Sivu 2/2
79 Cobra
Lähetetty: 11 Touko 2005, 14:00
Kirjoittaja Carolinadog
Eli musta 79-Cobra on saanut uuden omistajan. Tähän mennessä auto on toiminut vaikka onkin melkoinen palapeli sekä sähköjen että moottorin osalta. Moneen ko.autosta jotain tietävään olen jo ottanutkin yhteyttä ja saanut paljon käytännöllistä tietoa. Saatanpa kyseisiä henkilöitä jatkossakin "häiritä" neuvojen etc. suhteen. Toiv. nyt vaan auto toimii, onhan se kuitenkin osa autoilun historiaa. Auto tulee katusäilytykseen, mikä olikin osasyynä siihen etten hakenut mitään helmeä vaan hiukan

"päähänpotkitun" näköisen yksilön.
Lähetetty: 11 Touko 2005, 14:19
Kirjoittaja GT-350
Tervetuloa Mustangin omistajaksi ja tänne palstalle myös. Jäsenyys kerhossa lienee jo hoidettu?
Nelivalofokseja on maassamme piilossa siellä täällä mutta niitä näkee yllättävän vähän liikenteessä, liekkö maatuneet talvikäytössä Suomen teille järjettömän myrkynlaskun seurauksena. Esim. FunRunilla viime kesänä muistan käyneen yhden, kun Mustangeja yhteensä paikalla taisi olla satakunta.
Lähetetty: 11 Touko 2005, 17:15
Kirjoittaja Aku_81
Olisi hauskaa nähdä muita nelivalofoxeja, on tullut muutamia sisusta kysymyksiä mieleen jotka saattaa olla helpompi selittää kasvotusten. Varmaan nelivalofoxien kohtaloksi suomessa koitui liian pieni tekniikka eli neloskoneet ja liian vähäinen arvostus. On omassakin biilissä remppaa, kattoo talvella mistä sitä alottais. Yritetään päästä fun runiin, edustamaan harvalukuisia early-foxeja, aina on finn-jaeenkin pääsy kariutunut työn takia.
Lähetetty: 11 Touko 2005, 17:35
Kirjoittaja GT-350
Slalomissa sunnuntaina ainakin yksi '80. Tervetuloa ihmettelemään.
Onhan noita nelareita maassa jokunen, mutta taitaa olla V8:lla kuitenkin useampi. Erittäin harva suoralla kuutosella (2-3 kpl?), joitakin V6:lla.
Lähetetty: 25 Marras 2005, 16:25
Kirjoittaja Taarne
Viitsisikö joku asiasta tietävä - omistaja kenties - valottaa, mitä kaikkea tässä mustassa vuoden '79 kiertopalkintocobrassa on vikana, kun se nyt taas on myynnissä Carolinadogin toimesta.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=475583
Hintahan on halpa, vaan mitkä mahtavat olla ylläpitokustannukset tuossa? Oikeat kilometrit?
Lähetetty: 25 Marras 2005, 19:10
Kirjoittaja Jukka
Taarne kirjoitti: Oikeat kilometrit?
Mun mielestä tuon ikäisessä autossa ei noilla kilometreillä ole enää mitään merkitystä.
Varsinkin kun tuo kyseinen auto on varman tiedon mukaan liikkunut lujaa aivan eri tekniikalla.
En pitäisi autoa kuitenkaan minään kiertopalkintona.

Lähetetty: 25 Marras 2005, 19:14
Kirjoittaja Aku_81
Jukka kirjoitti:Taarne kirjoitti: Oikeat kilometrit?
Mun mielestä tuon ikäisessä autossa ei noilla kilometreillä ole enää mitään merkitystä.
Varsinkin kun tuo kyseinen auto on varman tiedon mukaan liikkunut lujaa aivan eri tekniikalla.
En pitäisi autoa kuitenkaan minään kiertopalkintona.

Onko tuossa joskus ollut 351;n?
Jos jollain kiinnostusta ja rahaa riittäisi tuohon niin kuin jukka miullekin d&t päivillä sanoi että se on hyvä aihio ja siinäkin on ollut takalasinpyyhin. Ei kait noita kasimalleja ole varmasti muita kuin miun manuaali ja tuo automaatti, suomessa.
Lähetetty: 25 Marras 2005, 19:19
Kirjoittaja Jukka
Aku_81 kirjoitti:Jukka kirjoitti:Taarne kirjoitti: Oikeat kilometrit?
Mun mielestä tuon ikäisessä autossa ei noilla kilometreillä ole enää mitään merkitystä.
Varsinkin kun tuo kyseinen auto on varman tiedon mukaan liikkunut lujaa aivan eri tekniikalla.
En pitäisi autoa kuitenkaan minään kiertopalkintona.

Onko tuossa joskus ollut 351;n?
Jos jollain kiinnostusta ja rahaa riittäisi tuohon niin kuin jukka miullekin d&t päivillä sanoi että se on hyvä aihio ja siinäkin on ollut takalasinpyyhin. Ei kait noita kasimalleja ole varmasti muita kuin miun manuaali ja tuo automaatti, suomessa.
457 voisi varmaan kertoa enemmän minkälainen tekniikka tuossa autossa on joskus ollut?
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?
Lähetetty: 25 Marras 2005, 19:26
Kirjoittaja Aku_81
Jukka kirjoitti:
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?
Kun ei havaintoja ja tietoja ole niin nämä kaksi ja loput turbonelkkuja jotka kasitettu. Uudempia gt-mallejakaan ei oikein näy tai kuulu, joskus 90-luvun alun kasissa oli myynnissä turbopaketilla ollut 85 v6, onkohan sekään enää hengissä, jos niitä erehtyy kattelemaan niin yli kymmenkunta myynnissä ollutta autoa löytyy, muutama turbonelkku cobra ainakin, on tainnu muutama hävitä arvostuksen puutteeseen

jos olis se rusetti keulassa niin kelpais kait paremmin

Lähetetty: 25 Marras 2005, 20:04
Kirjoittaja Jukka
Aku_81 kirjoitti:Jukka kirjoitti:
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?
Kun ei havaintoja ja tietoja ole niin nämä kaksi ja loput turbonelkkuja jotka kasitettu. Uudempia gt-mallejakaan ei oikein näy tai kuulu, joskus 90-luvun alun kasissa oli myynnissä turbopaketilla ollut 85 v6, onkohan sekään enää hengissä, jos niitä erehtyy kattelemaan niin yli kymmenkunta myynnissä ollutta autoa löytyy, muutama turbonelkku cobra ainakin, on tainnu muutama hävitä arvostuksen puutteeseen

jos olis se rusetti keulassa niin kelpais kait paremmin

Mitähän tietoa MustangGT:n salaisista arkistoista löytyy varhaisista Cobrista?
Lähetetty: 25 Marras 2005, 22:02
Kirjoittaja Frank Bullitt
Kokkolassa on tommonen kelta-musta 2.3l turbo cobra, täysin entisöitynä nykyisen omistajan tekemä, ollut kokkolassa n. 16-17 vuotta.
Lähetetty: 25 Marras 2005, 22:37
Kirjoittaja Aku_81
Frank Bullitt kirjoitti:Kokkolassa on tommonen kelta-musta 2.3l turbo cobra, täysin entisöitynä nykyisen omistajan tekemä, ollut kokkolassa n. 16-17 vuotta.
Joka lienee esitelty veekasissa 1/2002, on sattumalta tuossa lähellä.
Lähetetty: 26 Marras 2005, 01:48
Kirjoittaja MustangGT
Jukka kirjoitti:Aku_81 kirjoitti:Jukka kirjoitti:
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?
Kun ei havaintoja ja tietoja ole niin nämä kaksi ja loput turbonelkkuja jotka kasitettu. Uudempia gt-mallejakaan ei oikein näy tai kuulu, joskus 90-luvun alun kasissa oli myynnissä turbopaketilla ollut 85 v6, onkohan sekään enää hengissä, jos niitä erehtyy kattelemaan niin yli kymmenkunta myynnissä ollutta autoa löytyy, muutama turbonelkku cobra ainakin, on tainnu muutama hävitä arvostuksen puutteeseen

jos olis se rusetti keulassa niin kelpais kait paremmin

Mitähän tietoa MustangGT:n salaisista arkistoista löytyy varhaisista Cobrista?
Löytyy arkistoitua tietoa kaikista Suomessa näkyvillä olleista mustangeista...
valokuviakin 400 eri mussesta...
Jos jostakin mussesta haluaa tarkempaa tietoa niin pistä yv tulemaan.
Lähetetty: 01 Joulu 2005, 13:53
Kirjoittaja Teppo
Tässä pieni pala tuon mustan v8 suomi Cobran historiaa. Noin 1981-1984 auto oli meikäläisen isukin omistuksessa. Olisko ollu sillon toinen omistaja ja auto oli originaali kunnossa, väriä lukuunottamatta, jos nyt oikein muistan. Olisko auto ollu alunperin hopean värinen, mutta eka omistaja halus sen mustaksi ja sellaseksi se sitten oli maalattu. Tällänen muistikuva minulla on, mutta olin sillon vielä niin pieni, että voin muistaa väärinkin. Sillon harmitti enempi se, että isukki meni jä möi täysin alkuperäisen, hienon Mach 1:n pois Cobran tieltä
Autolla oli meiltä lähtiessä ajettu muistaakseni noin 70t mile/km? verran. Ja ainakin silloin ko. mallia oli hyvin, hyvin vaikea myydä, ja niimpa se menikin sitten vaihtoon autoliikkeen kanssa.
Lähetetty: 01 Joulu 2005, 18:05
Kirjoittaja Jukka
Teppo kirjoitti:Tässä pieni pala tuon mustan v8 suomi Cobran historiaa. Noin 1981-1984 auto oli meikäläisen isukin omistuksessa. Olisko ollu sillon toinen omistaja ja auto oli originaali kunnossa, väriä lukuunottamatta, jos nyt oikein muistan. Olisko auto ollu alunperin hopean värinen, mutta eka omistaja halus sen mustaksi ja sellaseksi se sitten oli maalattu. Tällänen muistikuva minulla on, mutta olin sillon vielä niin pieni, että voin muistaa väärinkin. Sillon harmitti enempi se, että isukki meni jä möi täysin alkuperäisen, hienon Mach 1:n pois Cobran tieltä
Autolla oli meiltä lähtiessä ajettu muistaakseni noin 70t mile/km? verran. Ja ainakin silloin ko. mallia oli hyvin, hyvin vaikea myydä, ja niimpa se menikin sitten vaihtoon autoliikkeen kanssa.
Auto on ollut alunperin hopean värinen.
Kuitenkin jo vuonna 1980 se on ollut myynnissä mustana.
Olisikohan tuo samainen auto ollut joskus keltainenkin kun rekisteriotteessa oli väriksi merkitty KEL?