Aod vaihteiston remppa
-
- Aktiivi
- Viestit: 47
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
- Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland
Re: Aod vaihteiston remppa
Ilmeisesti tämä olisi oikea akseli, teräslaatu 300m ja "high horsepower applications" ?
https://transmissioncenter.net/shop/aod ... ect-shaft/
https://transmissioncenter.net/shop/aod ... ect-shaft/
Re: Aod vaihteiston remppa
Kyllä, tuo on oikea akseli.Torinobrougham kirjoitti:Ilmeisesti tämä olisi oikea akseli, teräslaatu 300m ja "high horsepower applications" ?
https://transmissioncenter.net/shop/aod ... ect-shaft/
-
- Aktiivi
- Viestit: 47
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
- Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland
Re: Aod vaihteiston remppa
Joo, tilaukseen menee tuo akseli kyllä. Rumpu on onneksi hyväkuntoinen ja levyt on siihen jo tulossa, joten tässä kohtaa mennään valurautasilla rummuilla.
-
- Aktiivi
- Viestit: 47
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
- Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland
Re: Aod vaihteiston remppa
Lisää kysymyksiä: Oma rempattava aod on siis vm83 Thunderbirdistä ja venttiilikoneiston sarjanro alkaa E4-merkinnällä, venttiilikoneisto jonka ostin ja jossa on shift kit valmiina alkaa puolestaan E9-merkinnällä. Onko osat vaihtokelpoisia keskenään, tuo E9 alkuinen on käsittääkseni vm89 tai uudemmasta AOD:stä?
Re: Aod vaihteiston remppa
E9 on suunniteltu mallivuoden 1989 laatikkoon ja samaa koneiston runkoa on käytetty kaikissa sen jälkeisissä. Tuolloin mm. poistui 3-4 akkumulaattori, joka paransi ylivaihteen pannan ja forward kytkimen kestävyyttä, kun vaihtoa pehmentävä akkumulaattori jätettiin pois. Myös 1987 tuli nippu muutoksia, joka tekee 1987 lähtien olevat laatikot paremmiksi lähtökohdiksi virityksen kannalta. Tiivistesarjoissa on mukana ohjelappu, joka neuvoo mikä koneiston tiiviste pitää valita perustuen koneiston vuosimalliin.Torinobrougham kirjoitti:Lisää kysymyksiä: Oma rempattava aod on siis vm83 Thunderbirdistä ja venttiilikoneiston sarjanro alkaa E4-merkinnällä, venttiilikoneisto jonka ostin ja jossa on shift kit valmiina alkaa puolestaan E9-merkinnällä. Onko osat vaihtokelpoisia keskenään, tuo E9 alkuinen on käsittääkseni vm89 tai uudemmasta AOD:stä?
Ovat vaihtokelpoisia keskenään E4 ja E9 koneistot, huomioiden että vanhemman E4 kanssa pitää asentaa myös akkumulaattorin osat paikalleen. E9 on ilman 3-4 akkumulaattoria, joka on hyvä asia. E9 koneiston kanssa tuon akkumulaattorin osat voi siis jättää pois, koska sille johtavat öljykanavat on tukittu koneiston välipellissä.
-
- Aktiivi
- Viestit: 47
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
- Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland
Re: Aod vaihteiston remppa
Loistavan tarkkaa tietoa jälleen kerran,kiitos ja kumarrus. Taas edistyy homma, hitaasti mutta varmasti. Ei missään nimessä mikään mahdoton homma tämmönen remppa enskertalaisellekkaan, kunhan malttaa selvittää, tutkia, edetä rauhassa ja kysyä silloin kun kysyttävää on.SamiM kirjoitti:E9 on suunniteltu mallivuoden 1989 laatikkoon ja samaa koneiston runkoa on käytetty kaikissa sen jälkeisissä. Tuolloin mm. poistui 3-4 akkumulaattori, joka paransi ylivaihteen pannan ja forward kytkimen kestävyyttä, kun vaihtoa pehmentävä akkumulaattori jätettiin pois. Myös 1987 tuli nippu muutoksia, joka tekee 1987 lähtien olevat laatikot paremmiksi lähtökohdiksi virityksen kannalta. Tiivistesarjoissa on mukana ohjelappu, joka neuvoo mikä koneiston tiiviste pitää valita perustuen koneiston vuosimalliin.Torinobrougham kirjoitti:Lisää kysymyksiä: Oma rempattava aod on siis vm83 Thunderbirdistä ja venttiilikoneiston sarjanro alkaa E4-merkinnällä, venttiilikoneisto jonka ostin ja jossa on shift kit valmiina alkaa puolestaan E9-merkinnällä. Onko osat vaihtokelpoisia keskenään, tuo E9 alkuinen on käsittääkseni vm89 tai uudemmasta AOD:stä?
Ovat vaihtokelpoisia keskenään E4 ja E9 koneistot, huomioiden että vanhemman E4 kanssa pitää asentaa myös akkumulaattorin osat paikalleen. E9 on ilman 3-4 akkumulaattoria, joka on hyvä asia. E9 koneiston kanssa tuon akkumulaattorin osat voi siis jättää pois, koska sille johtavat öljykanavat on tukittu koneiston välipellissä.