ja salettiin kaikki mitä katsastusmies voi tehdä heittääkseen kapuloita rattaisiin niin sen hän tulee tekemään...
Renkaiden koko säännöksiä
Re: Renkaiden koko säännöksiä
Jätän varmaan katsastuksen siihen että saan talviseisonta renkaat takaisin juuri ennen talviseisontaa...huomasin että takarengas tulee hieman katetta leveämmälle
ja salettiin kaikki mitä katsastusmies voi tehdä heittääkseen kapuloita rattaisiin niin sen hän tulee tekemään...
ja salettiin kaikki mitä katsastusmies voi tehdä heittääkseen kapuloita rattaisiin niin sen hän tulee tekemään...
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Renkaiden koko säännöksiä
Fikse 10x18 + a048 295x30x18 21,1kgNewbie kirjoitti:Oho..johan kerkes viestiä pukkaamaan kun ei kerennyt katella Sivustoja yhteen päivään...mutta hyvä niin...
Se korkeus tuntuma on kiva nähdä kun on renkaat vierekkäin(ovat vielä laatikoissa)....toinen asia mitä rupesin ihmettelemään että onpa painavat nämä uudet että paljonkohan tulee takkiin hevosissa...vaakaa en omista mutta katsotaan maanantaina asennuksen yhteydessä paino eroa...ainakin renkaita nostellessa tuntuvat olevan noin 27 kg..katsotaan paljonko menee pieleen arvaukseni...toivottavasti arvasin reilusti yläkannttiin muuten joutuu vaihtaa pienemmälle vaihteelle ylämäessä...
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Renkaiden koko säännöksiä
Täytyy muistaa että esim. tossa a048:ssa pitäisi olla vielä puolet pinnasta jäljellä, kun kuvio on loppu...
Re: Renkaiden koko säännöksiä
kaara91 kirjoitti:Kyllähän ne painavia on kaksikankaisiin kilparenkaisiin ja magneesium vanteisiin verrattuna. Punnittin ihan kokeellisesti Nitton NT05 315/35 ZR17 Cobran SVE 10,5X17 vanteella. Painoa tasan 24kg. Riittääköhän tuo 27kg edes esim. 10X18 Nitton NT555 295 leveillä suosituilla katurenkailla. Ovat selvästi paksummat, jäykemmät ja paksummat kuvioiltaan kun nuo NT05 katusliksit.
Ei ihme jos noita puhtaita ratasuolia ei hyväksytä kadulle. Eivät varmasti paina kuin puolet noista käyttörenkaista.
Moi..noi Nitto NT555 285/40/18 renkaat mulla onkin takana Foosen kromivanteilla...auto liikkuu ihan kivasti vaikka renkaat
Vanteineen painaa ihan sikana....suurin huolen aihe on että rupeeko joku virkailija mussuttamaan siitä että ehkä ne takarenkaat tulevat hieman lokareista yli...vai kuvittelenko vaan...hemmetin hyvältä ne näyttävät, mutta tähän kommarivaltion askeettisuus vaatimuksiin saattavat olla tulkinta kysymys....vai onko teillä muilla yhtä leveitä kiinni ilman
Ongelmia....
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Renkaiden koko säännöksiä
Ja sehän katotaan kulutuspinnasta, eli saa hiukan tullakin ulos!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: Renkaiden koko säännöksiä
varmaan voi vuosimalli vaikutta mut, mul pysyy 285 tosi nätisti kaarien sisällä. Tosin funtsin tuon offsetin tosi tarkkaan,painosta sen verran toi paketti elikkä 285/30-19 vanne 9.5*19 24kiloa
live fast die young and have fun
Re: Renkaiden koko säännöksiä
Joo mun vanne on deepdish 18/10 ja 39mm offsettiä... 
