Sivu 2/2

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 28 Heinä 2013, 19:19
Kirjoittaja Fastback
Ahti kirjoitti:Ensin pitäisi ratkaista että haluaako sille vehkeellä ajaa kadulla ollenkaan vai ei.
kyllä joo, mä luulin, että suoraan vaan pikapuikotusta. Mutta jos katulaitetta, niin se on aina pieni kompromissi, mutta sitten se olis varmaan jotain tälläistä:

http://www.racingjunk.com/Radical-Stree ... oller.html

http://www.racingjunk.com/Sportsman-Bra ... assis.html

Näissä tuoreimmissa on sitten aina se päästöraja touhotus, muuten kyl käypäsiä koneita suoran mittaukseen ja näin äkkiä katsottuna täysin katukelpoisia. Virittelee puhaltimen ja lämppärin, valot ja töötin, niin kaippa se leimalle kelpaa.

Katulaillisia mavejakin löytyy, hintataso vaihtelee 5000-15000 usd mutta ei pahoja ja sitten vaan täytyy etsiä auto jossa on 4-linkit. Ladder barssit ei kuulemma kelpaa leimalle täällä meillä.

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 29 Heinä 2013, 10:52
Kirjoittaja Ahti
Onko kukaan katsellut yhtään tarkemmin tätä?
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/4899470

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 29 Heinä 2013, 11:21
Kirjoittaja Ahti
Fastback kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Ensin pitäisi ratkaista että haluaako sille vehkeellä ajaa kadulla ollenkaan vai ei.
kyllä joo, mä luulin, että suoraan vaan pikapuikotusta. Mutta jos katulaitetta, niin se on aina pieni kompromissi, mutta sitten se olis varmaan jotain tälläistä:

http://www.racingjunk.com/Radical-Stree ... oller.html

http://www.racingjunk.com/Sportsman-Bra ... assis.html

Näissä tuoreimmissa on sitten aina se päästöraja touhotus, muuten kyl käypäsiä koneita suoran mittaukseen ja näin äkkiä katsottuna täysin katukelpoisia. Virittelee puhaltimen ja lämppärin, valot ja töötin, niin kaippa se leimalle kelpaa.

Katulaillisia mavejakin löytyy, hintataso vaihtelee 5000-15000 usd mutta ei pahoja ja sitten vaan täytyy etsiä auto jossa on 4-linkit. Ladder barssit ei kuulemma kelpaa leimalle täällä meillä.
Juu nyt ruvetaan olemaan alueella, jotain tollaista oli mielessä. Mitähän tuommoisen tuonti ym. kulut voisi suunniillen olla?

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 21:58
Kirjoittaja Fastback
Ahti kirjoitti:Onko kukaan katsellut yhtään tarkemmin tätä?
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/4899470
Toi on Sumiaisten Mercurymanin suomeen tuoma auto. Pojat sen maalasivat alta päältä ja jostain syystä eivät ajaneet lähtöäkään. Piti ajaa FHRA:n kisoissa bracketia tms. Auton osti vanha katukisaaja Tervonen ja elämäntilanteen muutos johti U:kissa siihen, että musse lähti myyntiin. Oon yrittänyt houkutella Ford Natseihin ajamaan tuloksetta. Auto on budjettiraaseri joita amerikanmaalla paljon tehdään, eli hyvin suosittu swappi, 429/460 motti foxiin ja mittaamaan suoraa.

--------------
1988 Fox Body Mustang LX Drag Car 429 Big Block. Car was professionally built from the ground up in 2008. Engine professionally built by Ritchie Automotive Machine shop, Forestville MD

Compressio ratio 11/1
Forged pistons
Edelbrock cam shaft
Victor manifold
Pro form 850 CFM carburator
D&D swap headers
NOS Big Shot Nitrous Kit

Transmission C6
Kevlar bands
Custom ATI converter 3800 stall
Manual valve body
Deep sump pan
Hurst 1/4 stick shifter

Custom drive shaft
8.8 rear - 4.11 gear
5 gallon fuel cell - twin holly fuel pumps
6 point roll cage
competition engineering sub frame connectors
90/100 lakewood front struts
Aluminum radiator
Manual brake conversion
MSD digital 6 ignition
Car completely re-wired to Moroso switch panel
New Weld Drag Lite wheels
28/10.5 rear tire
--------------

täältä kuvia mercurymanin sivuilta.

http://www.mercuryman.fi/photos/badass/photos.htm

Ei varmaan huonompi kytöstys olisi hankkia. Sitä voisi sitten testailla tuolla 429:llä ja jos tuntuu ettei riitä, niin sitten 408w tilalle ja talven mittaan tekee tuosta 429:stä 532-557 cid tymäkämmillä kansilla niin sieltä saa katukelpoiset 800-1000 hv riippuen mitä pitää vielä katukelpoisena.

Mitä tulee auton tuontiin amöriikasta, niin ainoa oikea rahtimuoto on merikontti ja jonka pakkaa joku suomalainen. Hintaa tulee 2000-2500e rahdista ja sitten siihen jenkkilän pään vetokulut jos pitää hakea kaukaakin. Aina kannattaa toki katsoa vähän suuntaa mistä autoja katselee. Kanukeista autoja uittaa Saarelan Ilmo, South Carolinasta Ray's Automotive = Sahasen Rami ja Florista Halmari. Näistä on kuullut eniten hyvää. Tuohon päälle sitten autovero ja arvonlisävero veroista + rahdista. Rullaavan auton ostaminen on myös hieman kalliimpaa useimmiten, sillä auton noutoon tarvitaan vinssiä tai hinausautoa, sekä sen pakkaus konttiin on työläämpää. Eli paras on kokonainen toimiva auto. Jos siellä sitten on mökissä esim. joku stroukkeri sbf tai bbf niin saa ne aina myytyä etiäpäin, esim. motti auki, freshaus ja myyntiin.

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 22:04
Kirjoittaja Antti66HT
Ei ollut Jari ihan noin kallista keväällä: Oregonista Houstoniin maa rahti 800 taalaa, ja huolinta sieltä hyvinkäälle kontin purkuineen 1500 eur. Alvithan noista vanhoistakin joutuu nykyään taas maksamaan... Eli 9000 taalan autosta paritonnia...

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 22:11
Kirjoittaja Fastback
Antti66HT kirjoitti:Ei ollut Jari ihan noin kallista keväällä: Oregonista Houstoniin maa rahti 800 taalaa, ja huolinta sieltä hyvinkäälle kontin purkuineen 1500 eur. Alvithan noista vanhoistakin joutuu nykyään taas maksamaan... Eli 9000 taalan autosta paritonnia...
Hyvä näin, tuo alv on kyl hanurista. Verottamisen verottamista.

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 08 Elo 2013, 09:11
Kirjoittaja JXA-26

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 11 Elo 2013, 22:23
Kirjoittaja Ahti
Sen verran ehtiny asiaa miettimään, että kyllä ostan mahdollisimman valmiin auton. Sellasen että kone ja loota paikoilleen ja radalle/ajoon.
Perheellisellä yrittäjällä on kuitenki toi vapaa-aika melko rajallista.

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 11 Elo 2013, 22:57
Kirjoittaja Fastback
Perheellinen yrittäjä kuulostaa kiireiseltä, tiedän mitä on olla perheellinen, mutta jos pitäisi vielä tehdä 10-12h työpäivää yrittäjänä, niin harrastus olisi varmaan nukkumista. Valmiin auton ostaminen on helppo ja nopea ratkaisu, sekä useimmiten se kaikkein edullisin vaikka sitä ei ostaessa moni ymmärrä. Teikäläisen tilanteessa kävisin katsomassa tuota Tervosen isolohko foxia. Sillä on ajettu 10.3s vartilla amerikan mantereella, jos tuolla pitää ajella kadulla laillisesti niin soittele joskus. o4o-19o 5oo3 tai jos tuut kiihdytys finaaleihin Alastaron radalle niin sielläkän ehtii hetken turisemaan.

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 05 Syys 2013, 21:12
Kirjoittaja mave
Ilman muuta foxia peliin. Omalla matalapuristeisella bolt on viritetyllä foxilla vedin viime vkn loppuna huonolla lähdöllä 8.3s/278km/h. Oli vielä tossa vauhdissa hyvä ajaa, suosittelen..

t. Juho

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 16 Syys 2013, 22:55
Kirjoittaja Fastback

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 18 Syys 2013, 12:59
Kirjoittaja Firebolt
^^ Ihania mavericceja! Vallan söpöjä... Mites olis pikkukakkonen?


Ebaysta foxi:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1983-mus ... v4exp=true

Tai sit uudempi?:

http://www.ebay.com/itm/mustang-race-ca ... 1119039902

Re: Foxi vai ei?

Lähetetty: 18 Syys 2013, 19:01
Kirjoittaja Jukka
mave kirjoitti:Ilman muuta foxia peliin. Omalla matalapuristeisella bolt on viritetyllä foxilla vedin viime vkn loppuna huonolla lähdöllä 8.3s/278km/h. Oli vielä tossa vauhdissa hyvä ajaa, suosittelen..

t. Juho
:peukku: :peukku: :peukku: :peukku: :peukku: