Suomen ensimmäinen 05 Mustang?

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Arto65FB
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Pony kirjoitti:Tuo punainen B5U-rekkarinen GT muuttoauto on Riihimäellä, asuu tuossa muutaman kilsan päässä.
Jaaha, tulipas taas syy käydä vanhempia morjenstamassa. Joko olet pitänyt Tiilikaista lainatakseni huolen siitä, ettei täällä noin vaan Mustangilla ajeta kerhoon liittymättä.
veekoo
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Noniin. Joko ne VIN koodit on selvilla? Mulla sarjanumero on 32xxx (tehty 12/04) ja ensimmaisessa yrityksessa oli 5438 (siis se jonka Swanssoni sossi) (tehty 09 tai 10/04). Olisi vaan kiva tietaa.. :) Omien havaintojen mukaan noita on tullut noin 10000 kpl / kk tehtaalta ulos.

Niin ja samalla kannattaa kertoa hepuille etta allfordmustang.com:ista selviaa TSB:t, joilla saa kolinat ym pois. Taalla osien tulemiseen meni vajaa kuukausi eli siella suolaisen veden toisella puolen kannattaa jo alkaa tilailemaan, etta saa korjattua ennen seisontaa. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Wulf05
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja Wulf05 »

veekoo: selvennätkö tuon viimeisen vielä tänne rapakon taakse (kyllä, olen uusavuton näiden kanssa..).

Harmittavasti pukkasi parin vuoden työkeikka tänne missä uusia pollejakin kirmaa valtoimenaan pitkin maanteitä. Kävin jo kaupassa kauppoja hieroskelemassa ja sanotaanko että kotosuomessa uuden nissan micran hinnalla (nyky taalakurssilla) saa täällä täysverisen musse'05:n. Kesäkuun lopusta alkaen aletaan myydä '06 mallia (ei isoja eroja edelliseen).
veekoo
Aina äänessä
Ford Mustang 2001
Viesti:

Wulf05 kirjoitti:veekoo: selvennätkö tuon viimeisen vielä tänne rapakon taakse (kyllä, olen uusavuton näiden kanssa..).
Tuota kannattaa seurailla:
http://www.allfordmustangs.com/forums/f ... .php?f=183

'05:sta tuskin saat enaa tilattua. Joitakin varmaan on viela kauppiailla kasissa, mutta harva myy ohjehintaan. Kutoskoneisia tietty on parkkipaikat taynna.. :) '06 kanssa on varmaankin pahimmat ongelmat jo korjattu ja mahdollisesti keksitty pari uutta. Ainakin '05:en kanssa huhtikuun jalkeen on tullut jo priimaa tehtaalta ulos. Loka-marraskuuhun asti oli kannen tiivisteiden kanssa jotain feelua, tammikuuhun asti konepelti vinossa (lepattaa yli 80mph ilman saatoa), shakerit sylki levyja, huhtikuuhun asti etuiskareiden ylalaakerin (?) puslat vaaranlaiset, samoin bensatankkiin tuli jotain muutosta kevaan aikana, etta saa menemaan liemet sisaan. Muutakin hajanaista vikaa mm. maalipinnassa on ollut. Niin, ja TR-3650 manuaalilootassa on ollut liikaa ja vaaraa oljya jo vuodesta 2001 lahtien tms. Jos sorvaa, niin laatikko tai synkronirenkaat vaihtoon. Paranee hieman myos laittamalla esim.mobilit sisaan valmistajan eika voorttin ohjeen mukaan.. Pitaa viela seurailla, jos jotain muuta jannaa ilmenee, mutta tuossa paalimmaiset.

Ei kuitenkaan kannata huolestua listasta. Pysyt vaan hyvissa valeissa paikallisen huoltoneuvojan kanssa, niin kylla noi korjaantuu. Testattu juttu.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Jukka351
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja Jukka351 »

Tervehdys vaan porukoille. Ensimmäistä viestiä tälle foorumille tässä laittelen, vaikkakin olen tätä jonkun aikaa jo seuraillut. Ja asiaan.
Palvelen tällä hetkellä Bosniassa rauhanturvaajana, ja muutoautoksi olen ajatellut uutta -05 mallista Mustangia. Olisinkin kysellyt olisiko täällä tietoa onko jo suomeen tuoduista ko. autoista tehty autoveropäätöksiä, ja mikä on ollut veron osuus. Täällä on itseasiassa useampia Mustangista kiinnostuneita suomalaisia. Yksi amerikkalainen ajelee kuulemma silloin tällöin täällä leirissä -05 mallilla. Vielä kun sattuisi itse näkemään. Silloin saisi duuti kyllä hetkeksi jäädä.
Tosiaan jos verojen osuus ei ihan tolkuttomaksi nouse, niin vuoden päästä suomeen saattaa rantautua useampikin uusi hevoseläin. Ja kasilla tottakai.
Vee8
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Jos oma oleskelu on vähintään vuosi ulkomailla ja auto vähintään puolivuotta, ei Mustangin hintaisesta autosta mene veroa lainkaan muuttoautona tuotaessa. Toki kannattaa varmistaa tullista, säännöt tuppaa muuttumaan suht taajaan.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
------Ford Mustang Mach-E------
Jukka351
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja Jukka351 »

Minkähän hintaisia suomessa lie ollut edellisen korimallin viimeiset autot. Meinaan vain että ei se enää kaukaa hae et muuttoauto hyvityksenkin jälkeen verolle joutuisi. Ja nimen omaan nyt kun ko mallia ei suomesta saa maahantuojan toimesta, kiinnostaisi se et mihin tulli sitä vertaa. Tullin sivuille ei ole vielä päivitetty maaliskuuta uudempia autoveropäätöksiä. Ihan vaan siksi kyselen ettei tulisi ikäviä ja kalliita yllätyksiä. Anteeksi ennakkoluuloisuuteni, mutta muutaman yllärin jälkeen ei viittisi jättää kovin montaa kohtaa ihan vaan arvailujen varaan. Tullin suhtautuminen saattaa olla: tässähän on veekasi - tän on pakko maksaa ihan törkeesti.
veekoo
Aina äänessä
Ford Mustang 2001
Viesti:

Kutosmustia vertasivat aikanaan royhkeasti BMW 325ci:hin, 55k eur. Arvioija totesi, etta taahan on kutonen -> alle 30k eur. Ne ottaa verrokiksi herkasti bemarin ja katsoo samat tehot vertailukohdaksi. Kannattaa printata kelly's bluebookista hinta-arvio ja sama arvio parista muusta autosta, etta tulevat jarkiinsa. Nykyisinhan raja verolle lienee karkeasti 50k eur, joten alle sen hintaisia verotuspaatoksista ja vastaavien hinnat bluebookista mustin rinnalle. Eipa tuo tietty auta, jos sattuu huono paiva tullimiehelle, joten kay ajamassa patkan matkaa jotain kurarannia ennen kuin viet naytille... :wink:

Oikea hintahaarukka 99-04 GT:lle lienee 35k-45k eur riippuen kunnosta ja iasta.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Funkkeli
Tulokas

Viesti Kirjoittaja Funkkeli »

Oon tässä ostamassa 05 GT mustangia ulkomailta. Menopeli ei ole kallis ja veroista saan 13500 hyvistystä. onko tietoa mihin mustangia verrataan? siis mihin hintaluokkaan? eli minkä moiset mätkyt tulee?? alustavassa kyselyksi saatioin arvoksi 70000e mitä v***ua :DD auto maksaa ulkomail mull 21000 ja bemari 35 tuhat. ja tääl bemarin hinta olis 55000 joku menee nyt vikaaan :D mutta se on vasta alusta joten olisiko jollain TIETOA?? :roll:
veekoo
Aina äänessä
Ford Mustang 2001
Viesti:

Funkkeli kirjoitti:Oon tässä ostamassa 05 GT mustangia ulkomailta. Menopeli ei ole kallis ja veroista saan 13500 hyvistystä. onko tietoa mihin mustangia verrataan? siis mihin hintaluokkaan? eli minkä moiset mätkyt tulee?? alustavassa kyselyksi saatioin arvoksi 70000e mitä v***ua :DD auto maksaa ulkomail mull 21000 ja bemari 35 tuhat. ja tääl bemarin hinta olis 55000 joku menee nyt vikaaan :D mutta se on vasta alusta joten olisiko jollain TIETOA?? :roll:
Yrittavat kusettaa. Haet Kelly's bluebookista sen bemarin, mustin ja jonkun corveten tms hinnat. Sitten haet sen 70000 maksaneen vertailuauton hinnan, joka niiden muuten pitaisi kertoa sulle. Paperit vierekkain ja naama peruslukemilla vaatimaan selvitysta, etta mista ne sen 70000 nappasi, kun hinnan pitaisi olla 45000 (suunnilleen veron kipuraja plus tinkivaraa).

Eipas nyt paasteta noita 05:en verotusarvoja heti karkuun. Maa en halua odottaa rahojani takaisin toista vuotta.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Funkkeli
Tulokas

veekoo kirjoitti:
Funkkeli kirjoitti:Oon tässä ostamassa 05 GT mustangia ulkomailta. Menopeli ei ole kallis ja veroista saan 13500 hyvistystä. onko tietoa mihin mustangia verrataan? siis mihin hintaluokkaan? eli minkä moiset mätkyt tulee?? alustavassa kyselyksi saatioin arvoksi 70000e mitä v***ua :DD auto maksaa ulkomail mull 21000 ja bemari 35 tuhat. ja tääl bemarin hinta olis 55000 joku menee nyt vikaaan :D mutta se on vasta alusta joten olisiko jollain TIETOA?? :roll:
Yrittavat kusettaa. Haet Kelly's bluebookista sen bemarin, mustin ja jonkun corveten tms hinnat. Sitten haet sen 70000 maksaneen vertailuauton hinnan, joka niiden muuten pitaisi kertoa sulle. Paperit vierekkain ja naama peruslukemilla vaatimaan selvitysta, etta mista ne sen 70000 nappasi, kun hinnan pitaisi olla 45000 (suunnilleen veron kipuraja plus tinkivaraa).

Eipas nyt paasteta noita 05:en verotusarvoja heti karkuun. Maa en halua odottaa rahojani takaisin toista vuotta.

Eli käytännössä jos noi verottaa päin v****ua ja valitan ja on selkee näyttö niin mun pitäis saada rahaa takasin?
Naiset ovat huonoja kuskeja. vain minä olen poikkeus
veekoo
Aina äänessä
Ford Mustang 2001
Viesti:

Funkkeli kirjoitti: Eli käytännössä jos noi verottaa päin v****ua ja valitan ja on selkee näyttö niin mun pitäis saada rahaa takasin?
Joo. Itse asiassa ne on jo aika liemessa noiden valitusten kanssa, joten kun asiasta on nayttoa jo ennen paatosta, niin oikaisevat kylla. Nain mulla kavi. Kun on kaikki kuitit tallessa ja faktaa paperilla, niin ei ne silloin viitsi edes yrittaa vedatysta, kun siita seuraa vain lisaa paansarkya. Jos ei ole nayttaa mustaa valkoisella, niin verottavat "varmuuden vuoksi" reippaasti yli.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Funkkeli
Tulokas

Joo. Itse asiassa ne on jo aika liemessa noiden valitusten kanssa, joten kun asiasta on nayttoa jo ennen paatosta, niin oikaisevat kylla. Nain mulla kavi. Kun on kaikki kuitit tallessa ja faktaa paperilla, niin ei ne silloin viitsi edes yrittaa vedatysta, kun siita seuraa vain lisaa paansarkya. Jos ei ole nayttaa mustaa valkoisella, niin verottavat "varmuuden vuoksi" reippaasti yli.[/quote]

OK. voin sitten joskus tulla pyörähtää teijän happeningis auton kanssa :D noh täytyy vaan pyytää bemaresiat verottomat hinnat ja joistain muista .tattis.
Naiset ovat huonoja kuskeja. vain minä olen poikkeus
apuustin
Aktiivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja apuustin »

Kiitoksia tästä erinomaisesta bongaus pätkästä.

Lähetin tullille juuri kyselyn autojen veropäätöksistä, kun aikaisempi tiedusteluni noin viikko sitten tuotti vain tuloksen:
Tästä automallista on vaikea sanoa veroa etukäteen, noin uusia
Mustangeja on niin vähän Suomeen tuotu,että tiedostomme ei tunne
sille hintaa.
Eli hinta määräytyy samanlaisen, käytetyn auton Suomalaisesta
myyntihinnasta.
Siitä otetaan veroa 29 % ja verolle alv 22%. muuttajalle veronalennus
on 13450 euroa, eli samanlainen auto saa suomessa maksaa
(muuttoautona) noin 49 000 euroa
jotta sen saa verotta. Ilmoittaessasi auton tullattavaksi Suomessa
menee sen hinta arvioitavaksi Tullihallituksen
markkina-arvotyöryhmään joka määrittelee sille arvon. Eli sen saa
valitettavasti tietää vasta noin 2-3 kuukauden kuluttua
maaahantuonnista, tämä aika menee markkina-arvotyöryhmällä, siellä on
hieman ruuhkaa.
sillä aikaa ajelet siirtoluvalla.
yst terv. Johanna Lahtela

NÄMÄ TIEDOT EIVÄT OLE TULLIA JURIDISESTI SITOVIA.
VASTAUS PERUSTUU ASIAKKAAN ANTAMIIN TIETOIHIN.
Eteläinen tullipiiri, Autoverotus
(e-mail: autotullaus.helsinki@tulli.fi)
"Tiedostomme ei tunne sille hintaa" ????

Odottelevatkohan noi kaverit vieläkin veropäätöstä? Eikös Suomessakin ole jo lokakuu 2005 vai sotkeeko 7 tunnin aikaero senkin ? :-)
veekoo
Aina äänessä
Ford Mustang 2001
Viesti:

Mulla meni 3,5kk veropaatokseen, joten tuo 2-3kk on aika optimistinen arvio. Kannattaa alkaa ahdistelemaan 2kk kohdalla, koska asiantuntijan paikalle taikominen tuottaa ainakin parin viikon lisamutkan plus mahdollinen byrokratialisa. Veikkaan, etta joku kay potkimassa renkaita ja tekee arvion. Sinansa hyva, koska noita 97 jalkeisia musteja on myynnissa niin vahan, etta hinnasta ei saa mitaan jarkevaa keskiarvoa (lue: kauppoja alle 10 kpl per vuosimalli). Sita vanhempiahan saa tuotua maahan ilman muuttoautokikkailua (?) jos oikein muistan.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin