Sivu 2/2
Re: 221 pikkupikkulohko
Lähetetty: 16 Loka 2012, 20:43
Kirjoittaja MrFairlane
Onko lohko hitsattu nokkaakselin reiästä?
Jos on, niin on kotoisin minun ´63:n Fairlanen keulilta.
Re: 221 pikkupikkulohko
Lähetetty: 18 Heinä 2019, 20:43
Kirjoittaja M.K.
No, pari litraa on vettä virrannut eri joissa, mutta tämä projekti ei ole aivan täysin unohtunut.
Samoihin aikoihin kun viimeksi tätä asiaa täällä puitiin, kävi ilmi että vuosia himoitsemani , ehkä Suomen ainut, ´78 euro Granada 351weellä ja ahtimella oli tullut myyntiin, ja sain sen ostetuksi. Siksi tämä pikkupikkulohko jäi odottelemaan parempia aikoja.
Tänäpäivänä tilanne 221weellä on tämä: Alakerta on nipussa vakio osilla ARPin pulteilla, hyvin tasapainossa. Kannet ( jotka ovat koneistamossa plaanattavana reilusti) ovat vanhat SVO alukannet, joiden pienet venat just just sopii, kun teki sylintereihin kolot (BB-Chevy ym. tyyliin). Nokka on mieto laahuri, imusarja on performer. Polttoainetta tulee lopulta jakelemaan joku aftermarket ruisku, aluksi ehkä normi Holley.
Varalla puristuksia korvaamaan on SC T-Birdin eaton tai SN93 Paxton. Tämä paketti on luultavasti menossa käyttöautooni ´(´86 Sierra iS) Tremecin 3550 manuaalin kera lähivuosina. Todennäköisesti kuitenkin aluksi ilman ahdinta.
MrFairlane: Ei ole hitsattu lohkoa.
Re: 221 pikkupikkulohko
Lähetetty: 18 Heinä 2019, 23:08
Kirjoittaja 1223
Edelleen on haltec hyllyssä.
Toki vanha sellainen mutta toimii se tuossa 351w;ssäkin millä nyt ajelen.
Re: 221 pikkupikkulohko
Lähetetty: 18 Heinä 2019, 23:36
Kirjoittaja 302TT
Eikös Sierraan saa tänä päivänä kivuttomasti 302:nkin, kun XR8 kelpaa vertailumalliksi?
Re: 221 pikkupikkulohko
Lähetetty: 19 Heinä 2019, 23:58
Kirjoittaja M.K.
Trafin virallinen kanta lienee on, että XR8 ei käy edelleenkään. Silti joillain konttoreilla näitä on saatu leimatuksi.
Tämä XR8 tarttis myös isommat jarrut, toi 221 menee kutos sierran jarruilla, mitkä mulla on jo.
Lisäksi tuo ahdettu pikkulohko ois kiva ihan erilaisuuden vuoksi (kiitos vaan herätyksestä aiemmin tässä topikissa), se saattaa olla helpompi toteuttaa tolla pikkukoneella.
Tässä ei haeta huipputehoa, vaan jokapäiväistä käyttöautoa. Toisaalta tietty mitä enemmän tehoa sattuu olemaan, sitä jouheampi noi arkiajotkin on suorittaa...