Mustang GT DTM replica ajatuksia
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
No nii, tulihan sieltä se vastaus minkä halusin kuulla, eli olit kysyny. Hyvä näin, ettei jää kysymättä.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Jaahas joo, no fiksu kaveri on fiksu kaveri eli Pertti voisi noita vuokrata tai tehdä - no ne replicat ei kyl aidon DTM Mustangin arvoa laske, ei senttiäkään. Jaahas, että pitää ostaa tollaiset paneelit sitten kun aloin uhoamaan. Tartteeks minunkin liittyä kettutyttöihin, koneenkannakkeet mulla jo olisi tollaiseen valmiina 

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Mulla meni varmaan jotakin ohi, mutta fiksu en ole....Fastback kirjoitti:Jaahas joo, no fiksu kaveri on fiksu kaveri eli Pertti voisi noita vuokrata tai tehdä - no ne replicat ei kyl aidon DTM Mustangin arvoa laske, ei senttiäkään. Jaahas, että pitää ostaa tollaiset paneelit sitten kun aloin uhoamaan. Tartteeks minunkin liittyä kettutyttöihin, koneenkannakkeet mulla jo olisi tollaiseen valmiina
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Olisko herra Heinosen etunimi Pertti?Pertti kirjoitti:Mulla meni varmaan jotakin ohi, mutta fiksu en ole....
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Juke66
- Addikti
- Viestit: 272
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 13:40
- Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95 - Paikkakunta: Iittala
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Hiukan ohi aiheen, mutta kumminkin.
Jossain lehdessä oli juttua varmaan 10v sitten tästä DTM foxista, mutta ei voi enään muistaa mikä lehti kyseessä oli. Muistaako kukaan muu tällaista? Kuitenkin tästä autosta olisi mukava lukea/kuulla enemmän, esim. joku asiasta tietävä voisi kirjoittaa jutun Corralliin?
Jostain jäänyt myös sellanen kuva/asia mieleen, että tämän DTM foxin piti olla joskus american car show:ssa näytillä ja sitä mentiinkin katsomaan, mutta autoa ei näkynyt? Vai olikohan edes sama auto kyseessä?
Jossain lehdessä oli juttua varmaan 10v sitten tästä DTM foxista, mutta ei voi enään muistaa mikä lehti kyseessä oli. Muistaako kukaan muu tällaista? Kuitenkin tästä autosta olisi mukava lukea/kuulla enemmän, esim. joku asiasta tietävä voisi kirjoittaa jutun Corralliin?
Jostain jäänyt myös sellanen kuva/asia mieleen, että tämän DTM foxin piti olla joskus american car show:ssa näytillä ja sitä mentiinkin katsomaan, mutta autoa ei näkynyt? Vai olikohan edes sama auto kyseessä?
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Tämä pitää paikkansa eli sama auto kyseessä.Juke66 kirjoitti:
Jostain jäänyt myös sellanen kuva/asia mieleen, että tämän DTM foxin piti olla joskus american car show:ssa näytillä ja sitä mentiinkin katsomaan, mutta autoa ei näkynyt? Vai olikohan edes sama auto kyseessä?

-Jukka-
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Tuohon aikaan DTM autot perustui aika vahvasti vakio autoihin tietyin vapauksin. Ei niissä autoissa käsittääkseni ollut mitään tähtitieellistä tulevaisuuden taikaa. Näyttää tiimien itsensä muokkaamilta autoilta. Etupalkki omaa tekoa (?) Mcperssoni kolmio mallisella alatukivarsilla. Jos en ihan kieroon muista autoissa oli muokattu 7.5" taka akseli Watt tuennalla ja nelilinkeillä. Aurauksen säätö tangot kallistuksen vakaaja ja jäähdytetty öljynkierto.Juke66 kirjoitti:Hiukan ohi aiheen, mutta kumminkin.
Jossain lehdessä oli juttua varmaan 10v sitten tästä DTM foxista, mutta ei voi enään muistaa mikä lehti kyseessä oli. Muistaako kukaan muu tällaista? Kuitenkin tästä autosta olisi mukava lukea/kuulla enemmän, esim. joku asiasta tietävä voisi kirjoittaa jutun Corralliin?
Koneesta en muista tehoja mutta aikansa tehokkain DTM auto. Ja suorilla nopein. Kuvista päättelisin että 5.0 (vai 302?) kuivasumppu voitelu ja polttoaineen ruiskutus. Mustangit kärsi kuulemma kovasti luotettavuus ongelmista ja pääsi harvoin maaliin. Paras sijoitus oli muistaakseni jossain kuudennella sijalla. Silti ne oli yleisön keskuudessa älyttömän suosittuja kun meteliä ja meininkiä oli.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 442
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Tuossahan alla tuota tietoa suoraan edellisen sivun linkistä poimittuna. Juuri mikäänhän tuossa autossa ei ole alkuperäistä, vaan aikansa parhaita race sovelluksia sääntöjen puitteissa.
Foxiini toteutin korin levennyksen Maier Racingin osilla ja voi sanoa että olivat aivan skeidaa. Niitä tuli sitten muokattua ja maalari teki mielettömän määrän töitä jotta sai asialliset pohjat maalille. Tietty pitää muistaa että noi on lähinnä race käyttöön tehtyjä osia.
Engine: 302 Yates/Kinsler/EFI Technology built by Matt Johnson and Scott Newbury Powered By Ford, Orlando Fl, about 540hp. Transmission: Getrag Motorsport 5speed w/elct oilcooler. Rear Axle: Ford 7,2" , gears made in Finland by ATAgears (same company make Ferrari F1 gears), w/elect oil cooler and floater axles. Front susp: McPherson Ford Sierra RS500. Bilsteins. Rear susp: Four link w/Watt's. 1,5degree camber, adj toe. Bilsteins. Brakes: AP Racing 15"/13" w/ABS (AMG Mercedes). Wheels: BBS 13" centerlocks. Body: Carbonfiber front and rear bumpers, doors and hood. Weight 2450lbs. Top speed +300kmh (Hockenheim).
Foxiini toteutin korin levennyksen Maier Racingin osilla ja voi sanoa että olivat aivan skeidaa. Niitä tuli sitten muokattua ja maalari teki mielettömän määrän töitä jotta sai asialliset pohjat maalille. Tietty pitää muistaa että noi on lähinnä race käyttöön tehtyjä osia.
Engine: 302 Yates/Kinsler/EFI Technology built by Matt Johnson and Scott Newbury Powered By Ford, Orlando Fl, about 540hp. Transmission: Getrag Motorsport 5speed w/elct oilcooler. Rear Axle: Ford 7,2" , gears made in Finland by ATAgears (same company make Ferrari F1 gears), w/elect oil cooler and floater axles. Front susp: McPherson Ford Sierra RS500. Bilsteins. Rear susp: Four link w/Watt's. 1,5degree camber, adj toe. Bilsteins. Brakes: AP Racing 15"/13" w/ABS (AMG Mercedes). Wheels: BBS 13" centerlocks. Body: Carbonfiber front and rear bumpers, doors and hood. Weight 2450lbs. Top speed +300kmh (Hockenheim).
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Kyllä. Olisin voinut kirjoittaa yksinkertaisemmin - sorry.Firebolt kirjoitti:Olisko herra Heinosen etunimi Pertti?Pertti kirjoitti:Mulla meni varmaan jotakin ohi, mutta fiksu en ole....
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Eikös ton ajan säänöt kuitenkin rajanneet autot melko pitkälti perustuvaksi vakioautoon? Eli katto vakio, runkoaisat (?), laittia omalla paikallaan,paloseinä, akseliväli, moottori jne. Ettei kyseessä siis ollut sellanen siluetti luokka mitä nää vimoset DTM "vakioautoluokan" kilpurit oli.NoNeed4Boost kirjoitti:Tuossahan alla tuota tietoa suoraan edellisen sivun linkistä poimittuna. Juuri mikäänhän tuossa autossa ei ole alkuperäistä, vaan aikansa parhaita race sovelluksia sääntöjen puitteissa.
Foxiini toteutin korin levennyksen Maier Racingin osilla ja voi sanoa että olivat aivan skeidaa. Niitä tuli sitten muokattua ja maalari teki mielettömän määrän töitä jotta sai asialliset pohjat maalille. Tietty pitää muistaa että noi on lähinnä race käyttöön tehtyjä osia.
Engine: 302 Yates/Kinsler/EFI Technology built by Matt Johnson and Scott Newbury Powered By Ford, Orlando Fl, about 540hp. Transmission: Getrag Motorsport 5speed w/elct oilcooler. Rear Axle: Ford 7,2" , gears made in Finland by ATAgears (same company make Ferrari F1 gears), w/elect oil cooler and floater axles. Front susp: McPherson Ford Sierra RS500. Bilsteins. Rear susp: Four link w/Watt's. 1,5degree camber, adj toe. Bilsteins. Brakes: AP Racing 15"/13" w/ABS (AMG Mercedes). Wheels: BBS 13" centerlocks. Body: Carbonfiber front and rear bumpers, doors and hood. Weight 2450lbs. Top speed +300kmh (Hockenheim).
Niinpäs olikin tuo taka akseli joku kumman 7,2" Mä mietin onko tuo paino virhe paholainen vai onko tollasata akselia valmistettu ihan sarjavalmisteisena ? Ulkosesti muistuttaa erehdyttävästi Gp4 Atlas akselia. Poislukien jäähdytys.
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Legendan mukaan Norbert Haug antoi noi Mesen jarrut, ettei Ruchit olisivat ajaneet pitkien suorin päässä Mesejä ulos.
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Isolta Atlakselta tuo minustakin näyttää.Markus kirjoitti:NoNeed4Boost kirjoitti: Niinpäs olikin tuo taka akseli joku kumman 7,2" Mä mietin onko tuo paino virhe paholainen vai onko tollasata akselia valmistettu ihan sarjavalmisteisena ? Ulkosesti muistuttaa erehdyttävästi Gp4 Atlas akselia. Poislukien jäähdytys.
Tuolla vilahtaa jossain kuvassa Gr5 Zakspeed Caprin banjokoppa, jossa rivoitus näyttää vähän samanlaiselta:
http://www.speedhunters.com/2013/02/fir ... ate-capri/
Mach1 -71
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Tuosta linkistä ehkä jotain tarkempaa pölinää DTM Mustangeista ja Pertti Heinosen kuvia autosta. Tuo Pertin auto on minulle tuttu kapine vaikka en sillä ole ajanut.
http://forums.corral.net/forums/road-ra ... tangs.html
FOX Mustang lienee helpon lähtökohta V8 luokan kilpuriksi. Hyviä (ruosteettomia) koreja saattaa vielä löytyä.
Alustan osia erittäin paljon saatavilla.
Kone ei ole ongelma V8 alle 1150 kg 338 cid stroker kone kohtuu helppo toteuttaa vaikka ruiskulla +550hp (voit ostaa valmiin koneen minulta 334 cid).
Vaihteisto vaihtoehtoja paljon samoin taka-akseleita, Jarrujakin löytyy riittävä valikoima.
Vaikeinta on saada alusta säätöihin.
Huom. V8 luokan alle 1150 kg 338 cid, rengas määräykset 225 kumi vanteen max leveys 7"!
Mielestäni kuitenkin kevein auto on myös nopein.
http://forums.corral.net/forums/road-ra ... tangs.html
FOX Mustang lienee helpon lähtökohta V8 luokan kilpuriksi. Hyviä (ruosteettomia) koreja saattaa vielä löytyä.
Alustan osia erittäin paljon saatavilla.
Kone ei ole ongelma V8 alle 1150 kg 338 cid stroker kone kohtuu helppo toteuttaa vaikka ruiskulla +550hp (voit ostaa valmiin koneen minulta 334 cid).
Vaihteisto vaihtoehtoja paljon samoin taka-akseleita, Jarrujakin löytyy riittävä valikoima.
Vaikeinta on saada alusta säätöihin.
Huom. V8 luokan alle 1150 kg 338 cid, rengas määräykset 225 kumi vanteen max leveys 7"!
Mielestäni kuitenkin kevein auto on myös nopein.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
No justiin näin. Ihan kun oisit ajatukseni lukenut. Hankinta hinnan voi vielä laskea eduksi. Minäkin olen sen verran kuitenkin classic mies että jos hinnat ois samoja, kaikella kunnioituksella, ajelisin mielummin 70 BOSSilla tai Shelby GT:lläMexico65 kirjoitti:
FOX Mustang lienee helpoin lähtökohta V8 luokan kilpuriksi. Hyviä (ruosteettomia) koreja saattaa vielä löytyä.
Alustan osia erittäin paljon saatavilla.
Kone ei ole ongelma V8 alle 1150 kg 338 cid stroker kone kohtuu helppo toteuttaa vaikka ruiskulla +550hp (voit ostaa valmiin koneen minulta 334 cid).
Vaihteisto vaihtoehtoja paljon samoin taka-akseleita, Jarrujakin löytyy riittävä valikoima.
Vaikeinta on saada alusta säätöihin.
Huom. V8 luokan alle 1150 kg 338 cid, rengas määräykset 225 kumi vanteen max leveys 7"!
Mielestäni kuitenkin kevein auto on myös nopein.
Alustan saaminen kohdilleen on se juttu. Voimaa saa helposti varmasti ihan liiaksikin asti. Tarkoitus ei ole kaivaa viimeisiä voimanrippeitä pikkulohkosta. Mä olen sitä tehnyt nyt Escortin kanssa 13vuotta ja nyt tekis mieli päästä eroon koneremonteista. Kun on riittävän iso ämpäri ei sen tarvitse olla ihan täysi.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 442
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mustang GT DTM replica ajatuksia
Heinosen Perttihän ajeli V8 roadsporttia just tuolla Lahden näyttelyssä olleella Fox Convertiblella ja aika mukavasti muistaakseni sijoittuikin. Griggs Racingiä siinä oli jo silloin ainakin taka-akselin tuennat ja coil-overit.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT