Sivu 2/22

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 15:29
Kirjoittaja Galaxie61
457 kirjoitti:Ajeleehan toiset päivittäin junallakin. :lol:

Voin hyvin ymmärtää ettei 302 pikkulohko junaa kovin ripeästi liikuta. :wink:

Minä en aja juunaa :roll:

Kai tässä itsekullakin on jonkinlaisi tarpeita ripeään liikkumiseen tai vain hetken vauhdin nautiskeluu. Tekee sen sitten minkälaisella laitteella tahansa, on laitekuitenkin jollain voimalla lingottava liikkelle ja ylläpidettävä liikettä. Minulle ihan sama on se sitten isolohko tai pikkulohko kunhan liikkeelä pysytään.
No ei ole kukaan vielä tätä ennen vahaa siipiautoa junaksi haukkunut.
Otappas vaikka 5 tyyppiä kyytiin siihen pikkuautoon ja matkusta mukavasti :roll:
Ei mustangissa mielestäni mitään vikaa autona ole,itsellenikin semmoinen saattaa jokupäivä tulla.
Kun löytyy sopiva vuosimalli,niin voin laittaa siihen isolohkon 8)

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 15:44
Kirjoittaja Dervish
Kirjootellaas ny jossai järjeestyksessä ku lueskelen omista nooteista näitä.. minä joka näistä en nii kauhiast tajua ja joku tietää nää paremmin niin korjakkoo...

NYT:
Perässä Eatonin kevlar lukko ja 3.55 "välykset".
FRPP madallus jouset joka nurkassa ja olikohan siellä nyt sitten konia vaimentamassa iskuja.
Energyn polyuretaani puslat ympäriinsä.
HH Performancen Subframe Connectors.
HH Performancen Subframe Connectorien jatkopala moottorin alle.
Edelbrockin kolmiotuki konehuoneessa.
FRPP 2.5" loppupään putkisto mallia LX.
BBK pitkät pakosarjat.
BBK X putki ilman katteja.
TRW Takomännät ja viilattavat millikoon kromimoly renkaat.
Cranen #444231 Powermax nokka.
FRPP säädettävä Full Roller jakopää.
GT40P kannet joita avarrettu/portattu pakopuolta.
FRPP rullakeinut.
Cobran imusarja.
65mm throttle body.
PA pumppu 190l/hour.
Mass Air induction kit 70mm.
24 lb/hr suuttimet.
Parempi mustaboksi, ei ohjelmoitava.
K&N filtteri lokasuojan sisällä.
Edelbrockin joku hiano vesipumppu.
FRPP Hihnapyörät.
Racingin "high speed balanced" 90A laturi.

Laakereita uusittu, kampuraa jne kiilloteltu.. Ja kaikkea muuta pientä.

TULOSSA :

Lukkoja, moottoreita jne kahvoja ja tiivisteitä mitälie uutta tulossa...

Kun joskus dynossa käytin niin ihan tappiin ei huudatettu kun alkoi jyrisemään, liekö renkaat vai kardaani.. Mitäs kardaanin tasapainotus muuten kustantaa ?
Vai tilaanko FRPP alumiinisen uuden ?

Ja nyt on kova vuntsiminen päällä notta mitähä kettua nyt tekis jotta sais lisää puhuria.. remmikii on kallis investointi puhumattakaan stroukkaamisesta kun ittellä ei oo tietotaitoa.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 18:16
Kirjoittaja mercstang
Dervish kirjoitti: Cranen nokka (sen ku tietäs mikä).
Parempi race (?) laturi.
Se nokka ompi muuten Crane #444231 Powermax ja laturi Racingin "high speed balanced" ( mitä sitten mahtaa tarkoittaa?) 90A.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 19:26
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Aika hienosti tuossa on tehoja ja vääntöä. Suoralla pääsee varmasti kovaa! Jos pitäis valita alumiinisen ja vakio kardaanin väliltä niin kai se alumiini ohi ajaa kun on kevyempi ja kestävämpi eikä tarvi tasapainoja, vaikka tuskin se painoero 500 grammaa sinänsä paljoa tuolla voimansiirrossa tuntuu mutta monen muun pikku asian kanssa varmasti vaikuttaa.

Mulla kanssa on ollu mielessä tuollaste BBK long tubejen ja X- katin hankinta, on vaan aika kallis setti varmaan 750 e. Voitko kommentoida kun saat putket paikalleen että kannattiko ja menikö ihan heittämällä paikalleen ja paraniko soundit. Kai sulla katti siinä Xsän edessä on?

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 19:59
Kirjoittaja Tarkkailija
moloracing kirjoitti:300hp pikkulohko ja 300hp isolohko menee samanpainosessa autossa samoja aikoja. Isolohkolla perävälitys voi olla luokkaa 3.08, pikkulohkolla pitää olla taas luokkaa 4.11.
Ei välttämättä ihan näin. Paino ja teho ei mene ihan näin yksinkertaisesti yhteen. Fysiikan lait ja erilaiset hävikit ja kitkat, sekä moottorien erilaiset mitat ja ajoneuvon muut tekniset ratkaisut eivät tue tällaista yhtälöä. Uskon että "457" lataa kommentteja aiheesta enemmän.
457:lle terveisiä: 302 paikoillaan ja lämpimäksi ajettu. Katsotaan kestääkö kori ilman suuria halkeamia tuleva kesä.
Isolohkopojat kävi jo herjaamassa "pikkuista".

Ettei vaan mene nokka-akseli vaihtoon ........ No ei sentään. :twisted:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 20:22
Kirjoittaja timppa
Fastback kirjoitti:
457 kirjoitti:Minä ainakin kaipaisin niiden kuuluisien ISOlohkojen saavutuksia paperiversioina :wink:
Paperitiikereitäkö täällä esitellään... :wink: Jotain tälläistä ISOlohko kysymystä jo odotinkin. Pullistelen moottorillani sitten kun se on pellin alla ja auto ajossa. Oletko tullut ajatelleeksi etteivät kaikki halua esitellä dynonumeroita julkisella forumilla?
457 kirjoitti:Tehot ja tulokset ei synny ostettujen osien kokonaisuudesta vaan mittausten perusteella :!:
Vai miltä kuulostaa: imusarja +20 hv, kaasari + 15 hv, kannet +45 hv, pakosarjat ja putkisto +20 hv, tehopuola +5 hv, vapaavirta suodatin + 5 hv ja kromatut pakoputken päät + 10 hv. Perus kone oli 200 hv 302 eli tehon lisäys 120 hv eli yhteen sä 320 hvja kun huomioidaan hyvä asennus niin saadaan noin 350 hv kone, eipä tarvitse enää kylillä lisäillä. :wink:
No mitäs tuollainen viritys on, essonpaarissa jo pelkällä imusarjalla ja peltisarjoilla saadaan yli 300hv :shock: Joo, on mullakin K&N putsari.
Eipä niitä todellisiatehoja taija tarvita paljon missään muualla kun siellä esson baaririssa,ainakaan näillä suomen teillä/rajoutuksilla
taajama40km/h,120 km/hmoottoritie.
Mulle ainakin riitää kun auto toimii ettei tartte kokoajan olla nyrkitsavessa
autoo rassaamassa :lol:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 21:06
Kirjoittaja PeteP
Tällä pienellä pikkulohkolla vaikka hyvä viripannu onkin n.+300 hv ja yli 400 nm niin kyllä huomaa hyytymisen kun pari 8-90 kilosta ukkoa hyppää kyytiin, yksin ajaessa taas sysää hyvin,vaikka kaikkea en vielä ole kokeillut... isohkolla lohkolla ei varmaan niinkään kyytiläiset ahista, vaan käy ehkä toisinpäin,että kyytiläisiä ahistaa kun maha siirtyy rankaa kohti :roll:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 21:56
Kirjoittaja Homer65
Vai menikö jokin pieleen ajatuksissani? :lol:[/quote]ok, 1 = 1 ja 2 = 2. Keskustellaan teho painosuhteesta, niin kerrohan kuinka 302 liikuttaa 2 tn autoa esim. 429:iin nähden? Mites 1200 kg auto 600 hv isolohkolla - mites se irtoaa viivalta? Minä kyllä liputan isolohkovärejä, mutta aivan käsittämätöntä tämä mustangistien pikkulohko jumalointi. Jos joskus on verrattu omaa 16 sekunnin 289 mussea tukkoiseen 15s '67 390 musseen, niin kaikki isolohkot ovat perseestä, painavia, hitaita, bensarosvoja ja mitä vielä?!? :wink: Vapaasti herneitä nenään. :wink:[/quote]

Pikkukoppamiehenä täytyy jumaloida pikkulohkoa. Kerroppa mites se onnistuu isolohkon sijottaminen, laillisesti, -65.een :shock: :shock:
Mulle toi pikkukoppa on se ainoa oikea, sitä en vaihtais muuhun isolohkon takia :wink: . Aina täytyy pitää mielessä se, että teho täytyy myös siirtää tiehen. Katu-uskottavuus, tehoista, tosin säilyy jos pirttää viivaa kymmeniä metrejä :shock: :shock: 8). Jää multakin viivaa, yhtä, joskus jopa toista metriä :oops: :oops: :oops: kun sopivasti onnistuu polkasemaan. 302 pikkulohko, C4 ja aaaavikkoperä :lol: :lol: :lol:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 22:21
Kirjoittaja Homer65
Dervish kirjoitti:Viimesin tempasu oli 289 heppaa takarenkailta ja vääntöä sellaset 439 nyyttonia. Ihan tappiin ei huudatettu kun alkoi jyrisemään, liekö renkaat vai kardaani.. Mitäs kardaanin tasapainotus muuten kustantaa ?Vai tilaanko FRPP alumiinisen uuden ?

Ja nyt on kova vuntsiminen päällä notta mitähä kettua nyt tekis jotta sais lisää puhuria.. remmikii on kallis investointi puhumattakaan stroukkaamisesta kun ittellä ei oo tietotaitoa.

Jaa niin, ja autohan on tuossa Avatarissa oleva 1991 GT.. Alunperin suomeen rekisteröity ajoneuvo *kröhh kröhh* :roll:

- Sami Partanen .
Tasapainotuksen hinta selvinnee tosta. :oops:

http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1148

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 22:25
Kirjoittaja PeteP
Isokeuhko pikkumusseen! never! aika epäsopiva yhdistelmä kaikin puolin.. eikä nykyjään taida onnistuakkaan... Sitten kun alla iso mach1 niin isomotti yes :!:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 23:36
Kirjoittaja Jukka
Henk.koht. kiinnostaisi Musse 67:n auton todelliset teholukemat. :shock:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 23:54
Kirjoittaja musse67
Jukka kirjoitti:Henk.koht. kiinnostaisi Musse 67:n auton todelliset teholukemat. :shock:
Kuin myös. :) eiköhän se pidä käyttää penkissä säädettävänä, niin selviää samalla mitä nykyinen kombinaatio tuottaa ja mikä paikka porsii ensimmäisenä. Koitetaan nyt ensin niputtaa näyttelykuntoon...

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 23 Helmi 2005, 01:32
Kirjoittaja 2065
hyvä jani :D
tsemppiä vaan loppukiriin, voi tulla vaikka autonvahaus assistentitksi sit messukeskukseen.... :lol:

Ilkka

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 23 Helmi 2005, 02:16
Kirjoittaja ROKI
Tähän käy tällänen kyllä on puurot ja suurukset pahoin sekalutta, aikuiset miehet tappelee näiden rotteloje paremmuudesta, onneks ei ole iskenyt tuo tauti viellä, Tuolta jostakin lainatakseni harria, menee juppien jutuiksi miks ette vaa oota kesää nahkoissanne, pankaa pelit rinnan ja kattokaa kenenkä rotisko on parempi sittempähän näkee mitä on.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 23 Helmi 2005, 02:20
Kirjoittaja Jukka
ROKI kirjoitti:Tähän käy tällänen kyllä on puurot ja suurukset pahoin sekalutta, aikuiset miehet tappelee näiden rotteloje paremmuudesta, onneks ei ole iskenyt tuo tauti viellä, Tuolta jostakin lainatakseni harria, menee juppien jutuiksi miks ette vaa oota kesää nahkoissanne, pankaa pelit rinnan ja kattokaa kenenkä rotisko on parempi sittempähän näkee mitä on.
Älä nyt Roki tärise.
Janilla on hieno näyttelykuntoinen auto joka myös potkii varmasti riittävästi.
Mielenkiinnolla odotan dynolappua.