Mustang GT DTM replica ajatuksia

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

No nii, tulihan sieltä se vastaus minkä halusin kuulla, eli olit kysyny. Hyvä näin, ettei jää kysymättä.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jaahas joo, no fiksu kaveri on fiksu kaveri eli Pertti voisi noita vuokrata tai tehdä - no ne replicat ei kyl aidon DTM Mustangin arvoa laske, ei senttiäkään. Jaahas, että pitää ostaa tollaiset paneelit sitten kun aloin uhoamaan. Tartteeks minunkin liittyä kettutyttöihin, koneenkannakkeet mulla jo olisi tollaiseen valmiina :tuhmis:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Fastback kirjoitti:Jaahas joo, no fiksu kaveri on fiksu kaveri eli Pertti voisi noita vuokrata tai tehdä - no ne replicat ei kyl aidon DTM Mustangin arvoa laske, ei senttiäkään. Jaahas, että pitää ostaa tollaiset paneelit sitten kun aloin uhoamaan. Tartteeks minunkin liittyä kettutyttöihin, koneenkannakkeet mulla jo olisi tollaiseen valmiina :tuhmis:
Mulla meni varmaan jotakin ohi, mutta fiksu en ole....
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Pertti kirjoitti:Mulla meni varmaan jotakin ohi, mutta fiksu en ole....
Olisko herra Heinosen etunimi Pertti?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Juke66
Addikti
Viestit: 272
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 13:40
Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95
Paikkakunta: Iittala

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Juke66 »

Hiukan ohi aiheen, mutta kumminkin.

Jossain lehdessä oli juttua varmaan 10v sitten tästä DTM foxista, mutta ei voi enään muistaa mikä lehti kyseessä oli. Muistaako kukaan muu tällaista? Kuitenkin tästä autosta olisi mukava lukea/kuulla enemmän, esim. joku asiasta tietävä voisi kirjoittaa jutun Corralliin?

Jostain jäänyt myös sellanen kuva/asia mieleen, että tämän DTM foxin piti olla joskus american car show:ssa näytillä ja sitä mentiinkin katsomaan, mutta autoa ei näkynyt? Vai olikohan edes sama auto kyseessä?
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"

Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Juke66 kirjoitti:
Jostain jäänyt myös sellanen kuva/asia mieleen, että tämän DTM foxin piti olla joskus american car show:ssa näytillä ja sitä mentiinkin katsomaan, mutta autoa ei näkynyt? Vai olikohan edes sama auto kyseessä?
Tämä pitää paikkansa eli sama auto kyseessä. :sorry13:
-Jukka-
Avatar
Markus
Aktiivi
Viestit: 105
Liittynyt: 11 Marras 2004, 20:12
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Markus »

Juke66 kirjoitti:Hiukan ohi aiheen, mutta kumminkin.

Jossain lehdessä oli juttua varmaan 10v sitten tästä DTM foxista, mutta ei voi enään muistaa mikä lehti kyseessä oli. Muistaako kukaan muu tällaista? Kuitenkin tästä autosta olisi mukava lukea/kuulla enemmän, esim. joku asiasta tietävä voisi kirjoittaa jutun Corralliin?
Tuohon aikaan DTM autot perustui aika vahvasti vakio autoihin tietyin vapauksin. Ei niissä autoissa käsittääkseni ollut mitään tähtitieellistä tulevaisuuden taikaa. Näyttää tiimien itsensä muokkaamilta autoilta. Etupalkki omaa tekoa (?) Mcperssoni kolmio mallisella alatukivarsilla. Jos en ihan kieroon muista autoissa oli muokattu 7.5" taka akseli Watt tuennalla ja nelilinkeillä. Aurauksen säätö tangot kallistuksen vakaaja ja jäähdytetty öljynkierto.
Koneesta en muista tehoja mutta aikansa tehokkain DTM auto. Ja suorilla nopein. Kuvista päättelisin että 5.0 (vai 302?) kuivasumppu voitelu ja polttoaineen ruiskutus. Mustangit kärsi kuulemma kovasti luotettavuus ongelmista ja pääsi harvoin maaliin. Paras sijoitus oli muistaakseni jossain kuudennella sijalla. Silti ne oli yleisön keskuudessa älyttömän suosittuja kun meteliä ja meininkiä oli.
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 442
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Tuossahan alla tuota tietoa suoraan edellisen sivun linkistä poimittuna. Juuri mikäänhän tuossa autossa ei ole alkuperäistä, vaan aikansa parhaita race sovelluksia sääntöjen puitteissa.

Foxiini toteutin korin levennyksen Maier Racingin osilla ja voi sanoa että olivat aivan skeidaa. Niitä tuli sitten muokattua ja maalari teki mielettömän määrän töitä jotta sai asialliset pohjat maalille. Tietty pitää muistaa että noi on lähinnä race käyttöön tehtyjä osia.

Engine: 302 Yates/Kinsler/EFI Technology built by Matt Johnson and Scott Newbury Powered By Ford, Orlando Fl, about 540hp. Transmission: Getrag Motorsport 5speed w/elct oilcooler. Rear Axle: Ford 7,2" , gears made in Finland by ATAgears (same company make Ferrari F1 gears), w/elect oil cooler and floater axles. Front susp: McPherson Ford Sierra RS500. Bilsteins. Rear susp: Four link w/Watt's. 1,5degree camber, adj toe. Bilsteins. Brakes: AP Racing 15"/13" w/ABS (AMG Mercedes). Wheels: BBS 13" centerlocks. Body: Carbonfiber front and rear bumpers, doors and hood. Weight 2450lbs. Top speed +300kmh (Hockenheim).
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Firebolt kirjoitti:
Pertti kirjoitti:Mulla meni varmaan jotakin ohi, mutta fiksu en ole....
Olisko herra Heinosen etunimi Pertti?
Kyllä. Olisin voinut kirjoittaa yksinkertaisemmin - sorry.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Markus
Aktiivi
Viestit: 105
Liittynyt: 11 Marras 2004, 20:12
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Markus »

NoNeed4Boost kirjoitti:Tuossahan alla tuota tietoa suoraan edellisen sivun linkistä poimittuna. Juuri mikäänhän tuossa autossa ei ole alkuperäistä, vaan aikansa parhaita race sovelluksia sääntöjen puitteissa.

Foxiini toteutin korin levennyksen Maier Racingin osilla ja voi sanoa että olivat aivan skeidaa. Niitä tuli sitten muokattua ja maalari teki mielettömän määrän töitä jotta sai asialliset pohjat maalille. Tietty pitää muistaa että noi on lähinnä race käyttöön tehtyjä osia.

Engine: 302 Yates/Kinsler/EFI Technology built by Matt Johnson and Scott Newbury Powered By Ford, Orlando Fl, about 540hp. Transmission: Getrag Motorsport 5speed w/elct oilcooler. Rear Axle: Ford 7,2" , gears made in Finland by ATAgears (same company make Ferrari F1 gears), w/elect oil cooler and floater axles. Front susp: McPherson Ford Sierra RS500. Bilsteins. Rear susp: Four link w/Watt's. 1,5degree camber, adj toe. Bilsteins. Brakes: AP Racing 15"/13" w/ABS (AMG Mercedes). Wheels: BBS 13" centerlocks. Body: Carbonfiber front and rear bumpers, doors and hood. Weight 2450lbs. Top speed +300kmh (Hockenheim).
Eikös ton ajan säänöt kuitenkin rajanneet autot melko pitkälti perustuvaksi vakioautoon? Eli katto vakio, runkoaisat (?), laittia omalla paikallaan,paloseinä, akseliväli, moottori jne. Ettei kyseessä siis ollut sellanen siluetti luokka mitä nää vimoset DTM "vakioautoluokan" kilpurit oli.

Niinpäs olikin tuo taka akseli joku kumman 7,2" Mä mietin onko tuo paino virhe paholainen vai onko tollasata akselia valmistettu ihan sarjavalmisteisena ? Ulkosesti muistuttaa erehdyttävästi Gp4 Atlas akselia. Poislukien jäähdytys.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Legendan mukaan Norbert Haug antoi noi Mesen jarrut, ettei Ruchit olisivat ajaneet pitkien suorin päässä Mesejä ulos.
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Markus kirjoitti:
NoNeed4Boost kirjoitti: Niinpäs olikin tuo taka akseli joku kumman 7,2" Mä mietin onko tuo paino virhe paholainen vai onko tollasata akselia valmistettu ihan sarjavalmisteisena ? Ulkosesti muistuttaa erehdyttävästi Gp4 Atlas akselia. Poislukien jäähdytys.
Isolta Atlakselta tuo minustakin näyttää.

Tuolla vilahtaa jossain kuvassa Gr5 Zakspeed Caprin banjokoppa, jossa rivoitus näyttää vähän samanlaiselta:
http://www.speedhunters.com/2013/02/fir ... ate-capri/
Mach1 -71
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tuosta linkistä ehkä jotain tarkempaa pölinää DTM Mustangeista ja Pertti Heinosen kuvia autosta. Tuo Pertin auto on minulle tuttu kapine vaikka en sillä ole ajanut.
http://forums.corral.net/forums/road-ra ... tangs.html

FOX Mustang lienee helpon lähtökohta V8 luokan kilpuriksi. Hyviä (ruosteettomia) koreja saattaa vielä löytyä.
Alustan osia erittäin paljon saatavilla.
Kone ei ole ongelma V8 alle 1150 kg 338 cid stroker kone kohtuu helppo toteuttaa vaikka ruiskulla +550hp (voit ostaa valmiin koneen minulta 334 cid).
Vaihteisto vaihtoehtoja paljon samoin taka-akseleita, Jarrujakin löytyy riittävä valikoima.
Vaikeinta on saada alusta säätöihin.
Huom. V8 luokan alle 1150 kg 338 cid, rengas määräykset 225 kumi vanteen max leveys 7"!
Mielestäni kuitenkin kevein auto on myös nopein.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Markus
Aktiivi
Viestit: 105
Liittynyt: 11 Marras 2004, 20:12
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Markus »

Mexico65 kirjoitti:
FOX Mustang lienee helpoin lähtökohta V8 luokan kilpuriksi. Hyviä (ruosteettomia) koreja saattaa vielä löytyä.
Alustan osia erittäin paljon saatavilla.
Kone ei ole ongelma V8 alle 1150 kg 338 cid stroker kone kohtuu helppo toteuttaa vaikka ruiskulla +550hp (voit ostaa valmiin koneen minulta 334 cid).
Vaihteisto vaihtoehtoja paljon samoin taka-akseleita, Jarrujakin löytyy riittävä valikoima.
Vaikeinta on saada alusta säätöihin.
Huom. V8 luokan alle 1150 kg 338 cid, rengas määräykset 225 kumi vanteen max leveys 7"!
Mielestäni kuitenkin kevein auto on myös nopein.
No justiin näin. Ihan kun oisit ajatukseni lukenut. Hankinta hinnan voi vielä laskea eduksi. Minäkin olen sen verran kuitenkin classic mies että jos hinnat ois samoja, kaikella kunnioituksella, ajelisin mielummin 70 BOSSilla tai Shelby GT:llä
Alustan saaminen kohdilleen on se juttu. Voimaa saa helposti varmasti ihan liiaksikin asti. Tarkoitus ei ole kaivaa viimeisiä voimanrippeitä pikkulohkosta. Mä olen sitä tehnyt nyt Escortin kanssa 13vuotta ja nyt tekis mieli päästä eroon koneremonteista. Kun on riittävän iso ämpäri ei sen tarvitse olla ihan täysi.
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 442
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Heinosen Perttihän ajeli V8 roadsporttia just tuolla Lahden näyttelyssä olleella Fox Convertiblella ja aika mukavasti muistaakseni sijoittuikin. Griggs Racingiä siinä oli jo silloin ainakin taka-akselin tuennat ja coil-overit.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Vastaa Viestiin