Aod vaihteiston remppa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Aod vaihteiston remppa

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

Ilmeisesti tämä olisi oikea akseli, teräslaatu 300m ja "high horsepower applications" ?

https://transmissioncenter.net/shop/aod ... ect-shaft/
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Aod vaihteiston remppa

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Torinobrougham kirjoitti:Ilmeisesti tämä olisi oikea akseli, teräslaatu 300m ja "high horsepower applications" ?

https://transmissioncenter.net/shop/aod ... ect-shaft/
Kyllä, tuo on oikea akseli.
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Aod vaihteiston remppa

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

Joo, tilaukseen menee tuo akseli kyllä. Rumpu on onneksi hyväkuntoinen ja levyt on siihen jo tulossa, joten tässä kohtaa mennään valurautasilla rummuilla.
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Aod vaihteiston remppa

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

Lisää kysymyksiä: Oma rempattava aod on siis vm83 Thunderbirdistä ja venttiilikoneiston sarjanro alkaa E4-merkinnällä, venttiilikoneisto jonka ostin ja jossa on shift kit valmiina alkaa puolestaan E9-merkinnällä. Onko osat vaihtokelpoisia keskenään, tuo E9 alkuinen on käsittääkseni vm89 tai uudemmasta AOD:stä?
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Aod vaihteiston remppa

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Torinobrougham kirjoitti:Lisää kysymyksiä: Oma rempattava aod on siis vm83 Thunderbirdistä ja venttiilikoneiston sarjanro alkaa E4-merkinnällä, venttiilikoneisto jonka ostin ja jossa on shift kit valmiina alkaa puolestaan E9-merkinnällä. Onko osat vaihtokelpoisia keskenään, tuo E9 alkuinen on käsittääkseni vm89 tai uudemmasta AOD:stä?
E9 on suunniteltu mallivuoden 1989 laatikkoon ja samaa koneiston runkoa on käytetty kaikissa sen jälkeisissä. Tuolloin mm. poistui 3-4 akkumulaattori, joka paransi ylivaihteen pannan ja forward kytkimen kestävyyttä, kun vaihtoa pehmentävä akkumulaattori jätettiin pois. Myös 1987 tuli nippu muutoksia, joka tekee 1987 lähtien olevat laatikot paremmiksi lähtökohdiksi virityksen kannalta. Tiivistesarjoissa on mukana ohjelappu, joka neuvoo mikä koneiston tiiviste pitää valita perustuen koneiston vuosimalliin.

Ovat vaihtokelpoisia keskenään E4 ja E9 koneistot, huomioiden että vanhemman E4 kanssa pitää asentaa myös akkumulaattorin osat paikalleen. E9 on ilman 3-4 akkumulaattoria, joka on hyvä asia. E9 koneiston kanssa tuon akkumulaattorin osat voi siis jättää pois, koska sille johtavat öljykanavat on tukittu koneiston välipellissä.
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Aod vaihteiston remppa

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

SamiM kirjoitti:
Torinobrougham kirjoitti:Lisää kysymyksiä: Oma rempattava aod on siis vm83 Thunderbirdistä ja venttiilikoneiston sarjanro alkaa E4-merkinnällä, venttiilikoneisto jonka ostin ja jossa on shift kit valmiina alkaa puolestaan E9-merkinnällä. Onko osat vaihtokelpoisia keskenään, tuo E9 alkuinen on käsittääkseni vm89 tai uudemmasta AOD:stä?
E9 on suunniteltu mallivuoden 1989 laatikkoon ja samaa koneiston runkoa on käytetty kaikissa sen jälkeisissä. Tuolloin mm. poistui 3-4 akkumulaattori, joka paransi ylivaihteen pannan ja forward kytkimen kestävyyttä, kun vaihtoa pehmentävä akkumulaattori jätettiin pois. Myös 1987 tuli nippu muutoksia, joka tekee 1987 lähtien olevat laatikot paremmiksi lähtökohdiksi virityksen kannalta. Tiivistesarjoissa on mukana ohjelappu, joka neuvoo mikä koneiston tiiviste pitää valita perustuen koneiston vuosimalliin.

Ovat vaihtokelpoisia keskenään E4 ja E9 koneistot, huomioiden että vanhemman E4 kanssa pitää asentaa myös akkumulaattorin osat paikalleen. E9 on ilman 3-4 akkumulaattoria, joka on hyvä asia. E9 koneiston kanssa tuon akkumulaattorin osat voi siis jättää pois, koska sille johtavat öljykanavat on tukittu koneiston välipellissä.
Loistavan tarkkaa tietoa jälleen kerran,kiitos ja kumarrus. Taas edistyy homma, hitaasti mutta varmasti. Ei missään nimessä mikään mahdoton homma tämmönen remppa enskertalaisellekkaan, kunhan malttaa selvittää, tutkia, edetä rauhassa ja kysyä silloin kun kysyttävää on.
Vastaa Viestiin