Edelbrock 1404 säätöihin.
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
- Auto: Mercury Cougar
- Paikkakunta: Varsinais Suomi
Re: Edelbrock 1404 säätöihin.
Juu, kyllä se minunkin auto alkoi käymään siistimmän oloisesti sen korotuspalan asennuksen jälkeen. Säätö hommia on kuitenkin minullakin vielä edessä. Ei kyllä kaasari toiminut hääppöisesti "suoraan laatikosta" otettuna. Melkoisen säätöjumpan vaati, ennen kuin toimi edes joten kuten siedettävästi. Vieläkin tahtoo vetää väkisinkin keskikierros alueella laihalle, ennen kuin toisio kurkut aukeaa. Metering rod jousien jäykentäminen paransi tilannetta. Mutta jotain muuta täytyy vielä keksiä, kun on jo jäykimmät jouset paikalla...
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Edelbrock 1404 säätöihin.
Uniflo kirjoitti:Juu, kyllä se minunkin auto alkoi käymään siistimmän oloisesti sen korotuspalan asennuksen jälkeen. Säätö hommia on kuitenkin minullakin vielä edessä. Ei kyllä kaasari toiminut hääppöisesti "suoraan laatikosta" otettuna. Melkoisen säätöjumpan vaati, ennen kuin toimi edes joten kuten siedettävästi. Vieläkin tahtoo vetää väkisinkin keskikierros alueella laihalle, ennen kuin toisio kurkut aukeaa. Metering rod jousien jäykentäminen paransi tilannetta. Mutta jotain muuta täytyy vielä keksiä, kun on jo jäykimmät jouset paikalla...
Sama mulla, laiha spotti itelläkin 1405:llä. Penkissä säädettiin eikä siitä päässyt kokonaan eroon, vissiin vähä Edelbrockien tyyppivika? Tuo saattaa ilmetä jos survaisee kaasun pohjan isolla vaihteella viileällä ilmalla, saattaa kone aivastaa ainakin manuaalin kanssa.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Edelbrock 1404 säätöihin.
Ei se mikään ihme ole että kaasari ei toimi suoraan laatikosta, jenkeillähän on ihan eri polttoaineetki ku täällä jne. eli pakko ne on säätää.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
- Auto: Mercury Cougar
- Paikkakunta: Varsinais Suomi
Re: Edelbrock 1404 säätöihin.
No juu, samaa aivastus vaivaa minullakin. Kaasari on kylläkin 1046:nen 351:sen päällä, mutta eipä tuossa kaasarin rakenteessa paljoa eroa ole. En tiedä, olenko oikeassa. Mutta tuntuu että tuon laihalle menon aiheuttaisi liian herkästi aukeavat toisioläpät. Olisi varmaankin pitänyt raottaa kukkaroa enemmän ja ostaa AVS malli, niin pystyisi toisioläppiä säätelemään. Hiukan yritys erehdys periaatteella mennään, kun on minulle ensimmäinen edelbrock säädeltävänä.ak72 kirjoitti:Uniflo kirjoitti:Sama mulla, laiha spotti itelläkin 1405:llä. Penkissä säädettiin eikä siitä päässyt kokonaan eroon, vissiin vähä Edelbrockien tyyppivika? Tuo saattaa ilmetä jos survaisee kaasun pohjan isolla vaihteella viileällä ilmalla, saattaa kone aivastaa ainakin manuaalin kanssa.
Re: Edelbrock 1404 säätöihin.
Eilen tuli käytyä SS Motors:lla säädettävänä. Käynti muuttui paremmaksi ja kulutus sellaiseksi jonka voi hyväksyä normi ajolla 13,5 l/100.Nelkku kirjoitti:Soppa tuntuu Ponille vielä kelpaavan rauhallisella ajolla 17-18l/100km. Varasin alustavasti dynoajan kuun lopulle josko se siitä selviäis.
On se aika ehdoton asentaa labda- anturin paikka putkeen, niin saa seokset het kohdilleen. Itsellä ei ole vielä sellaista "hanurituntumaa" tuohon säätämiseen.
Mustang Convertible -68