Jakaja 351w Victor Jr

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja Ahti »

ehkä toi msd laatu on sitten hieman "vaihtelevaa" mutta mulla oli ihan sama homma vanhassa 347 mosassa mutta siin se ei niin haitannut kun se oli hydr rollerilla niin eihän se kiertäny mitään.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

:krooh: :krooh: :krooh:
Galaxie61
Mega-addikti
Auto: Galaxie -61

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Antti66HT kirjoitti::krooh: :krooh: :krooh:
:haitari:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

:nörd: Noin se niinkuin varmaan on teoriassa. Mikä se vaikutus on sitten 300hv tai 600hv katuautossa on toinen juttu. Prostock tasolla varmasti kaikki asia edellä on huomioitu, siellä kuutiotuumat on rajattu 500 cid ja tehoa +1300 hv, siellä 5 hv teho voi ratkaista.

Sport65:sta lainatakseni; "on hyvä olla toi teoriapuoli hanskassa ettei vahingossa aja liian kovaa".
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ei tässä nyt puhuta mistään 5hv erosta vaan 20-25hv erosta. Ajettiin dynossa jotain 30 vetoa. Teki ihan selvän montun käppyrään 6500-7200rpm. Koneessa kaikki osat oli uutta kohtuu hyvälaatuista tavaraa ja kokeiltiin eri puolilla, bokseilla, johdoilla ja tulpilla.
Mun mielestä aika merkittävä ero? Kun ei se triggerin laitto ole mikään ihmeellinen juttu eikä kovin kalliskaan.
Ottakaas joskus käteen uusi MSD jakaja > siinä on heti uutena reilusti klappia sivusuunnassa.
Kaaran kommenteissa oli asiaa. Tosin toi 8000rpm kärjillä kuullosti vähän hurjalta.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Ei tässä nyt puhuta mistään 5hv erosta vaan 20-25hv erosta. Ajettiin dynossa jotain 30 vetoa. Teki ihan selvän montun käppyrään 6500-7200rpm. Koneessa kaikki osat oli uutta kohtuu hyvälaatuista tavaraa ja kokeiltiin eri puolilla, bokseilla, johdoilla ja tulpilla.
Mun mielestä aika merkittävä ero? Kun ei se triggerin laitto ole mikään ihmeellinen juttu eikä kovin kalliskaan.
Ottakaas joskus käteen uusi MSD jakaja > siinä on heti uutena reilusti klappia sivusuunnassa.
Kaaran kommenteissa oli asiaa. Tosin toi 8000rpm kärjillä kuullosti vähän hurjalta.
Olis varmaan tarvinnut lukea tarkemmin, mulla kun "seilasi" ennakko 35 asteesta 28 asteeseen, niin tippui vartin loppunopeus 19 kmh. Tämä 1740 kg autossa, joten on sillä jo vaikutusta hevosvoimissa. Jos noita monttuja haluaa pois muulla kuin sytkällä, niin sitten väkästelemään läppärunko kaasarin tilalle ja VIPEC tms. ecu niin saa ajaa bensakartat kohdalleen - siinä lähtee ne loputkin montut käppyrästä joita kaasari ei vain pysty hoitamaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
SamiM
Aina äänessä

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Ahti kirjoitti:Ottakaas joskus käteen uusi MSD jakaja > siinä on heti uutena reilusti klappia sivusuunnassa.
Kokeilitteko tämän jakaja irrallaan vai paikallaan moottorissa?
r.z.
Aktiivi
Auto: Ford Granada V8
ja muita.

Viesti Kirjoittaja r.z. »

:krooh:

Kyllä mulla pannun toiminta muuttui selkeästi kun triggeri siirtyi kampuran päähän. Lienee niissä MSD:n vehkeissä laatueroja aika paljon, mulla on kone koko ajan parantunut kun olen purkanut jakajasta tavaraa ulos, ensin elektroniikka, sitten ennakon säädöt ja viimeisenä triggeri. Nyt siellä on enää pyörijä ja hukkakipinä puolatkin olis jo pöydällä kun vaan jaksais muuttaa pannun johtosarjaa hiukan, en kyllä usko että niistä mun tapauksessa ainakaan suurta mitattavaa hyötyä tulee vrt jakaja.

Mutta ei se cranktriggeri itsessään mikään autuaaksi tekeävä ole. Moni kone toimii aivan loistavasti (joka osaalueella) ihan oldskool jakajalla. .. itse asiassa joskus on ajettu kovaa ihan kärkivehkeilläkin (en mää, kuoon tällanen teini).
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
jls
Addikti
Auto: 1965 Fastback 351

Viesti Kirjoittaja jls »

Mites tuollainen elektroninen jakaja, esim. Crane Pro-Curve.
http://www.summitracing.com/parts/crn-1000-1603
Olis valmiit kartat ainakin sinnepäin ja mahdollisuus vakuumiennakoihin. Helppo säätää. Sopii paikalleen viilaamalla.
Mun kone on windsor lohko hydraulirollerilla joten ei kierretä yli 6k.

Toisaalta mulla on efi-jakaja olemassa, saako millään purkilla ohjattua ennakoita tuon kans, järkihintaan?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Laita tuollainen jakajan tilalle niin ei ahdista. Joutuu kyllä vähän lisä härpättimiä hankkimaan. Minulla on toiminut hyvin aina 8200 rpm asti, ylemmäksi ei ole tarvinnut mennä...vielä.
Tai AEM 30-3253 - AEM Engine Position Module, niin pääsee hieman vähemmällä.
http://www.aemelectronics.com/Images/Pr ... %20EPM.pdf
Liitteet
ford_explorer_2000_camshaft_synchronizer_oem_xl2z12a362aa.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
jls
Addikti

Viesti Kirjoittaja jls »

Duraspark tuohon sitten meni heittämällä ja toinen on varalle. Millaisia ennakoita suosittelette?
Nokka(.593-.576 254-262 108 LSA).
Kannet TW 190 FAC
Lohko: 351w :D
Victor Jr.
Rutut 10:1
Pro Systems 955 DP
Ei tunnu pysyvän käynnissä paljon alle 20 asteen. Väkisin nousee keskipakoennakon kanssa noin 40, vaikka hitsasin keskipakoa pienemmälle. Pitää vissiin hitsailla lisää?
Mustang FB -65
Mexico65
Over The Top

Voipi olla, että jakaja antaa enemmän keskipakoennakkoa kuin tarvitset ja ennakkokäyrä on liian hidas.
HUOM! säätö juuri kuvatun mukainen. Ensin max. ennakko kohdalleen ja sitten tyhjäkäynti ennakon toteaminen.
Rautakansilla max enakko voi olla noin 35 +/- 2 astetta, alsakansilla 30 +/- 2 astetta.

Sinun tapauksessa niin kuin monissa muissakin jakajan keskipakoennakon suuruus saisi olla noin 20 - 25 astetta jolloin tyhjäkäynti ennakko asettuu noin 10-15 asteen tasolle.

HUOM! max. ennakko määräävä tekijä!

http://www.s262612653.websitehome.co.uk ... timing.htm

http://classicinlines.com/spark.asp

jne.

Paki kuvaa ennakokäyristä.
Liitteet
Total%20Advance%20curve.jpg
ignition_advance_curves.jpg
67 Mustang HT "Trans Am"
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
jls
Addikti

Viesti Kirjoittaja jls »

Mexico65 kirjoitti:Voipi olla, että jakaja antaa enemmän keskipakoennakkoa kuin tarvitset ja ennakkokäyrä on liian hidas.
HUOM! säätö juuri kuvatun mukainen. Ensin max. ennakko kohdalleen ja sitten tyhjäkäynti ennakon toteaminen.
Rautakansilla max enakko voi olla noin 35 +/- 2 astetta, alsakansilla 30 +/- 2 astetta.

Sinun tapauksessa niin kuin monissa muissakin jakajan keskipakoennakon suuruus saisi olla noin 20 - 25 astetta jolloin tyhjäkäynti ennakko asettuu noin 10-15 asteen tasolle.

Luin tuosta toisesta topicista nuo sun kommentit ja siksi kaivoin tämän esille omana. Ei ratkaise mun ongelmaa.

Jakajan viilasin antamaan noin 22 astetta keskipakoennakkoa. Kokonaisennakon ajattelin 36:n paikkeille. Jää initial arvoksi 14, mutta kun tuo rakkine sammuu saman tien kun pudotan ennakon alle 18.
Eli toisinpäin 18 + 22 = 40. Jotain tarttise tehdä.

Ennakkokäyrää en ole piirtänyt, mutta paikallaan on löysimmät jouset mitä Cranen kitissä oli. Alipainekello ei ole käytössä, kun ei ole alipainetta saatavilla. YKK pitää vielä tarkistaa, ettei säädettävä merkki ole liikkunut.
Toimii noinkin, eikä detonoi mun korvaan.
Mustang FB -65
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

jls kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti:Voipi olla, että jakaja antaa enemmän keskipakoennakkoa kuin tarvitset ja ennakkokäyrä on liian hidas.

Luin tuosta toisesta topicista nuo sun kommentit ja siksi kaivoin tämän esille omana. Ei ratkaise mun ongelmaa.

Jakajan viilasin antamaan noin 22 astetta keskipakoennakkoa. Kokonaisennakon ajattelin 36:n paikkeille. Jää initial arvoksi 14, mutta kun tuo rakkine sammuu saman tien kun pudotan ennakon alle 18.
Eli toisinpäin 18 + 22 = 40. Jotain tarttise tehdä.

Ennakkokäyrää en ole piirtänyt, mutta paikallaan on löysimmät jouset mitä Cranen kitissä oli. Alipainekello ei ole käytössä, kun ei ole alipainetta saatavilla. YKK pitää vielä tarkistaa, ettei säädettävä merkki ole liikkunut.
Toimii noinkin, eikä detonoi mun korvaan.
Jotenkin arvelisin että merkki on pielessä. Pitäis käydä vaan paremmin tyhjää kun mennään alemmaksi. 10-20 ei pitäis olla mikään ongelma...
Mexico65
Over The Top

Joku ei täsmää tai sovi yhteen.
Kyllä noin 10 - 15:een perusennakolla ainakin rata-autojen koneet käy sopuisasti tyhjää noin 1000 rpm.
67 Mustang HT "Trans Am"
Vastaa Viestiin