Imukanavan koko ja muoto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Imukanavan koko ja muoto

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tämä keskustelu lähti vähän lapasesta kuin eräs Mustangi kakkoselle vaihdossa. :driving3:

Ei kai tuolla kanavan muodolla ole kovin seksuaalista merkitystä kunhan se / ne virtaavat sama verran eli kul-jettaa ilmaa / ilma seosta jokaiseen sylinteriin suunnilleen saman verran.
Lievä suora kartio taitaa olla hyvä, mutta tasapaksu toimii myös hyvin. Huomioitavaa on imukanavan suuaukon muoto (kuva).

Pitäisihän nuo imusarjan ja kannen liitoskohdat saada myös aika hyvin kohdilleen. Tuossa toisessa kuvassa näkyy tuon minun imusarjan suuaukon muoto ja kanava kohdistus.
Pinnan karkeuden tai sileyden suhteen olisi syytä perehtyä pinnan laadun vaikutukseen virtausnopeuteen tai seostumiseen mikäli ilman mukana kulkee myös polttoainetta. Jonkinlaista turbulenssia kai tuossa pinnalla pitäisi olla.
Liitteet
Ram Pipe
Ram Pipe
TRF BOX-R intake
TRF BOX-R intake
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Imukanavan koko ja muoto

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Täytyy yrittää väsätä vähän tommosta samanlaista jaottelua noille kanaville myös siinä omassa imusarja viritelmässä, kyllä siitäkin sitten varmaan ihan käyttökelpoisen saa! :roll:
Vastaa Viestiin