Sivu 2/3

Lähetetty: 11 Touko 2005, 10:53
Kirjoittaja Kimi
GTS kirjoitti:Jos ei ole varma, että lyijytön ilman lisäainetta ei käy, kannattaa ehdottomasti käyttää lisäainetta! Itse ainakin laittaisin ennen kattiaikaa valmistettuun Mustangiin lisäainetta.
Ellei sitten ole tjyynattu kansia kestämään lyijytöntä kyytiä.

Lähetetty: 12 Touko 2005, 00:09
Kirjoittaja ROKI
Arto65FB kirjoitti:Roki, oletkos nostannut kansia? Paljonko ajetuista? Olivatko seetit kunnossa vai uponneita?
Joo viime kesänä vaihdoin toiset kannet, entiset ovat pajalla irrallaan muuta ongelmaa ei ollut kuin ohjurit väljät. Savuutteli jonkunverran ei ollut uponut venat minnekkään, on 75 saaste kannet nyt on 289 kannet olikohan 54cl palotiloilla, portatut kanavat imu/pako olivatten olleet jossakin kisarakkineessa ostin imatralta.

Lähetetty: 12 Touko 2005, 10:17
Kirjoittaja Arto65FB
ROKI kirjoitti: Savuutteli jonkunverran ei ollut uponut venat minnekkään, on 75 saaste kannet nyt on 289 kannet olikohan 54cl palotiloilla, portatut kanavat imu/pako olivatten olleet jossakin kisarakkineessa ostin imatralta.
Ok, eihän saastekansissa tarvitsekaan käyttää lisäaineita eikä venttiilien pitäisikään upota kun on kovat seetit.

Olisi kiva tietää, onko joku ajanut pre-katti kansilla koko ajan lyijyttömällä.

Lähetetty: 12 Touko 2005, 12:55
Kirjoittaja Tahavo
Minäkin olen ajellut 8 kesää ilman lisäaineita. Ei ole kyllä mitään hajua mitkä kannet. Ainoa mitä tiedän, että 302 V-8.

Lähetetty: 12 Touko 2005, 14:43
Kirjoittaja JVU/65-HT
Kolme kesää on mustilla ajeltu ja varmuuden vuoksi lisälitkuja aina käytetty. Ei toi mitenkää kallis henkivakuutus kansille ole puolen litran pullo riittää 500 litraan bensaa ja kustantaa muistaakseni jotain 10-20 egee.

Lähetetty: 12 Touko 2005, 18:01
Kirjoittaja Tahavo
Tokko tuosta mitään haittaakaan on jos nyt rupeaa käyttämään!? Arvelutti hiljattain tankata kun mittari mainosti lyijytön/rikitön/saasteeton :shock: ja mitä kaikkea.
Mutta jospa tuota litkua alkaisi lisätä.

Lähetetty: 12 Touko 2005, 21:51
Kirjoittaja ROKI
Eipä ole sitten kummonen kustannus erä kun on noin riittoista, saa nähdä miten käy näille nykyisille kansille käryääkö tänäkesänä venat. No teen toiset jahka talonrakennuskiireiltä kerkeää.

Lähetetty: 12 Touko 2005, 22:03
Kirjoittaja Tahavo
ps. kuulemma synteettinen moottoriöljy ajaisi samaa asiaa. Korkillinen öljyä tankilliseen bensaa.
Nykybensa on niin "kuivaa", että tuokin voitelisi venttiileitä. Mitäs mieltä tästä väittämästä?

Lähetetty: 13 Touko 2005, 12:25
Kirjoittaja ari66ht
Vastahan mä sain pari vuotta sitten ohjurikumit uusittua ja sinisen savun pois! Mielummin venttiilinsuoja-ainetta ihan vaikka vaan tyylikkyyssyistä.
Öljyt kakstahtisille.

Lähetetty: 13 Touko 2005, 22:35
Kirjoittaja 65HT
Mitäs vanhoille kansille pitäisi tehdä, että kestää ajella ilman lisäaineita? Itsellä rosterivenat, mutta seeteistä ei niin tietoa mitä niille tehty.
Mitä lisäaineita olette käyttäneet? Eroja?

Lähetetty: 14 Touko 2005, 08:48
Kirjoittaja harmi80_
Voi perkules! Nainko on, etta lisaainetta tulisi kayttaa naissa 70-luvun alunkin vehkeissa (minulla Cleve) ? Mina kun olen elanyt siina uskossa, etta 60- ja 70-lukujen taitteessa seetien materiaali olisi muuttunut niin, ettei nykybensoilla tarvisi lisaaineiden kanssa lutrailla. Toivottavasti ei suurta vahinkoa ole viime kesan kansirempan jalkeen tullut, onneksi auto ei toiminut niin hyvin, etta silla olisi yli tuhatta kilometria tullut ajettua :cry: .

Harri

Lähetetty: 14 Touko 2005, 19:02
Kirjoittaja ROKI
Ois varmaan jo palaneet venttiilit jos ollakseen, ajoin nimittäi viimekesänä noin 6tonnia lyijyttömällä 95, eikä lisälitkuja yhteenkään tankilliseeen laitettu. Viellähän tuo rallattaa nytkin mitäs jos tekaseis kannet billet möhkäleestä, koneistamalla sais tuplanokat ja kanavat mieleisekseen, ja puolipallo palotilat.

Re: Venttiilinsuoja-aineet

Lähetetty: 17 Touko 2008, 15:32
Kirjoittaja Kesämies!
No vielä varmistelen kun lohko on vm. 71 302 V8 pitikös tuon ikäiseen lisäillä suoja-ainetta tankkauksen yhteydessä? Aiempi omistaja on ajellut surutta 95E:lla ilmeisesti yhdeksän kesää. :uuh:

Re: Venttiilinsuoja-aineet

Lähetetty: 17 Touko 2008, 19:40
Kirjoittaja Mexico65
Kesämies! kirjoitti:No vielä varmistelen kun lohko on vm. 71 302 V8 pitikös tuon ikäiseen lisäillä suoja-ainetta tankkauksen yhteydessä? Aiempi omistaja on ajellut surutta 95E:lla ilmeisesti yhdeksän kesää. :uuh:
Taitaa olla vielä noita karkaisemattomilla seeteillä oleva kansi. Eli suosittelen käyttämään lisäainetta!
Tosin voi olla että aiempi omistaja on jo pilannut seetit eikä näin ollen ole lisäaineesta enää apua, vaan kannet tulisi kunnostaa.
65HT kirjoitti: Mitäs vanhoille kansille pitäisi tehdä, että kestää ajella ilman lisäaineita? Itsellä rosterivenat, mutta seeteistä ei niin tietoa mitä niille tehty.
Mitä lisäaineita olette käyttäneet? Eroja?
Vanhoihin kansiin tulee asentaa teräksiset pako seetit.

Vaikea tai mahdoton sanoa lisäaineista ja niiden eroista. Tietenkin voit itse tehdä vertailun ja kom-mentoida tuloksista.

Minä olen käyttänyt Redlinen lisäainetta josta löytyy jotain tietoja alla olevasta linkistä.
http://www.redlineoil.com/whitePaper/12.pdf

Vielä selvennys lisäaineen vaikutuksesta:
Lisäaine estää venttiili seetin ennenaikaisen kulumisen, eikä tiivistys pinta muutu niin nopeasti.
Olen nähnyt useita kansia joiden venttiilit ovat porautuneet kansien sisään koska lisäainetta ei ole käytetty. Nämäkin moottorit olivat toimineet pitkään täysin moitteita mutta sitten venttiilien säätövarat ovat loppuneet ja kannet purettu ja todettu vauriot seeteissä.

Re: Venttiilinsuoja-aineet

Lähetetty: 17 Touko 2008, 23:03
Kirjoittaja montego
Mitenkäs australian kannet,kun on sellaiset 400m päällä :shock: vaatiiko lisäaineen?