntumaan niin myöskin on tarkoitus uudistaa koneen tekniikka vastaamaan 03-04 Terminator malleja eli:
- Kenne Bell 2.1L Cobra 96-98 ahdinkitti. K.o ahdinkitti ei sisällä välijäähdytintä joten tarkoitus olisi tarvittassa itse rakentaa sellainen.
- Manleyn taotut Männät + Kiertokannet ..puristukset olisi tarkoitus laskea nykyisestä 9.85:1 > 8.5:1
- 60-80lbs suuttimet
- 90mm MAF
- Vahvempi kytkin
- T-45 laatikosta vaihtoon 10-boorinen kytkinakselin ja tilalle 26-boorinen, koska luetun mukaan k.o osa on heikoin lenkki hajomaan kun vääntö kasvaa.
- Usean ohjelman sisältävä ECU
- Polttoaineeksi RE85 (ehkä)
Eli alustavasti tarkoitus olisi jäädä alle 420hp koska laki ei enempää salli, isommat hepat sitten pienellä ahtimen hihnapyörällä kun auto saa leiman. Tällä hetkellä mikä arveluttaa on päästöt, auto kuuluu EURO2 luokkaa ja tarkoitus olisikin RE85 ja/tai suurella hihnapyörällä pudottaa ahdot tarvittaessa alas jotta auto saadaan papereihin/katsastuksesta läpi, mutta mietityttää riittääkö tämä vai murehdintaanko tässä liikaa että ns 98 ja 0.5bar~ ahdoilla auto menee edelleen läpi päästöistä?
Katsastusinsinöörioli tuumasi päästöistä että "Päästöt ja melu voidaan jenkkiautossa hyväksyä käytönaikaisella mittauksella"
Tuossa vielä löysin V8 lehdestä artikkelin jossa ahdettu 2009 musse ja meni heittämällä läpi päästöistä:
http://www.motoral.fi/files/ajankohtais ... 102009.pdf
Eli summarum itsellä olisi myös topiikin aloittajan tavoin -97 Cobra 4.6 dohc 4v johon olen kaavaillut harkinnan jälkeen laittaa remmiahtimen. Koska tehot olisi tarkoitus hilata tuonne 600hp tuntumaan niin myöskin on tarkoitus uudistaa koneen tekniikka vastaamaan 03-04 Terminator malleja eli:
- Kenne Bell 2.1L Cobra 96-98 ahdinkitti. K.o ahdinkitti ei sisällä välijäähdytintä joten tarkoitus olisi tarvittassa itse rakentaa sellainen.
- Manleyn taotut Männät + Kiertokannet ..puristukset olisi tarkoitus laskea nykyisestä 9.85:1 > 8.5:1
- 60-80lbs suuttimet
- 90mm MAF
- Vahvempi kytkin
- T-45 laatikosta vaihtoon 10-boorinen kytkinakselin ja tilalle 26-boorinen, koska luetun mukaan k.o osa on heikoin lenkki hajomaan kun vääntö kasvaa.
- Usean ohjelman sisältävä ECU
- Polttoaineeksi RE85 (ehkä)
Eli alustavasti tarkoitus olisi jäädä alle 420hp koska laki ei enempää salli, isommat hepat sitten pienellä ahtimen hihnapyörällä kun auto saa leiman. Tällä hetkellä mikä arveluttaa on päästöt, auto kuuluu EURO2 luokkaa ja tarkoitus olisikin RE85 ja/tai suurella hihnapyörällä pudottaa ahdot tarvittaessa alas jotta auto saadaan papereihin/katsastuksesta läpi, mutta mietityttää riittääkö tämä vai murehdintaanko tässä liikaa että ns 98 ja 0.5bar~ ahdoilla auto menee edelleen läpi päästöistä?
Katsastusinsinöörioli tuumasi päästöistä että "Päästöt ja melu voidaan jenkkiautossa hyväksyä käytönaikaisella mittauksella"
Tuossa vielä löysin V8 lehdestä artikkelin jossa ahdettu 2009 musse ja meni heittämällä läpi päästöistä:
http://www.motoral.fi/files/ajankohtais ... 102009.pdf