Sivu 2/3
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 18:40
Kirjoittaja Tahavo
X-putki saa kyllä äänet kuulostamaan vanhan kilpurin ääniltä. Tahtoo X-putken!
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 19:06
Kirjoittaja Vee8
Juu, äksä on vaihteiston kohdalla, siitä taakse ihan normi torvi. Kyllä ainakin mun korvaan x-soundi osuu hyvin. Tehojen suhteen vakiokoneessa on aika yksjasama mitä sielä on, mutta kisakoneissa x on aivan ehdoton, paras hyöty tulee hiukan korkeemmilla kierroksilla, samoin voi menettää ihan alavääntöä suhteessa h-pipeen. Toisaalta ei nää ruuttakoneet väännä muutenkaan alhaalta samoin kun kaasarikasit, niinpä sitä kaasua tulee annettua reippaasti, eikä x:n härski veisu ainakaan vähennä sitä intoa..
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 21:15
Kirjoittaja GT-350
X pehmentää ja madaltaa saundia aika paljonkin, tuntuu varsinkin kun putket loppuu ennen taka-akselia änkkäreihin; jyminä lipumisvauhdissa pieneni reilusti. Kierroksilla sitten on kisatunnelmaa...peränylitykset kun oli kiinni niin oli jopa ihmeen hiljainen 2,5" putkillakin.
Tehomielessä ei tapahtunut muutosta X vs. suorat putket pöntöille (ilman H:ta tai mitään), mutta vääntö kasvoi 12% ja se tuli melkein 700rpm alempana eli melkoinen vaikutus vääntöön keskialueen hyväksi. Ei huono.
Lähetetty: 29 Maalis 2005, 04:31
Kirjoittaja JaniC
Jees!...Taidampa sitten ottaa sen X-pipen.

Mites ne peltipakosarjat? Millaiset on sitten hyvät?...lyhyet vai pitkät? Kokemuksia?
Jani
Lähetetty: 29 Maalis 2005, 09:49
Kirjoittaja Gallu66
Missä olette teettäneet noita pakoputkistoja? Itte ajatelin viedä Galaxien Tiittanen R Ky:lle... Mahtaako ne ymmärtää mistä on kyse jo sanoo että haluaa X-putken????
Lähetetty: 29 Maalis 2005, 11:16
Kirjoittaja Arto65FB
Lähetetty: 30 Maalis 2005, 02:20
Kirjoittaja JaniC
Lähetetty: 31 Maalis 2005, 04:03
Kirjoittaja JaniC
Taisi olla liikaa kysymyksia, kun kukaan ei vastaa.

Yritän vain saada hyvän paketin itselleni.
Jani

Lähetetty: 31 Maalis 2005, 21:35
Kirjoittaja Homer65
Jepjep! Ei voi otta kantaa kun oma on -65.n ja siinä on selfmeidit

Hinta kannattaa aina ottaa huomioon

...ehkä

Lähetetty: 31 Maalis 2005, 21:40
Kirjoittaja JaniC
Tietääkö kukaan tarkalleen, että millaiset putkistot ja peltipakosarjat saa laittaa ja millaisia ei? Autostahan ei saa poistaa katteja. Saahan X-pipen laittaa? Rekisteriotteessahan lukee "Vähäpäästöinen"

Kävin tänään kysymässä US-Partsista putkistoja ja lupasivat Edelbrockin putkistot (koko matka) molemmille puolille yhteishintaan 950e peltipakosarjoineen. Kannattaako?...Kokemuksia?
Jani
Lähetetty: 31 Maalis 2005, 21:52
Kirjoittaja hannu
djcombo kirjoitti:Tietääkö kukaan tarkalleen, että millaiset putkistot ja peltipakosarjat saa laittaa ja millaisia ei? Autostahan ei saa poistaa katteja. Saahan X-pipen laittaa? Rekisteriotteessahan lukee "Vähäpäästöinen"

Kävin tänään kysymässä US-Partsista putkistoja ja lupasivat Edelbrockin putkistot (koko matka) molemmille puolille yhteishintaan 950e peltipakosarjoineen. Kannattaako?...Kokemuksia?
Jani
Kyllä sinä saat laittaa sinne ihan mitä vaan,mutta katsastuksessa sinulla on oltava päästöt täyttävä putki,eli etuputki kateilla näin minä olen tehnyt ja varmaan moni muukin.

Lähetetty: 01 Huhti 2005, 00:29
Kirjoittaja JaniC
Siis se putki, joka tulee molemmille puolille kiinni esim. X-pipesta taaksepäin? Eikös uusien putkistojen joka osa hitsata kiitti. Eihän tuo vaihto voi mitenkään katsastuksen ajaksi onnistua. Muutenkin nyt alla alkuperäiset putkistot (rikki) ja uudet ovat kokoa 2.5 tuumaa. Mahtavatko olla edes yhtä paksut?
Jani
Lähetetty: 02 Huhti 2005, 20:07
Kirjoittaja Vee8
Suurin osa aftermarket-putkista liittyy alkuperäiseen katti-h-putki yhdistelmään ja vastaavasti x-putki jossa on katit, korvaa alkuperäisen h:n katteineen. Fiksu hankkii HighFlow katein varustetun x- tai h-pipen ja sen perään sopivat torvet. SN-95 omat peltisarjat on jo aika hyvät, jotkut on tosin saaneet jopa 7 hepoa sarjojen vaihdolla. Eli muuten virittämättömässä, ei suurta väliä. Katit ja loppuputki sielä eniten ahdistaa. Ja pitkiä sarjoja on aivan turha vakioautoon ripustella. Kaasut vaan jäähtyy liikaa ennen HEGO-antureita ja koneen käynti kärsii.
Putki-infoa alla
http://www.mustang50magazine.com/howto/22144/
Lähetetty: 03 Huhti 2005, 03:48
Kirjoittaja JaniC
Vee8!...Mikäs putkisto sulla on alla? Olisi kiinnostavaa nähdä. Onko kuvia?..Jos on niin voisitko vaikka lähettää privana mulle.
Jani
95' GTS
Lähetetty: 03 Huhti 2005, 09:14
Kirjoittaja Vee8
Mulla on originaalit sarjat, homemade x-putki taatusti virtaavin katein (1 per putki), sen perässä vaimentimet, eli koko roska päättyy taka-akselin eteen. Pitää varsin eksoottisen mutta mukavan hiljaisen äänen, paitsi kierroksilla kuulostaa aika hupaisalta. Kuvia en oo ottanu, en vaivautunu tekeen mitään näyttely putkea...
Tehoista en tiedä, mutta soundi on mun korvaan sopiva.