Sivu 2/2

Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET

Lähetetty: 24 Elo 2014, 12:48
Kirjoittaja Pertti
Pieni kevennys tuohon varaosatiskiasiaan

Oulun keskustassa oli ainakin muutama vuosi sitten varaosaliike, josta heti sisään mennessä näki, että nyt tultiinkin sellaiseen paikkaan, jossa ei rekisterinumeroa kysellä. Kaikki seinät olivat kattoon asti hyllytetyt ja hyllyt täynnä sellaisia pahvisia tipehöörilaatikoita. Olin vailla 123 Mersun takapyörän laakeria, joka aika monen liikkeen mukaan on jo viime vuosisadalla maailmasta loppunut...
Myyjä naureskeli ja laskeutui kellariin, tuli viiden minuutin perästä SKF:n paketin kanssa takaisin. Vasta sitten hän otti vanhan rispaantuneen kirjan esille, josta vielä tarkisti numeron. Edullisen hinnan lisäksi tuli vielä yksi yllätys, sain paragonkuitin kalkkeeripaperilla monistettuna, ei mitään tietokoneliuskaa.
Liikkeessä oli tiskin takana näkyvillä yksi tietokone ilmeisesti tilauksia varten, mutta muuten pelattiin täysin käsipelillä.
Että jossakin pärjätään vielä noinkin.
Toivottavasti tuo "museoliike" on vielä olemassa kaikenlaisten nettijuttujen puristuksesta huolimatta...

Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET

Lähetetty: 24 Elo 2014, 21:39
Kirjoittaja Homer65
Riihimäeltä on aina "löytynyt", kun sanoo mitä tarttee!! Numeroita yms. ei ole tarvinnut tietää! Ei ole muuten Niemensivullekaan tarvinnut numeroita etsiä.

Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET

Lähetetty: 25 Elo 2014, 12:57
Kirjoittaja MONTTU
Tässä on nyt varmaankin tehokkaampi mylly keulilla. Jos alkuperäiset kiinnikkeet on muutoin hyvät, mutta repee vulkanoinneistaan, syy on siinä, että kuskinpuoleinen kiinnike ottaa aina vastavoiman kiihdyttäessä ja vetää korvan pehmennyskumia aukipäin moottorin kääntyessä apukuskin suuntaan. Kiinnikkeeseen pitää rakentaa rajoitin, joka ottaa kiinni kiihdytyksissä. Uretaanisella vastaavalla korvakkeella asia ei parane, ellei rakenteeseen tehdä modausta. Omassa -91 foxissa on pultti läpi jo tehdasversiossa estämässä vulkanoinnin repeämistä. Lisäsin kumimellan ja vahvistin aukivedon rajoitinpultilla siihen malliin, että auton voi kääntää tästä kyljelleen korvan repeämättä. Mä en ainakaan ikinä vaihda uretaanisiin tai suoraan koriin pultattuun, vaikka mikä kone olisi keulilla. Toi parin sentin liike moottorissa rajoitettuna pehmeillä korvilla imusarjan päältä mitattuna ei vaikuta mihinkään auton suorituskyvyssä, meteli sen sijaan kasvaa auton sisällä ja tärinät. Eriasia on kilpa-autot jotka aina viedään kohteisiin tarailerilla.
Cruisailukoneessa vakio korvat on hiljaiset, niiden aukiliikettä kun rajoittaa mekaanisesti, niin kestävät aivan varmasti, vaikka minkälaisen koneen ja ovat hiljaiset normaalissa ajossa.
Mä oon ajanu yhdellä suoraan runkoon pultatulla kilpurilla. Mä luulen, että tässä kerhossa ei oo monta joka sillä versiolla haluisi tehdä työmatkoja.
Mulla on yhdet käyttämättömät orkkikset, taidan kokeilla sittenkin tätä pulttausjippoa.

Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET

Lähetetty: 25 Elo 2014, 13:11
Kirjoittaja jyge
OT:
Pertti kirjoitti:Oulun keskustassa oli ainakin muutama vuosi sitten varaosaliike, josta heti sisään mennessä näki, että nyt tultiinkin sellaiseen paikkaan, jossa ei rekisterinumeroa kysellä.
Paikka kuulostaa kovasti Tarviketorilta. Ja tosiaan, aika hyvin on tavaraa euroautoihin löytynyt. Jos ei heti, niin viimeistään huomiseksi. Hinnatkin yleensä järkevällä tasolla.

Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET

Lähetetty: 25 Elo 2014, 21:30
Kirjoittaja Fastback
Joo kyllä mä Monttu olen sun kanssa samaa mieltä, että firman kuin firman pitäisi homma hoitaa. Mä olen vaan huomannut sen, että jos käyttää jotain muuta kuin näitä takuuvarmoja firmoja joita edelläkin mainittu, niin sitten pitää itse nähdä vaiva, jotta saa laakilla oikeaa tavaraa. Minä olen ainakin sen verran kranttu osien suhteen, että minä määritän itse minkä osan tarvin en jätä mitään sattuman varaan. Kuten totesin niin Racers Place ei ole Mustang orientoitunut lafka vaan hiperf vauhtikauppa, joka pystyy toimittamaan aikas montaa lajia osaa niin halutessaan. Minä käytän Racers Placea aina silloin tällöin ja syystä, että lentotoimitus osista riippuen tulee lähes 1:1 usd eur kurssilla ja se on minusta halpa. Lentorahtina en pääse edes itse jumppaamalla tollaiseen kertoimeen kun lasketaan kaikki kulut mukaan. Viimeksi tilasin 29.5" korkeat slicksit 440e hinta ja ne maksoi summitilla 220 usd kpl. Nämä tulivat alle viikkoon matkahuoltoon - sanokaa mitä sanotte niin tuo on lentorahtina halpa. Eli jos tarttee nopeaa ja edullista rahtia niin näen kyllä hieman vaivaa osanumeroiden eteen. En jättänyt osafirman harteille ratkaisua slicksien materiaalista tai koosta - itse näin vaivan - toimitin osanumeron ja bingo.

Moottorin kiinnikkeisiin, niin menisin kyl just kuten uumoilet. Eli poraus läpi tyynyistä ja tarpeeksi iso pultti läpi nylockilla tms, jotta ei varise irti ja kyllä muuten pysyy. Ajossa ei pulttia huomaa, mutta ehkäisee vulkanoinnin repeytymisen.

Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET

Lähetetty: 26 Elo 2014, 20:29
Kirjoittaja Homer65
Jep!! RP.ssä tartte olla numerot, muuten ei tule mitään!! =(

Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET

Lähetetty: 08 Syys 2014, 00:04
Kirjoittaja Ahti
Mulla oli Falconissa tollaset jotka oli kaaran kuvissa alinna. Löytyi muuten juurikin mainitusta RP:stä suoraan hyllystä pari vuotta sitten...samalla löytyi lootaan vastaava kimpale.

Palvelusta: kyllä minä ainakin kaivelen joka päivä aika monta varaosanumeroa asiakkaille ja tilaan kamppeet maailmalta. Toki hyllyssäkin on melko paljo tavaraa.
Aika usein tehdään myös tarjouksia, joista jo tekovaiheessa tiedetään että tuskin tulee kauppaa. Mutta yrittäjän on vaan pakko yrittää. Loppuis hommat aika pian muuten ja sais laittaa ovet säppiin.