Sivu 2/2

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 03 Heinä 2012, 21:47
Kirjoittaja venni100
Suuttimet vaihdettu 67 ja auto toimii paremmin.Kysymys kuuluukin tyhjäkäynnin seoksen säädöstä.Laitoin aluksi 1,5 kierrosta auki.Starttasin ja käytin lämpimäksi. Sitten aloin kiertää 1/8 kerralla kiinni,kone alkoi heti kaydä huonommin.Palasin alkupisteeseen eli 1,5 kierosta.Aloin kiertää 1/8 auki päin eli (rikkaammalle)Nyt seos on 1 7/8 ja käy tässä mielestäni parhaiten. Onko normaalia?

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 04 Heinä 2012, 12:01
Kirjoittaja NooB

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 15 Elo 2012, 20:39
Kirjoittaja venni100
No nii. Suuttimia on vaihdeltu, kiihdytyspumpun ramppeja on kokeiltu erillaisia ja aina vaan tuntuisi toimivan paremmin.Kiihdytyspumpun käyttövivuston jousi säädetty siten, että ei ole välystä mutta ei "kanna" tyhjäkäynillä .Enää ei tarvitä ryyppyä ollenkaan.Välillä silti kaasari "poksauttaa" (ei läheskään aina) kun painaa kaasua voimakkaasti. Suutinkoko on kasvanut 2 kokoa ennen 64 nyt 66.Sytytysennakko on tarkistettu. Millä sais ton "poksauttamisen"kuriin?

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 15 Elo 2012, 23:50
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:Minä olen vähän enempi ison kuin liian pienen karputraattorin kannalla. Jos aiot pitää tuota 600 cfm vakuumia niin kasvata suuttimia vielä pykälä - testaa. Jos joskus panostat kaasariin, niin 650 cfm tuplapumppu ja menoksi.
ei kun 750 vaakkumi. :lolkops:

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 16 Elo 2012, 20:50
Kirjoittaja venni100
Sitä en kyllä osaa sanoa onko siellä sitä kuulaa.Avasin kannen ja katsoin niin sisäpuolella kiihdytyspumpussa oli punainen "tappi".Alkaa jo tuntua siltä,että pitää koittaa toisella kaasarilla tai uudella kiihdytyspumpulla...

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 16 Elo 2012, 23:01
Kirjoittaja NooB
Kuten Kaara jo mainitsi. Kuula täytyy olla ja sen kuuluu olla pinnaltaan virheetön!

http://www.carburetorfactory.com/expvw19.html

meteringplate http://i18.tinypic.com/61klx5s.jpg

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 18 Elo 2012, 08:25
Kirjoittaja venni100
Jos olen oiken ymmärtänyt niin ei siinä ole muuta takaiskuventtiiliä kuin kuminen kohokammiossa.Kiihdytyspumpun suuttimeen en ole koskenut,eli se on "tehtaan jäljiltä".

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 19 Elo 2012, 10:54
Kirjoittaja venni100
Irroitin kiihdytyspumpun suuttimen ja siellä oli kaivossa kuula paikallaan. Suuttimen koko on 31.Kuinka paljon isompaa kannattaa kokeilla?

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 23 Elo 2012, 16:37
Kirjoittaja venni100
Onko hyötyä vaihtaa 50cc kiihdytyspumppu 30cc tilalle?

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 23 Elo 2012, 17:06
Kirjoittaja venni100
Pitää varmaankin sitä kokeilla, jos isommasta kiihdytyspumpun suuttimesta ei ole apua.tilasin 0,035 kun vaan posti tois perille.
Luulisin että se kuula on ainakin tiivis kun vähänkin liikuttaa kaasuvipua niin heti tulee bensaa kiihdytyspumpun suuttimesta.Tulpat on rusken väriset,että seos pitäs nyt ainakin olla kohdallaan.

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 23 Elo 2012, 18:07
Kirjoittaja venni100
Se Poksautus tulee kovin epäsäännöllisesti. Moottorin ollessa kylmä niin helpommin ja lämpimänä joskus.

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 23 Elo 2012, 20:42
Kirjoittaja venni100
Paikallinen varaosamyyjä sano, että Holleyn saa kerralla kuntoon kun heittää sillä vesilintua...
Jos ny kuitenkin vielä kokeilee vaihdella osia.

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 02 Syys 2012, 14:30
Kirjoittaja venni100
No Nii, nyt on isompi kiihdytyspumppu ja kiihdytyspumpun suutin.Ei "poksauta" enää. Nyt vastaa heti kaasuun ja kulkee paremmin.

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 02 Syys 2012, 14:54
Kirjoittaja venni100
Pitää nyt ajella vähän aikaa ja katsoa minkä väriseksi tulpat tulee.

Re: Holleyn toiminta

Lähetetty: 02 Syys 2012, 18:44
Kirjoittaja venni100
Kiitokset Kaara91 hyvistä neuvoista/vinkeistä!