Re: Polttoainelinjat
Lähetetty: 06 Joulu 2013, 09:37
Nykyiseen komboon verrattuna, ns. mikään ei muutu, paitsi teho, vääntö ja mahdollisesti käytettävä polttoaine.. Siis kaasari ja mekaaninen gasopumppu.
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Ja heti muutosta kehiin.Make67 kirjoitti:Nykyiseen komboon verrattuna, ns. mikään ei muutu, paitsi teho, vääntö ja mahdollisesti käytettävä polttoaine.. Siis kaasari ja mekaaninen gasopumppu.
EZ Efi myös... Ei tosin omaa kokemusta eikä teoriatietoakaan, vain empiiristä tutkimusta.Antti66HT kirjoitti:fastin 2.0 toimii molemmilla polttoaineilla... Ei tosin omaa kokemusta.
Ohjeet sanovat ettei tarvitse regulaattoria jos menet tehtaan asettamalla n. 6,5 psi:n eli vähän alle puolen barin paineella. Minä laittaisin regulaattorin silti. Jegs sanoo että pumppu on 600 hv asti bensalla, jos sulla nyt on 500 hv ja bensaa tankissa niin ok. Mutta jos siirryt tehoissa ylöspäin ja vaihdat RE85:een niin alkaa pumppu jäämään naftiksi jos ei sitten pieneksi. RE85:sta kuluu monesta asiasta riippuen 20-30 % enemmän mitä bensaa, joten pumpulta tarvitaan tuottoa. Pykälää isompaa pumppua katsoisin henkilökohtaisesti.jarski_man kirjoitti:Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.
Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.
Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
Joo pitää hankkia suodatin pumpun jälkeen vielä kun tuossa pumpussa on jo oma. Mites tuo siirtopumppu tankin ja kerääjäsäiliön välille, onko siihen antaa suositusta että minkä tehoinen pitää olla?Fastback kirjoitti:Ohjeet sanovat ettei tarvitse regulaattoria jos menet tehtaan asettamalla n. 6,5 psi:n eli vähän alle puolen barin paineella. Minä laittaisin regulaattorin silti. Jegs sanoo että pumppu on 600 hv asti bensalla, jos sulla nyt on 500 hv ja bensaa tankissa niin ok. Mutta jos siirryt tehoissa ylöspäin ja vaihdat RE85:een niin alkaa pumppu jäämään naftiksi jos ei sitten pieneksi. RE85:sta kuluu monesta asiasta riippuen 20-30 % enemmän mitä bensaa, joten pumpulta tarvitaan tuottoa. Pykälää isompaa pumppua katsoisin henkilökohtaisesti.jarski_man kirjoitti:Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.
Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.
Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
Isommat pajat kuten Aeromotive ja Magnafuel mm. suosittavat käyttämään filttereitä ennen pumppua ja pumpun jälkeen.