Sivu 2/2

Re: Boss 302

Lähetetty: 16 Syys 2012, 12:07
Kirjoittaja Charo
Hieno peli livenäkin. On ollut hienoa sivusta seurata tämän etenemistä. Ja äänet, ne on todellakin kohdillaan!!!

Re: Boss 302

Lähetetty: 17 Syys 2012, 20:00
Kirjoittaja FFreak
On se aika nätti! :love:

Re: Boss 302

Lähetetty: 01 Loka 2012, 22:35
Kirjoittaja Fastback
Minä kun luulin, että kyseessä on oikeasti ennennäkemätön putkisto, tuohan on vanhan hyväksi todetun apinointia.

Re: Boss 302

Lähetetty: 02 Loka 2012, 11:57
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:Minä kun luulin, että kyseessä on oikeasti ennennäkemätön putkisto, tuohan on vanhan hyväksi todetun apinointia.
Minä en ole aikasemmin nähnyt livenä Suomessa mustangissa 180 asteista pakosarjaa. Muutoin systeemi on kyllä tuttu.
Tosin jos tarkoja ollaan niin putkisto on ennen näkemätön koska se on custom, näin ollen lajinsa ainoa, suuniteltu ja toteuttetu vain kyseseen autoon ja sen moottoriin.

Re: Boss 302

Lähetetty: 02 Loka 2012, 20:13
Kirjoittaja Homer65
Fastback kirjoitti:Minä kun luulin, että kyseessä on oikeasti ennennäkemätön putkisto, tuohan on vanhan hyväksi todetun apinointia.
Tottakai se on apinoitu!! Kaasehan rakensi tommotten T-Foorttiin jo 1800-luvun loppupuolella, pelkkään dyno käyttöön tosin!! :lol: :lol:

Re: Boss 302

Lähetetty: 03 Loka 2012, 22:32
Kirjoittaja Fastback
Homer älä ota ihtees, se oli kyl Holman & Moody kuka noita teki perinteiseen kasiin ekaa kertaa 1900-luvulla. Tätä ennen Fordin indy mekaanikot puuhastelivat noitten eksoottisempia dohc kasien kanssa turboja myöten ja pakosarjat olivat parhaillaan taidetta. Holman & Moody ja Ford R&D osasto tekivät syvää yhteistyötä noina vuosina ja Holman & Moodysta tuli Fordin kisahovihankkija. On tämä mahtavaa olla Fordimies.

Saatoin tölväistä asiasta ihan tarkoituksella. Holman & Moodyllä 1960 luvulla GT-40 "crossover" pakosarjoja valmistanut kaveri on lupautunut konsultoimaan erään katiskani pakosarjaprojektissa. On kivaa kun on kavereita kenellä on suhteen kohillaan...

Pakosarjoilla ja pakoputkistolla on iso merkitys kun halutaan siirrellä vääntöä tai huipputehoa paikasta toiseen. Kisamoottoreissa pakosarjojen & putkiston mitoituksella voidaan saavuttaa hyötyjä, joita ei välttämättä persdynossa huomaa, mutta 10 hv enempi mitä kilpakumppanilla voi ratkaista kisan voiton. Itseasiassa on kaverien kanssa ollut puhetta pakosarjoista ja niiden teettämisestä pariin kaverin autoon kun kannet ovat sen verran eksoottiset ettei valmiina ole olemassa. Tätä kautta olen ajatellut asiaa, että vaikka machissani on std. CJ/SCJ pakokanava, niin +700 € maksaneiden mustasta räkäputkesta mustaksi maalatut Hookerin Super Comppien sijaan teettäisin nyt mittatilaustyönä pakosarjat. Sijoittaisi n. tonnin lisää Hookereihin nähden niin peltipakosarjojen tekijöitä löytyy kotomaastakin. Esim. KH Motors Nummelsta eli Kari Hätönen osaa & pystyy laskemaan putken halkaisijat, primäärien pituudet, kollektorin pituudet ja paikat, kun moottorin speksit tunnetaan. Näillä keinoin saisi maavaran maksimoitua, putket menemään oikeasti hyvin, eikä vain sinnepäin jne. Kirpaisee vain kerran. Kari on tehnyt muuten omaan GT-40 replicaansa crossover pakosarjat.

Re: Boss 302

Lähetetty: 04 Loka 2012, 19:40
Kirjoittaja Homer65
Äl ol huolissa FB!! Kai sää huomasit hymiöt tuolla lopussa? Koko heitto olikin tarkotettu yhelle kaverille, Aurasta, niinko syötiksi!!

Re: Boss 302

Lähetetty: 04 Loka 2012, 20:50
Kirjoittaja Fastback
Homer65 kirjoitti:Äl ol huolissa FB!! Kai sää huomasit hymiöt tuolla lopussa? Koko heitto olikin tarkotettu yhelle kaverille, Aurasta, niinko syötiksi!!
No olisin tajunnut vaikka ilman hymiöitä, eipä näillä sivuilla kauhean moni esim. Kaasen nimeä mainitse... Minä olen jättänyt tietoisesti hymiöt vähemmällä, ketä minua tuntevat niin näkevät hymiöt tekstissäni vaikka sellaista ei oikeasti tekstissä olisikaan... Minä odotan aikas paljon näkeväni Helgen Bossin ratatoimissa, pahus soikos, tuossa on Ford Champ ainesta, pystyisikö Mexico, 1969, sport1965, Kno1 tms. ylipuhumaan miestä reenailemaan Ford Nationalsseihin?

Re: Boss 302

Lähetetty: 10 Loka 2012, 23:28
Kirjoittaja Futurage
Voi sviddu, siinä on oikeasti pakoputkiston mallia. Mua niin harmittaa kun nykyään 1,5 honra sivikissäkin on jotkut tupla 4" putkenpäät jo tehtaalta.Sitten kun kurkkaa sinne kiiltävän sisään niin siellä on sellaiset savukkeen kokoiset putket sisällä.