Sivu 2/4
Lähetetty: 01 Marras 2005, 14:11
Kirjoittaja Mexico65
15x7 tai 15x6 Styled Steel vateet ja 205 - 225 /60 renkaat.
Tai
15x7 tai 15x6 Magnum 500 vateet ja 205 - 225 /60 renkaat.
Tai
16x7 tai 16x6 Magnum 500 vateet ja 205 - 225 /50-55 renkaat.
http://www.specialtywheelsltd.org/
Lähetetty: 01 Marras 2005, 14:53
Kirjoittaja Antti66HT
Jaah.
-66 mustissa:
225/50-15 edessä
225/60-15 takana
Edessä joutui tuon profiilin pudottamaan kun meinas kiinni ottaa. Takana ottaa joskus kiinni, muokkaamalla sopisi...
Tuo 10-lisää profiilissa takana tekee hieman lisää etu nojaa, mutta ei kovin häiritsevästi.
Kevääksi tulossa hieman radikaalimpaa kokoa

Re: earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää
Lähetetty: 01 Marras 2005, 15:06
Kirjoittaja Mexico65
2065 kirjoitti:
mietiskelin jotain kokoa joka museoautoon sopis, mutta ei olis ihan rimpula...

Kun tarkemmin lukee tuon perus kysymyksen ja sen tavoitteen niin 15x6 vanne ja 205/60-65 rengas taitaa olla vielä juuri ja juuri museo kelpoinen.
Ehkä 15x7 saataisi mennä kun Shelbyssä taisi olla juuri tuota kokoluokka vanteet, silloin tuo 215-225/60 ei näyttäisi vielä kovin ylileveältä ja pullukalta. Ja tuon kokoisella kumilla saa jo jonkinlaista vastetta tienpintaan.
Onko 64½-66 museo mustangeissa minkälaista rengastusta? Onko vanteina 15x7?
Lähetetty: 01 Marras 2005, 16:22
Kirjoittaja raunoh
Muistaakseni 65-66 Shelbyissä oli joko 14x6" (Magnum) tai 15x6" vanteet (pelti).
14x7" omana kokemuksena ei ole hyvä early-Mustangiin, itse ajelen nyt 64-avolla 195/75-14 -renkailla käyttäen nyt 14x6" peltivannetta. Itse en laittaisi 64-66 Mustangiin leveämpää kuin enintään 205-renkaan, ainakaan eteen.
Alunperin 64-1/2 Mustangeissa oli kaikkein standardein 13x4.5" vanne, kuitenkin 65-66 yleisemmin oli 14x5", ja alunperin 65-Mustangin rengas oli n. 175 leveä, joten esim pari 245 & 275 -kokona on kaikkea muuta kuin originaali-tyyppinen. 1965-Suomi-Mustangin rengas oli 6.95-14 tyyppirekisteröitynä eli 178mm leveä, korkeus 642mm ja kehä 1913mm.
Omana MuTu-arviona ei kannata suomalaisilla urateillä ajaa kuin max 225 leveillä renkailla, leveämmillä tahtoo vaeltaa. 71-Shelby kulki kuin juna 205/75-14 renkailla 14x7" -peltivanteilla, mutta nyt 235/60-15 käyttäen 15x7-aluvanteita hieman vaeltaa. Lisävertailuksi: 71-Mustangin std-rengas oli 195 leveä, ja ex-73-Suomi-Grandessani oli originaalina tyyppirekisteröitynä F70-14 eli 210 leveä. Samoin ex-73-avossa ollut 225/70-14 oli hyvä ajettava 14x7" Magnumeilla. Ulkonäkö vs. originaliteetti vs. ajettavuus, tätä yhtälöä pitää miettiä.
Lähetetty: 01 Marras 2005, 21:53
Kirjoittaja Sami65302
'65 Shelbyssä ainakin se Cragarin valmistama Shelby-kromi-vanne oli kokoa 15x6 - sitä katselin tuohon omaan '65FB:iin, mut oli todella arvokkaat uustuotantonakin.. jotain 2200eur olis ollu tänne tuotettuna
..ja sit kävi niin että nyt alla pyörii 17-tuumaiset 225/45 -kumeilla.. EN olis uskonu kuinka hyvät voivat olla ajaa vaikka noin leveät ja matalat. Laaturenkaat tietty pitää olla ja niitähän tuossa kokoluokassa löytyy mistä valita. Alusta on tanakka (konit, kumipuslat ympäri, arning-muutos, tuuman vakaaja, jäykät jouset) mutta ei lainkaan tärskivä hesan mukuloillakaan.. Toki syvissä urissa vetää, mut niin kyl nykyautotkin 225lla.. Muuten kulkee ku juna.
Muutoskatsastushan oli 17lle peace of cake..
Ulkonäkö/orgis/retro... tietty makuasioita, tallella hyllyssä on 15x7 AR TT D:t jos palaa orgis-lookkiin...
Edellises '65HT:ssa oli 215/60/15 (15x7), joka natsas hyvin..
Sami
___________
Ford Mustang '65FB 'Shelby GT350'-look
Lähetetty: 02 Marras 2005, 02:12
Kirjoittaja Antti66HT
Sami65302 kirjoitti:'65 Shelbyssä ainakin se Cragarin valmistama Shelby-kromi-vanne oli kokoa 15x6 - sitä katselin tuohon omaan '65FB:iin, mut oli todella arvokkaat uustuotantonakin.. jotain 2200eur olis ollu tänne tuotettuna
..ja sit kävi niin että nyt alla pyörii 17-tuumaiset 225/45 -kumeilla.. EN olis uskonu kuinka hyvät voivat olla ajaa vaikka noin leveät ja matalat. Laaturenkaat tietty pitää olla ja niitähän tuossa kokoluokassa löytyy mistä valita. Alusta on tanakka (konit, kumipuslat ympäri, arning-muutos, tuuman vakaaja, jäykät jouset) mutta ei lainkaan tärskivä hesan mukuloillakaan.. Toki syvissä urissa vetää, mut niin kyl nykyautotkin 225lla.. Muuten kulkee ku juna.
Minkäslaiset jouset sulla tossa on? GT?
Lähetetty: 02 Marras 2005, 16:10
Kirjoittaja Sami65302
Mosse,
Madaltavat tuuman, varmistan vahvuuden - kun en ole itse noita hommannu/asentanu..
Sami
______
Ford Mustang '65FB 'Shelby GT350'-look
Lähetetty: 02 Marras 2005, 18:13
Kirjoittaja Antti66HT
Joo, ajattelin vain kun noi omat 620 lbs luo aika kivireki meiningin..
Lähetetty: 02 Marras 2005, 20:01
Kirjoittaja Make67
No kun mulla on noi 620:set eikä se kyllä reeltä vaikuta eikä varsinkaan kiviseltä

Gas-A-just:it auttaa vissiin vähän ittellä

?
Lähetetty: 02 Marras 2005, 21:04
Kirjoittaja Sami65302
Mosse kirjoitti:Joo, ajattelin vain kun noi omat 620 lbs luo aika kivireki meiningin..
Mittaan huomenna jos ehdin.. veikkaan 620lbs mut sithän se selviää.. varmaan tuos vaikuttaa lopputulokseen tekijöiden summa..

..mut siis ei toi ainakaan tunnu kivireeltä - jos ei ny kaverin '59 Caddyyn vertaa

..
Sami
______________
Ford Mustang '65 'Shelby GT350'-look
Lähetetty: 27 Heinä 2006, 13:48
Kirjoittaja 65HT
Onko jollain kuvia miltä näyttää 15x8 vanteella 225/60-15 rengas? Onko liian leveä vanne moiselle renkaalle?
Kuvia voi heittää tänne:
juha.vayrynen@luukku.com
Lähetetty: 13 Elo 2006, 22:00
Kirjoittaja Homer65
Jatketaas tätä. Jos earlyyn laittaa alle esim. 15*7, 235/60 tai 16*7, 235/50
. Minkä perävälityksen valitsisi? 3.25 vai 3.50. Laatikko on C4.n. Onko 3.50 liian rankka C4.lle? Peräremppa suunnitteilla ja ajatuksissa rengaskoon kasvatus samalla. Olisko 16" parempi vastaisuuden varalle, lähinnä renkaiden saatavuuden takia.

Lähetetty: 14 Elo 2006, 11:40
Kirjoittaja Arto65FB
Renkaiden saatavuus on parempi 16", kyllä niitä 15" saa, mutta valikoima on suppeampi, eli kärjistettynä: joko Hoosierin AS04 tai Pingpong Star Major Xcletor 2000 HP. Helpoin rengaskoko taitaa olla 225/50/16, koska sitä menee moneen euroon ja japsiin. Noissa ei-kisarenkaissa 15" ovat halvempia kuin 16", mutta esmes nykyisissä kummeissa 225/50/16 olivat halvemmat kuin 225/60/15. Negatiivisena puolina: 16" vaatii muutoskatsastuksen ja 50-sarjalainen on hieman kovempi kuin 60-sarjalainen. Oma päätelmä oli, että erikseen pehmeät 225/50/16 kummit radalle ja 225/60/15 on nyt kadulle. Vaihtunevat jossain vaiheessa johonkin 195-205/70/15 tms. kokoon. Perävälkäksi on tulossa 3.25.
235 ei ole kovin yleinen koko. Tuolta voi katsella eri kokojen hintoja ja yleisyyttä. Siellä oli 93 rengasta 225/50/16 ja 7 koossa 235/50/16.
http://www.en.autothek.com/
Renkaan ja vanteen leveydellä on selkeä vaikutus käsiteltävyyteen ja mukavuuteen. Esim 225/60/15 5.5" tuuman vanteella on suorastaan pehmeä ajettava verrattuna samaan renkaaseen 7" tuuman vanteella.
Lähetetty: 15 Elo 2006, 20:11
Kirjoittaja FFreak
Mulla on -69:ssä edessä muistaakseni 215/60/15 7 tuumaisilla ja takana 245/60/15 8 tuumaisilla. Edessä ihan hyvin mahtuu pyörimään, takana ottaa vähän kaariin kiinni kun niiaa. Takana pitäis tehdä vähän jäykennystä. Iskarit , jouset ? Takana kyl levittää jonkin verran ulospäin.
http://www.americancarclub.fi/kuvat/Pre ... re_028.jpg
Lähetetty: 15 Elo 2006, 21:50
Kirjoittaja Homer65
Ei kellään ole kokemusta C4.n suhteesta perä välitykseen ja renkaisiin?? Nooh, rohkeesti vaan, täähän on KESKUSTELUpalsta.