Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
stangrider kirjoitti:
Punaisesta katsoisin että milloin ja millä spekseillä on museorekattu.
Tämä, jos museoautostatus on tärkeä valintakriteeri.
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 11 Tammi 2015, 17:52
Kirjoittaja C43 AMG
Tähän tää sit johti:
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 11 Tammi 2015, 18:06
Kirjoittaja FFreak
Onnea hankinnasta! Hyvältä näyttää!
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 11 Tammi 2015, 18:12
Kirjoittaja Antti66HT
Hieno seitenkymppinen! Itsellekin tuli melkein tommonen, oli Ruotsin wheelsissä myynnissä 25000 kr... 1995..
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 11 Tammi 2015, 19:04
Kirjoittaja starsky
C43 AMG kirjoitti:Tähän tää sit johti:
Onneksi olkoon! Ensi kesänä voi muiden tallissa olevien ulkoilutukset jäädä melko vähälle
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 11 Tammi 2015, 19:10
Kirjoittaja PeteP
Hieno peli, hyvä valinta ! Ja tekniikkana on?
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 12 Tammi 2015, 07:02
Kirjoittaja C43 AMG
starsky kirjoitti:Onneksi olkoon! Ensi kesänä voi muiden tallissa olevien ulkoilutukset jäädä melko vähälle
Tähän on varauduttu keventämällä "tasetta". Meni kaksi harrastepeliä jälkikasvulle joululahjoina. Yksi menee myyntiin keväällä. Täytyy vaan vetää vielä pitkää tikkua, että mikä, kun ei raaskis mistään luopua.
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 12 Tammi 2015, 07:28
Kirjoittaja C43 AMG
PeteP kirjoitti:Hieno peli, hyvä valinta ! Ja tekniikkana on?
Höystettynä: Edelbrock, Holley, Flowmaster, Hedman Ceramic, Mallory jne.
Plussaa:
+ Punainen väri oli ykkösvaihtoehto
+ Aito Mach I
+ Sadan valokuvan ja kahden viikon kirjeenvaihdon perusteella pitäisi olla hyväkuntoinen ruosteeton yksilö
+ Vanteet
+ Ratti
+ Retrosoitin
+ Kaikki alkuperäiset vaihdetut osat tulevat auton mukana, myös alkuperäinen soitin
Miinusta:
- Auton ostaminen näkemättä sitä itse.
- Kojelaudan verhoilu.
- Kojelaudan, keskikonsolin ja mittariston "puupaneleiden" vaihto.
- Tehostamattomat rumpujarrut. Näillä varmaankin tarkoitus ajella ensi kesä ja vaihtaa myöhemmin ainakin eteen levyt ja lisätä tehostin.
- Takaikkunan ritilä olisi ollut kiva, mutta meneehän se noinkin
Tarkoitus oli hankkia auto, johon ei heti tarvitse ostaa kottikärryllisellä euroja palikoita. Ajatus pitää auto tuollaisena paitsi ne jarrut.
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 12 Tammi 2015, 12:17
Kirjoittaja Late
Hieno auto! Onnittelut hankinnasta. Ja onpas muuten komea tuollainen kokopunainen sisustus, harvoin näkee
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 12 Tammi 2015, 14:13
Kirjoittaja Firebolt
Hieno on lista, ihme että on sävylasit mutta turvallisuudesta tingitty. Eikä se tehostin ihan välttämätön oo, oikeenlaisella yhistelmällä saa ihan hyvän poljintuntuman.
Aivan, hieno on autokin!
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 12 Tammi 2015, 22:01
Kirjoittaja Homer65
Kuvien perusteella aika makee laite!!
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 12 Tammi 2015, 22:12
Kirjoittaja Fastback
Onnitteluni hienosta kärrystä! Nopeasti katsottuna näyttää hyvältä, ostajalla on ollut hyvä maku. Punainen auto, punainen sisusta ja valkoinen konepellin raita. Erikoinen ja piristävä väriteema. Ainoa asia mikä pistää silmään niin jos aiot pitää tuon Edelbrockin pro-flow kärpäsensilmä putsarin niin heitä ekana sieltä sisältä vaahtomuovinen "suodatin" eli tukko pois ja korvaa suodatinkankaalla.
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 21 Tammi 2015, 16:00
Kirjoittaja C43 AMG
Näinhän sitä sanotaan: "Odottavan aika on pitkä." Auton pitäisi ilmestyä tontille ensi viikon loppupuolella.
No on ollut aikaa pohtia noita auton vaatimia muutostöitä:
- takamarkkerit, joutuu vissiin teippaamaan katsastuksen ajaksi piiloon, tai jos sais jostain modattua oranssit linssit niihin.
- etuparkit noissa taitaa toimia myös samalla vilkkuina. Pitäisiköhän ajovalot vaihtaa sellaisiin joissa on parkit mukana ja jättää alkuperäiset parkit pelkästään vilkuiksi? Vai saisikohan nuo "sportlampsit" modattuina menemään parkkeina? E-Mersuissahan on ollut noita sisempiä valaisimia parkkeina/pitkinä. Tuossakin taidetaan ajella alkuperäisellä valaistuskokoonpanolla:
- pissapoika tuossa näyttää kuvien perusteella olevan.
- rattilukko tästä vuosimallista taitaa jo löytyä.
- turvavyöt, niin on jo tottunut 3-piste rullavöihin, että hirvittää ajatuskin ajella pelkillä lantiovöillä. Kannattaako lähteä tilailemaan Jenkeistä vai löytyykö kotimaasta vaihtoehtoja?
Kuinka ootta ratkoneet noi valojutut?
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 21 Tammi 2015, 16:32
Kirjoittaja Juke66
En oo kyllä nyt ihan varma, mutta jäänyt jostain sellainen mielikuva, että tän ikäsissä autoissa ei noita valomuutoksia tarvitse tehdä? Ja jos museoauto niin silloin pitääkin olla alkuperäinen / alkuperäisen kaltainen jne?
Noista turvavöistä nimimerkki Starsky, kirjotteli tänne foorumille hyvän jutun. Löytyy varmaan vielä jostain?? Ja hintoja kannattaa kysellä varmastikkin näiltä kotimaisilta toimittajilta.
Re: Neuvoja Earlyn hankintaan
Lähetetty: 21 Tammi 2015, 17:12
Kirjoittaja Late
Selviät valoista helpommalla kun laitat vaan kirkkaan polttimon sinne puskurin alle parkki/ vilkku-umpioon. Valkoinen vilkku hyväksytään vielä 70-lukuisissa. Ja leiman jälkeen oranssi takaisin niin on näyttävämmän näköinen. Jos haluat valotehoa niin vaihda H4 umpiot (ja releistä), jos pärjäät noilla niin ne kyllä leimalla kelpaa. Takamarkkerit vähän katsurikohtainen juttu, virallisesti punaiset ei kelpaa mutta kaikki ei vaivaudu puuttumaan. Pelaa varman päälle ja ota polttimot pois ja vaikka mustaa sähkärinteippiä päälle, helppo palauttaa takaisin toimintaan leiman jälkeen. Toki jos 70:n oranssit markkerit saa niin ne saa olla päällä ihan virallisesti.