Sivu 2/2

Lähetetty: 24 Kesä 2005, 03:57
Kirjoittaja JaniC
Mites levyjarrut? Miten niissä saa käsijarrun pitämään? Vaihdettu juuri uudet vaijerit alle, siltikään ei tahdo pitää. Katsastus tässä kuussa!!! :cry:

Lähetetty: 24 Kesä 2005, 04:14
Kirjoittaja veekoo
djcombo kirjoitti:Mites levyjarrut? Miten niissä saa käsijarrun pitämään? Vaihdettu juuri uudet vaijerit alle, siltikään ei tahdo pitää. Katsastus tässä kuussa!!! :cry:
Kai kiristit vaijerin vaihdon jalkeen? Nouseeko kahva "tappiin asti" ilman, etta mitaan tapahtuu?

Lähetetty: 24 Kesä 2005, 08:37
Kirjoittaja Foxy Lady
Mahtaakos olla männät jumittuneet sylintereihin...
Kannattaa muuten muistaa vaihtaa ne jarrunesteet parin vuoden välein. Jarruneste "kerää" itseensä vettä (hydroksoituu???) ja vesi taas alentaa jarrunesteen kiehumapistettä ja vesihän tunnetusti ruostuttaa metallia ja ruoste jumittaa männät kiinni sylintereihin.

Lähetetty: 24 Kesä 2005, 12:58
Kirjoittaja JaniC
veekoo kirjoitti:Kai kiristit vaijerin vaihdon jalkeen? Nouseeko kahva "tappiin asti" ilman, etta mitaan tapahtuu?
Kahva nousee "tappiin asti". Vaijerit pitävät hieman tasaisilla teillä, mutta eivät ylämäessä ollenkaan. Vaijereita en asentanut itse vaan kävin huollossa ja siellä laittoivat. Sanoivat vaijereita laittaessa näin; Muista käyttää käsijarrua jokaikinen kerta, jotta "jotkut?" herkistyvät.

Lähetetty: 27 Kesä 2005, 14:28
Kirjoittaja ROKI
Oletkos säätänyt paloista turhan välyksen pois, tapahtuu sylinterin mäntää pyörittämällä, hommaa oma säätö työkalu ei ole kallis investointi, tai teetä säätö kellä on työkalu. Ennen männän pyörittelyä löysää vaijerit kunnolla, sitt mäntien pyörittely lopuks vaijereista löysätpois.

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 01:16
Kirjoittaja JaniC
Täytyypä kokeilla tuota. Kun muuten kokeilin käsijarrun pitoa tänään suoralla tiellä, niin takaa työntämällä auto liikkui ihan sujuvasti vaikka käsijarru oli vedetty ihan ylös. En tiedä onko tämä turha tieto, mutta käsijarrua ylös vetäessä naksahtaa 13 kertaa. Katsastus 30.6. :cry:

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 10:52
Kirjoittaja Late
djcombo kirjoitti:Täytyypä kokeilla tuota. Kun muuten kokeilin käsijarrun pitoa tänään suoralla tiellä, niin takaa työntämällä auto liikkui ihan sujuvasti vaikka käsijarru oli vedetty ihan ylös. En tiedä onko tämä turha tieto, mutta käsijarrua ylös vetäessä naksahtaa 13 kertaa. Katsastus 30.6. :cry:

Käsijarrun pitäisi ruveta kiristymään jo parin naksahduksen ja toimia täydellä tehollaan n. 5-7 naksahduksen jälkeen. Näin ainakin eurofordeissa ja poljettavalla käkkärilla varustetuissa USA-fordeissa. Oireesi vaikuttavat vahvasti siltä että uusia jarruvaijereita ei ole asennettaessa kiristetty riittävän kireälle. Ei muuta kuin lenkkiavaimen kanssa möyrimään auton alle ja kiristät vaijereita. Kiristin löytyy käsijarrukahvan ja jarrusatuloiden välistä... SN95 käkkärien tuntijat valaiskoon sijainnista tarkemmin.

Toki mahdollista on myös että käsijarrumekanismia satulassa käyttävät vivut ovat jumissa, mutta kuvailemiesi oireiden perusteella syyttäisin ennemmin löysiä vaijereita.

T: nimim. "Käkkärin vajavaisesta toiminnasta huolimatta auto leimattu tunti sitten :D :D :D "