Edelbrock 1404 säätöihin.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Uniflo
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
Auto: Mercury Cougar
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Re: Edelbrock 1404 säätöihin.

Viesti Kirjoittaja Uniflo »

Juu, kyllä se minunkin auto alkoi käymään siistimmän oloisesti sen korotuspalan asennuksen jälkeen. Säätö hommia on kuitenkin minullakin vielä edessä. Ei kyllä kaasari toiminut hääppöisesti "suoraan laatikosta" otettuna. Melkoisen säätöjumpan vaati, ennen kuin toimi edes joten kuten siedettävästi. Vieläkin tahtoo vetää väkisinkin keskikierros alueella laihalle, ennen kuin toisio kurkut aukeaa. Metering rod jousien jäykentäminen paransi tilannetta. Mutta jotain muuta täytyy vielä keksiä, kun on jo jäykimmät jouset paikalla...
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Edelbrock 1404 säätöihin.

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Uniflo kirjoitti:Juu, kyllä se minunkin auto alkoi käymään siistimmän oloisesti sen korotuspalan asennuksen jälkeen. Säätö hommia on kuitenkin minullakin vielä edessä. Ei kyllä kaasari toiminut hääppöisesti "suoraan laatikosta" otettuna. Melkoisen säätöjumpan vaati, ennen kuin toimi edes joten kuten siedettävästi. Vieläkin tahtoo vetää väkisinkin keskikierros alueella laihalle, ennen kuin toisio kurkut aukeaa. Metering rod jousien jäykentäminen paransi tilannetta. Mutta jotain muuta täytyy vielä keksiä, kun on jo jäykimmät jouset paikalla...

Sama mulla, laiha spotti itelläkin 1405:llä. Penkissä säädettiin eikä siitä päässyt kokonaan eroon, vissiin vähä Edelbrockien tyyppivika? Tuo saattaa ilmetä jos survaisee kaasun pohjan isolla vaihteella viileällä ilmalla, saattaa kone aivastaa ainakin manuaalin kanssa.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Edelbrock 1404 säätöihin.

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Ei se mikään ihme ole että kaasari ei toimi suoraan laatikosta, jenkeillähän on ihan eri polttoaineetki ku täällä jne. eli pakko ne on säätää.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Uniflo
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
Auto: Mercury Cougar
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Re: Edelbrock 1404 säätöihin.

Viesti Kirjoittaja Uniflo »

ak72 kirjoitti:
Uniflo kirjoitti:Sama mulla, laiha spotti itelläkin 1405:llä. Penkissä säädettiin eikä siitä päässyt kokonaan eroon, vissiin vähä Edelbrockien tyyppivika? Tuo saattaa ilmetä jos survaisee kaasun pohjan isolla vaihteella viileällä ilmalla, saattaa kone aivastaa ainakin manuaalin kanssa.
No juu, samaa aivastus vaivaa minullakin. Kaasari on kylläkin 1046:nen 351:sen päällä, mutta eipä tuossa kaasarin rakenteessa paljoa eroa ole. En tiedä, olenko oikeassa. Mutta tuntuu että tuon laihalle menon aiheuttaisi liian herkästi aukeavat toisioläpät. Olisi varmaankin pitänyt raottaa kukkaroa enemmän ja ostaa AVS malli, niin pystyisi toisioläppiä säätelemään. Hiukan yritys erehdys periaatteella mennään, kun on minulle ensimmäinen edelbrock säädeltävänä.
Avatar
Nelkku
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 18 Kesä 2013, 21:43
Auto: Mustang -68 Convertible

Re: Edelbrock 1404 säätöihin.

Viesti Kirjoittaja Nelkku »

Nelkku kirjoitti:Soppa tuntuu Ponille vielä kelpaavan rauhallisella ajolla 17-18l/100km. Varasin alustavasti dynoajan kuun lopulle josko se siitä selviäis.
Eilen tuli käytyä SS Motors:lla säädettävänä. Käynti muuttui paremmaksi ja kulutus sellaiseksi jonka voi hyväksyä normi ajolla 13,5 l/100.
On se aika ehdoton asentaa labda- anturin paikka putkeen, niin saa seokset het kohdilleen. Itsellä ei ole vielä sellaista "hanurituntumaa" tuohon säätämiseen.
Mustang Convertible -68
Vastaa Viestiin