Sivu 2/2

Re: Mitkä kuvassa?

Lähetetty: 20 Syys 2012, 05:41
Kirjoittaja Antti66HT
...

Re: Mitkä kuvassa?

Lähetetty: 20 Syys 2012, 12:14
Kirjoittaja Wesuri.V8
Yes :tuuletus: en ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?

Re: Mitkä kuvassa?

Lähetetty: 20 Syys 2012, 16:01
Kirjoittaja pokkinen
Wesuri.V8 kirjoitti:Yes :tuuletus: en ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?
... kerhokamujen vilpitön arvostus .. 8)

Re: Mitkä kuvassa?

Lähetetty: 20 Syys 2012, 18:19
Kirjoittaja Antti66HT
Mitäs siitä nyt pitäisi saada jos ei muista ihan väärin ;)

Eniten noissa proto projekteissa ihmetyttää, kun tuossa on kuitenkin nelilinkit ja coiloverit, niin kuinkas monta vuotta tuon jälkkeen vielä mentiin lehtijousilla? Luulisi ettei lehtijousien valmistus kauhean paljon halvempaa ole, kuin tukivarsien ja kierrejousten.

Re: Mitkä kuvassa?

Lähetetty: 20 Syys 2012, 19:24
Kirjoittaja Wesuri.V8
pokkinen kirjoitti:
Wesuri.V8 kirjoitti:Yes :tuuletus: en ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?
... kerhokamujen vilpitön arvostus .. 8)
Oijoi glooriaa.

Kyl se varmaa kumminki raha on ollu mikä on rajoittanu noitte tukivarsien ja kierrejousien käyttöä taka-akselil. Tuotantolinjan muutos aina maksaa kumminkin ja jos tuohon aikaa ei katsottu saavutettuja hyötyjä niin suuriksi. Mene ja tiedä.

Re: Mitkä kuvassa?

Lähetetty: 20 Syys 2012, 22:12
Kirjoittaja Fastback
Wesuri.V8 kirjoitti:
pokkinen kirjoitti:
Wesuri.V8 kirjoitti:Yes :tuuletus: en ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?
... kerhokamujen vilpitön arvostus .. 8)
Oijoi glooriaa.

Kyl se varmaa kumminki raha on ollu mikä on rajoittanu noitte tukivarsien ja kierrejousien käyttöä taka-akselil. Tuotantolinjan muutos aina maksaa kumminkin ja jos tuohon aikaa ei katsottu saavutettuja hyötyjä niin suuriksi. Mene ja tiedä.
no no, 68 Galaxie oli tukivarsilla ja kierrejousilla peräpäästään ja oli kuulemma yksi parhaista alustoista tuohon aikaan.

Re: Mitkä kuvassa?

Lähetetty: 21 Syys 2012, 09:33
Kirjoittaja Wesuri.V8
Kyl se varmaa kumminki raha on ollu mikä on rajoittanu noitte tukivarsien ja kierrejousien käyttöä taka-akselil. Tuotantolinjan muutos aina maksaa kumminkin ja jos tuohon aikaa ei katsottu saavutettuja hyötyjä niin suuriksi. Mene ja tiedä.[/quote]
no no, 68 Galaxie oli tukivarsilla ja kierrejousilla peräpäästään ja oli kuulemma yksi parhaista alustoista tuohon aikaan.[/quote]

No jos siel on ollu palikat jo tuotannos niin sitte tarttes varmaa tuolloisten fordin herroilt kysel miksi pitäydyttiin lehtijousis. Kuten sanoin, mene ja tiedä.

Re: Mitkä kuvassa?

Lähetetty: 21 Syys 2012, 09:39
Kirjoittaja Wesuri.V8
Eikä ollut tarkoitus vähätellä kierrejousi / tukivarsi tuentaa taka-akselilla. Tarkoitin sitä että ford ei välttämättä katsonut sitä tarpeelliseksi tuohon aikaan. Sama homma on varmaan pitkään tuotannos olleen mustangin jäykän taka-akselinkin kanssa. Se on halvempi ratkaisu. Muutokset tuotannos yleensä nostaa lopputuotteen hintaa.

Re: Mitkä kuvassa?

Lähetetty: 21 Syys 2012, 20:00
Kirjoittaja sakke
Ekassa Squarebirdissä, eli Thunderbird -58:ssa oli takana kierrejouset. Ilmeisesti geometria ei ollut ihan kohdillaan, kun moittivat sitä jopa vaaralliseksi aikoinaan. 1959 mallissa olikin sitten jo lehtijouset.