Sivu 2/2

Re: Polttoainelinjat

Lähetetty: 06 Joulu 2013, 09:37
Kirjoittaja Make67
Nykyiseen komboon verrattuna, ns. mikään ei muutu, paitsi teho, vääntö ja mahdollisesti käytettävä polttoaine.. Siis kaasari ja mekaaninen gasopumppu.

Re: Polttoainelinjat

Lähetetty: 18 Helmi 2014, 10:05
Kirjoittaja Make67
Make67 kirjoitti:Nykyiseen komboon verrattuna, ns. mikään ei muutu, paitsi teho, vääntö ja mahdollisesti käytettävä polttoaine.. Siis kaasari ja mekaaninen gasopumppu.
Ja heti muutosta kehiin.
E85, Kaasari, JEGSin sähköpumppu ja regu. Linjat tätyy ny pistää uusix ja miettiä ton pumpun paikka...

Re: Polttoainelinjat

Lähetetty: 19 Helmi 2014, 23:16
Kirjoittaja Fastback
Antti66HT kirjoitti:fastin 2.0 toimii molemmilla polttoaineilla... Ei tosin omaa kokemusta.
EZ Efi myös... Ei tosin omaa kokemusta eikä teoriatietoakaan, vain empiiristä tutkimusta.

Re: Polttoainelinjat

Lähetetty: 12 Maalis 2014, 20:57
Kirjoittaja jarski_man
Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.

Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.

Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.

Re: Polttoainelinjat

Lähetetty: 12 Maalis 2014, 21:31
Kirjoittaja Fastback
jarski_man kirjoitti:Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.

Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.

Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
Ohjeet sanovat ettei tarvitse regulaattoria jos menet tehtaan asettamalla n. 6,5 psi:n eli vähän alle puolen barin paineella. Minä laittaisin regulaattorin silti. Jegs sanoo että pumppu on 600 hv asti bensalla, jos sulla nyt on 500 hv ja bensaa tankissa niin ok. Mutta jos siirryt tehoissa ylöspäin ja vaihdat RE85:een niin alkaa pumppu jäämään naftiksi jos ei sitten pieneksi. RE85:sta kuluu monesta asiasta riippuen 20-30 % enemmän mitä bensaa, joten pumpulta tarvitaan tuottoa. Pykälää isompaa pumppua katsoisin henkilökohtaisesti.

Isommat pajat kuten Aeromotive ja Magnafuel mm. suosittavat käyttämään filttereitä ennen pumppua ja pumpun jälkeen.

Re: Polttoainelinjat

Lähetetty: 13 Maalis 2014, 02:19
Kirjoittaja jarski_man
Fastback kirjoitti:
jarski_man kirjoitti:Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.

Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.

Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
Ohjeet sanovat ettei tarvitse regulaattoria jos menet tehtaan asettamalla n. 6,5 psi:n eli vähän alle puolen barin paineella. Minä laittaisin regulaattorin silti. Jegs sanoo että pumppu on 600 hv asti bensalla, jos sulla nyt on 500 hv ja bensaa tankissa niin ok. Mutta jos siirryt tehoissa ylöspäin ja vaihdat RE85:een niin alkaa pumppu jäämään naftiksi jos ei sitten pieneksi. RE85:sta kuluu monesta asiasta riippuen 20-30 % enemmän mitä bensaa, joten pumpulta tarvitaan tuottoa. Pykälää isompaa pumppua katsoisin henkilökohtaisesti.

Isommat pajat kuten Aeromotive ja Magnafuel mm. suosittavat käyttämään filttereitä ennen pumppua ja pumpun jälkeen.
Joo pitää hankkia suodatin pumpun jälkeen vielä kun tuossa pumpussa on jo oma. Mites tuo siirtopumppu tankin ja kerääjäsäiliön välille, onko siihen antaa suositusta että minkä tehoinen pitää olla?
Tiedossa oli että tulevaisuudessa tuo nykyinen pumppu käy pieneksi, pitäisikö se jättää siirtopumpuksi ja ostaa isompi pääpumpuksi :)

Re: Polttoainelinjat

Lähetetty: 14 Maalis 2014, 09:20
Kirjoittaja jarski_man
Luin jostain että karkea suodatin ennen pumppua ja tiheämpi pumpun jälkeen, näin ajattelin rakentaa järjestelmän. Kertokaa nyt ystävät hyvät että mitä pumppuja te käytätte siirtopumppuna kerääjäsäiliölle. Onhan näitä tykyttäjäpumppuja 100-120l/h, mutta mahtaako niissä soppa riittää?

Re: Polttoainelinjat

Lähetetty: 14 Maalis 2014, 09:59
Kirjoittaja Antti66HT
Aeromotiven A1000 pumpun kaveriksi valitsin Malloryn 160 GPH pumpun siirtäjäksi. Varmasti ylimitoitettu...