Re: Imukanavan koko ja muoto
Lähetetty: 05 Joulu 2013, 16:40
Tämä keskustelu lähti vähän lapasesta kuin eräs Mustangi kakkoselle vaihdossa.
Ei kai tuolla kanavan muodolla ole kovin seksuaalista merkitystä kunhan se / ne virtaavat sama verran eli kul-jettaa ilmaa / ilma seosta jokaiseen sylinteriin suunnilleen saman verran.
Lievä suora kartio taitaa olla hyvä, mutta tasapaksu toimii myös hyvin. Huomioitavaa on imukanavan suuaukon muoto (kuva).
Pitäisihän nuo imusarjan ja kannen liitoskohdat saada myös aika hyvin kohdilleen. Tuossa toisessa kuvassa näkyy tuon minun imusarjan suuaukon muoto ja kanava kohdistus.
Pinnan karkeuden tai sileyden suhteen olisi syytä perehtyä pinnan laadun vaikutukseen virtausnopeuteen tai seostumiseen mikäli ilman mukana kulkee myös polttoainetta. Jonkinlaista turbulenssia kai tuossa pinnalla pitäisi olla.

Ei kai tuolla kanavan muodolla ole kovin seksuaalista merkitystä kunhan se / ne virtaavat sama verran eli kul-jettaa ilmaa / ilma seosta jokaiseen sylinteriin suunnilleen saman verran.
Lievä suora kartio taitaa olla hyvä, mutta tasapaksu toimii myös hyvin. Huomioitavaa on imukanavan suuaukon muoto (kuva).
Pitäisihän nuo imusarjan ja kannen liitoskohdat saada myös aika hyvin kohdilleen. Tuossa toisessa kuvassa näkyy tuon minun imusarjan suuaukon muoto ja kanava kohdistus.
Pinnan karkeuden tai sileyden suhteen olisi syytä perehtyä pinnan laadun vaikutukseen virtausnopeuteen tai seostumiseen mikäli ilman mukana kulkee myös polttoainetta. Jonkinlaista turbulenssia kai tuossa pinnalla pitäisi olla.