Sivu 2/6

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 03 Loka 2013, 10:13
Kirjoittaja jls
Antti66HT kirjoitti:No onhan noi ny paljon paremmat. Jotkut vanhemmat Kumhot on kans tosi hyvät, jos budjetti vaan sallii. Mutka radalla, jonne tää auto on tehty noi on ehdottomat. Ainakin sit 15 tuuman vanteet noihin 14 levyihin kaveriks
Ja sit talvikäyttöön, mihin tää auto on varmasti tehty, suosittelen kyllä joko uudehkoja kitkarenkaita tai kasvavasta ajomelusta huolimatta jopa suoraan nastarenkaita. Jos viikonloppuisin tähtäät jääradalle, näillä tehoilla suosittelisin siirtymään nykyaikaisiin ns. "kitkanastoihin". Niissä on saatu yhteen pakettiin kitka - ja nastarenkaiden parhaat ominaisuudet. Onhan se investointi, mutta ajaahan niillä sitten monta talvea.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 03 Loka 2013, 17:14
Kirjoittaja Futurage
Jos talvikäytössä kilometrejä kertyy runsaasti ja unohtuu rakentaa se rajoitin kaasuläppään, voi nastoja tosiaankin irrota niin monta että renkaat menevät menee epätasapainoon.Tällöin ajosta tulee epämiellyttävää kasvaneen tärinän ja vetkutuksen takia, ja kulutuskin kasvaa koska osa moottorin voimasta menee nyt juurikin sen tärinän ja vetkutuksen luomiseen. Ja samalla ohituskiihtyvyyskin luonnollisesti huononee.

Kuten joku edellä kirjoitti saattaisivat uudentyyppiset ns.kitkanastarenkaat olla paras kokonaisratkaisu. Talvi ajetaan ja talven jälkeen nypitään loput nastat pois.Tällöin saavutetaan monta etua:
1. Pyöriä ei tarvitse irrottaa autosta lainkaan renkaanvaihtoa varten.
2. Kiusallinen epätasapaino poistuu.
3. Ei tarvitse erikseen investoida kahteen rengassarjaan.
4. Kun nastat on poistettu paljastuu asfalttia kohti miellyttävä pehmeä kitkakumi joka pitää kuin tauti.Auto on näetsen kulkenut talvella nastojen varassa ja kumi on siellä nastojen suojaamana säilynyt hyvänä.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 03 Loka 2013, 17:17
Kirjoittaja Futurage
Sport 65 kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:No onhan noi ny paljon paremmat. Jotkut vanhemmat Kumhot on kans tosi hyvät, jos budjetti vaan sallii. Mutka radalla, jonne tää auto on tehty noi on ehdottomat. Ainakin sit 15 tuuman vanteet noihin 14 levyihin kaveriks
Ei mene noi 14 tuuman jarrut heittämällä 15 tuuman vanteisiin, varmaan joutuu sorvaamaan satuloita.

Höh höh.Tossa on nyt tullut pikku lokiikka-virhe. Kyllähän 14 on pienempi kuin 15 eli mahtuu. Olisi eri asia jos jarrut olisivat 15 ja vanteet 14, silloin joutuisi jostain kyllä ainakin vähän viilaamaan että Prempot mahtuisi.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 03 Loka 2013, 19:55
Kirjoittaja Homer65
Minä suosittelisin vanhoja Hakkaapeliittoja, ne on sen verran kovettuneet, ettei nastatkaan heti irtoa, varsinkin kun ovat kuluneet olemattomiksi. Heikompitehoisellakin saa sutimaan, ainakin pehmeällä lumella jos on lunta alla!!

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 03 Loka 2013, 20:34
Kirjoittaja MrFairlane
Fastback kirjoitti:
MrFairlane kirjoitti:Vaununvetoonko noita kaikkia hevosia tarvitaan?
Vedättekö te reikäpää dragsterillä vaunua?
Välillä on kyllä käynyt mielessä kun Transit meinaa hyytyä niihin ylämäkiin Motoparkkiin mennessä. Muutoinhan kone olisi aika hyvä katumoottori. Tyhjäkäynti tasainen 1000 rpm:ssä ja vaununvetoon löytyisi riittävästi newtonmetrejä. Ainakin yli viidessä tonnissa.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 03 Loka 2013, 22:06
Kirjoittaja Fastback
Mitenköhän jos laittaisi tuhannen tuuman deepshit vanteet ja 15 hv moottorin, sitten vois vetää urku auki mutkaan ja suoralle. Sittenhän voisi ottaa sytytystulpat vallan pois ja ajaa pelkällä starttimoottorilla, kyllä siitä se 15 hv irtoaa. Nascaria ajetaan 15" vanteella, mitä luulette onko olemassa tehokkaita jarruja jotka mahtuvat 15" teräsvanteen sisään? Sanoisin vielä, että tuollainen nascar tason levyjarru, joka mahtuu jarrusatuloineen päivineen 15" vanteen sisään pieksee tuollaisen perus 14" levyjarrun. Hinta on vaan jotain muuta kuin 3 tonnia. Ehkä tämä riittää jarruista, ne ovat vauhdin surma.

Motti tuotti 750 hv ja parhaimmillaan 903 Nm vääntöä vapaastihengittävänä ja se räjäyttää pallot tuleen 120 kmh nopeudesta jos on turbaani tehtävänsä tasalla tai manuaali. 750 hv essonbaarissa ei tuohon riitä, mutta 750 todellista kaakkia repii kuin maanjäristys. Se mikä tässä on vielä eriskummallista, on se, että kone on valmiina lokakuun alussa eikä kuten yleensä heinäkuun alupäivinä juuri natikoita edeltävinä iltoina... Mielenkiinnolla ootan miten Fairlane pöllyttää stripin pintaa, saattaa olla eturenkaat korkealla.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 03 Loka 2013, 23:03
Kirjoittaja Sport 65
Motti on sen takia jo nipussa, koska sen piti todellakin olla valmiina heinäkuun alussa tänä vuonna. Nythän ton projektin voikin unohtaa, koska vielä ei ole kiire minnekkään. Kattelee sitten taas juhannuksen jälkeen, muuten menee perinteiset natikkavalmistelufiilikset sivu suun.
Jarruista vielä sen verran, että pysyttelen noissa 11 tuumasissa yksimäntäisin satuloin varustetuissa versioissa, ne ainakin mahtuu 15 tuuman vanteisiin.
Niin ja välittäminen on tärkeintä, kuten Antti tuolla aiemmin jo mainitsi.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 03 Loka 2013, 23:16
Kirjoittaja Fastback
Sport 65 kirjoitti:Kattelee sitten taas juhannuksen jälkeen, muuten menee perinteiset natikkavalmistelufiilikset sivu suun.
Joo menee tunnelma pilalle jos ei jätä kaikkea natikoita edeltävälle viikolle.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 04 Loka 2013, 19:02
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:
Sport 65 kirjoitti:Kattelee sitten taas juhannuksen jälkeen, muuten menee perinteiset natikkavalmistelufiilikset sivu suun.
Joo menee tunnelma pilalle jos ei jätä kaikkea natikoita edeltävälle viikolle.
jos jätät nii älä ainakaan mulle soita että nyt olis vähän kiire jo.. :LMAO:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 04 Loka 2013, 21:12
Kirjoittaja jls
Futurage kirjoitti: Höh höh.Tossa on nyt tullut pikku lokiikka-virhe. Kyllähän 14 on pienempi kuin 15 eli mahtuu. Olisi eri asia jos jarrut olisivat 15 ja vanteet 14, silloin joutuisi jostain kyllä ainakin vähän viilaamaan että Prempot mahtuisi.
Samaa mieltä Villen kans. Vaikka ois 15 tuuman levyt ja 14" vanne, ei ole loppujen lopuksi kuin kyse sovittamisesta. Nestemäistä typpeä jarruille ja riittävästi lämpöä vanteelle, niin isotkin jarrut saadaan sopimaan normivanteiden sisään. Ja saavutettu etu on ettei tarvita erikseen mitään lainlokkeja.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 04 Loka 2013, 22:11
Kirjoittaja MrFairlane
Koska tulee kuminpolttovideota? :blackman:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 05 Loka 2013, 22:23
Kirjoittaja Fastback
MrFairlane kirjoitti:Koska tulee kuminpolttovideota? :blackman:
Eikö se tuolla uhkaillut että juhannuksen aikaan alkaa leipomaan mottia konttuuriin :lol:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 20 Loka 2013, 17:26
Kirjoittaja Galaxie61
kaara91 kirjoitti:Tuossa ohjeet muillekin isolohkomiehille. Miten rakennan tehokkaan pienen isolohkon. Hienoja yksityiskohtia ja osavalintoja. Kuten esim. nokka-akseli. Aika ohut perusympyrä ja nokkamuoto yläpäätä painottava. Nostoa ainakin riittää.

hieno on varmaan hinnaltaankin :idea:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 20 Loka 2013, 21:52
Kirjoittaja Fastback
Jos tarkoitus on tehdä huippu hp moottori niin siinä tuo 461 cid onnistui, vääntöä tappavan tylsästi 600 lbft. Isoksi venytetty pikkulohko puolustaa paikkaansa jossain 289 cid autoissa. Muussa tapauksessa tuon koneella hinnalla saisi jo ihan moottorinkin esim. alla olevasta linkistä. Lisätään kuutiotuumia 144 kappaletta ja jengat samaan 7500 rpm mitä tuo 461cid niin mennään 1115 hv ja vääntöäkin kokolailla enempi.



Nyt mun puolesta kaara voi lukea topicin otsikon, se on tehokkain katuisolohko, eli mun puolesta nämä pikkulohkot voi työntää vaikka.... omaan topiciinsa kuten 18" vannesekoilun 14" levyjarruineen.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 21 Loka 2013, 14:43
Kirjoittaja Fastback
Kyllä Kaara, pikkulohkon määrittää lohkon fyysiset mitat ei iskutilavuus. Tekstistäsi saa käsityksen, että sinulla on termit sekaisin. Tuo sun youtube linkin 461 cid on pikkulohko ja se pysyy pikkulohkona niin kauan kun se on tehty fyysisesti pikkulohkoon. 470 windsor ei ole isolohko, 352 cid FE on isolohko. Niin, noista tehoista ei huudella, isot kalat uivat syvissä vesissä, jos olet Uho Juhon kyydissä istunut niin sekin on pikkulohko, vaikka on tehoa ja möyhyä en tosin tiedä kenen autoon viittaat.