Sivu 2/4

Lähetetty: 01 Marras 2005, 14:11
Kirjoittaja Mexico65
15x7 tai 15x6 Styled Steel vateet ja 205 - 225 /60 renkaat.
Tai
15x7 tai 15x6 Magnum 500 vateet ja 205 - 225 /60 renkaat.
Tai
16x7 tai 16x6 Magnum 500 vateet ja 205 - 225 /50-55 renkaat.

http://www.specialtywheelsltd.org/

Lähetetty: 01 Marras 2005, 14:53
Kirjoittaja Antti66HT
Jaah.

-66 mustissa:

225/50-15 edessä

225/60-15 takana

Edessä joutui tuon profiilin pudottamaan kun meinas kiinni ottaa. Takana ottaa joskus kiinni, muokkaamalla sopisi...

Tuo 10-lisää profiilissa takana tekee hieman lisää etu nojaa, mutta ei kovin häiritsevästi.

Kevääksi tulossa hieman radikaalimpaa kokoa :oops:

Re: earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää

Lähetetty: 01 Marras 2005, 15:06
Kirjoittaja Mexico65
2065 kirjoitti: mietiskelin jotain kokoa joka museoautoon sopis, mutta ei olis ihan rimpula... :roll:
Kun tarkemmin lukee tuon perus kysymyksen ja sen tavoitteen niin 15x6 vanne ja 205/60-65 rengas taitaa olla vielä juuri ja juuri museo kelpoinen.
Ehkä 15x7 saataisi mennä kun Shelbyssä taisi olla juuri tuota kokoluokka vanteet, silloin tuo 215-225/60 ei näyttäisi vielä kovin ylileveältä ja pullukalta. Ja tuon kokoisella kumilla saa jo jonkinlaista vastetta tienpintaan.
Onko 64½-66 museo mustangeissa minkälaista rengastusta? Onko vanteina 15x7?

Lähetetty: 01 Marras 2005, 16:22
Kirjoittaja raunoh
Muistaakseni 65-66 Shelbyissä oli joko 14x6" (Magnum) tai 15x6" vanteet (pelti).

14x7" omana kokemuksena ei ole hyvä early-Mustangiin, itse ajelen nyt 64-avolla 195/75-14 -renkailla käyttäen nyt 14x6" peltivannetta. Itse en laittaisi 64-66 Mustangiin leveämpää kuin enintään 205-renkaan, ainakaan eteen.

Alunperin 64-1/2 Mustangeissa oli kaikkein standardein 13x4.5" vanne, kuitenkin 65-66 yleisemmin oli 14x5", ja alunperin 65-Mustangin rengas oli n. 175 leveä, joten esim pari 245 & 275 -kokona on kaikkea muuta kuin originaali-tyyppinen. 1965-Suomi-Mustangin rengas oli 6.95-14 tyyppirekisteröitynä eli 178mm leveä, korkeus 642mm ja kehä 1913mm.

Omana MuTu-arviona ei kannata suomalaisilla urateillä ajaa kuin max 225 leveillä renkailla, leveämmillä tahtoo vaeltaa. 71-Shelby kulki kuin juna 205/75-14 renkailla 14x7" -peltivanteilla, mutta nyt 235/60-15 käyttäen 15x7-aluvanteita hieman vaeltaa. Lisävertailuksi: 71-Mustangin std-rengas oli 195 leveä, ja ex-73-Suomi-Grandessani oli originaalina tyyppirekisteröitynä F70-14 eli 210 leveä. Samoin ex-73-avossa ollut 225/70-14 oli hyvä ajettava 14x7" Magnumeilla. Ulkonäkö vs. originaliteetti vs. ajettavuus, tätä yhtälöä pitää miettiä.

Lähetetty: 01 Marras 2005, 21:53
Kirjoittaja Sami65302
'65 Shelbyssä ainakin se Cragarin valmistama Shelby-kromi-vanne oli kokoa 15x6 - sitä katselin tuohon omaan '65FB:iin, mut oli todella arvokkaat uustuotantonakin.. jotain 2200eur olis ollu tänne tuotettuna :cry:

..ja sit kävi niin että nyt alla pyörii 17-tuumaiset 225/45 -kumeilla.. EN olis uskonu kuinka hyvät voivat olla ajaa vaikka noin leveät ja matalat. Laaturenkaat tietty pitää olla ja niitähän tuossa kokoluokassa löytyy mistä valita. Alusta on tanakka (konit, kumipuslat ympäri, arning-muutos, tuuman vakaaja, jäykät jouset) mutta ei lainkaan tärskivä hesan mukuloillakaan.. Toki syvissä urissa vetää, mut niin kyl nykyautotkin 225lla.. Muuten kulkee ku juna.

Muutoskatsastushan oli 17lle peace of cake..

Ulkonäkö/orgis/retro... tietty makuasioita, tallella hyllyssä on 15x7 AR TT D:t jos palaa orgis-lookkiin...

Edellises '65HT:ssa oli 215/60/15 (15x7), joka natsas hyvin..

Sami
___________
Ford Mustang '65FB 'Shelby GT350'-look

Lähetetty: 02 Marras 2005, 02:12
Kirjoittaja Antti66HT
Sami65302 kirjoitti:'65 Shelbyssä ainakin se Cragarin valmistama Shelby-kromi-vanne oli kokoa 15x6 - sitä katselin tuohon omaan '65FB:iin, mut oli todella arvokkaat uustuotantonakin.. jotain 2200eur olis ollu tänne tuotettuna :cry:

..ja sit kävi niin että nyt alla pyörii 17-tuumaiset 225/45 -kumeilla.. EN olis uskonu kuinka hyvät voivat olla ajaa vaikka noin leveät ja matalat. Laaturenkaat tietty pitää olla ja niitähän tuossa kokoluokassa löytyy mistä valita. Alusta on tanakka (konit, kumipuslat ympäri, arning-muutos, tuuman vakaaja, jäykät jouset) mutta ei lainkaan tärskivä hesan mukuloillakaan.. Toki syvissä urissa vetää, mut niin kyl nykyautotkin 225lla.. Muuten kulkee ku juna.
Minkäslaiset jouset sulla tossa on? GT?

Lähetetty: 02 Marras 2005, 16:10
Kirjoittaja Sami65302
Mosse,

Madaltavat tuuman, varmistan vahvuuden - kun en ole itse noita hommannu/asentanu..

Sami
______
Ford Mustang '65FB 'Shelby GT350'-look

Lähetetty: 02 Marras 2005, 18:13
Kirjoittaja Antti66HT
Joo, ajattelin vain kun noi omat 620 lbs luo aika kivireki meiningin..

Lähetetty: 02 Marras 2005, 20:01
Kirjoittaja Make67
No kun mulla on noi 620:set eikä se kyllä reeltä vaikuta eikä varsinkaan kiviseltä :lol: Gas-A-just:it auttaa vissiin vähän ittellä :shock: ?

Lähetetty: 02 Marras 2005, 21:04
Kirjoittaja Sami65302
Mosse kirjoitti:Joo, ajattelin vain kun noi omat 620 lbs luo aika kivireki meiningin..
Mittaan huomenna jos ehdin.. veikkaan 620lbs mut sithän se selviää.. varmaan tuos vaikuttaa lopputulokseen tekijöiden summa.. :roll: ..mut siis ei toi ainakaan tunnu kivireeltä - jos ei ny kaverin '59 Caddyyn vertaa :) ..

Sami
______________
Ford Mustang '65 'Shelby GT350'-look

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 13:48
Kirjoittaja 65HT
Onko jollain kuvia miltä näyttää 15x8 vanteella 225/60-15 rengas? Onko liian leveä vanne moiselle renkaalle?

Kuvia voi heittää tänne: juha.vayrynen@luukku.com

Lähetetty: 13 Elo 2006, 22:00
Kirjoittaja Homer65
Jatketaas tätä. Jos earlyyn laittaa alle esim. 15*7, 235/60 tai 16*7, 235/50
. Minkä perävälityksen valitsisi? 3.25 vai 3.50. Laatikko on C4.n. Onko 3.50 liian rankka C4.lle? Peräremppa suunnitteilla ja ajatuksissa rengaskoon kasvatus samalla. Olisko 16" parempi vastaisuuden varalle, lähinnä renkaiden saatavuuden takia. :keppiheppa:

Lähetetty: 14 Elo 2006, 11:40
Kirjoittaja Arto65FB
Renkaiden saatavuus on parempi 16", kyllä niitä 15" saa, mutta valikoima on suppeampi, eli kärjistettynä: joko Hoosierin AS04 tai Pingpong Star Major Xcletor 2000 HP. Helpoin rengaskoko taitaa olla 225/50/16, koska sitä menee moneen euroon ja japsiin. Noissa ei-kisarenkaissa 15" ovat halvempia kuin 16", mutta esmes nykyisissä kummeissa 225/50/16 olivat halvemmat kuin 225/60/15. Negatiivisena puolina: 16" vaatii muutoskatsastuksen ja 50-sarjalainen on hieman kovempi kuin 60-sarjalainen. Oma päätelmä oli, että erikseen pehmeät 225/50/16 kummit radalle ja 225/60/15 on nyt kadulle. Vaihtunevat jossain vaiheessa johonkin 195-205/70/15 tms. kokoon. Perävälkäksi on tulossa 3.25.

235 ei ole kovin yleinen koko. Tuolta voi katsella eri kokojen hintoja ja yleisyyttä. Siellä oli 93 rengasta 225/50/16 ja 7 koossa 235/50/16.
http://www.en.autothek.com/

Renkaan ja vanteen leveydellä on selkeä vaikutus käsiteltävyyteen ja mukavuuteen. Esim 225/60/15 5.5" tuuman vanteella on suorastaan pehmeä ajettava verrattuna samaan renkaaseen 7" tuuman vanteella.

Lähetetty: 15 Elo 2006, 20:11
Kirjoittaja FFreak
Mulla on -69:ssä edessä muistaakseni 215/60/15 7 tuumaisilla ja takana 245/60/15 8 tuumaisilla. Edessä ihan hyvin mahtuu pyörimään, takana ottaa vähän kaariin kiinni kun niiaa. Takana pitäis tehdä vähän jäykennystä. Iskarit , jouset ? Takana kyl levittää jonkin verran ulospäin. http://www.americancarclub.fi/kuvat/Pre ... re_028.jpg

Lähetetty: 15 Elo 2006, 21:50
Kirjoittaja Homer65
Ei kellään ole kokemusta C4.n suhteesta perä välitykseen ja renkaisiin?? Nooh, rohkeesti vaan, täähän on KESKUSTELUpalsta.