Sivu 2/2
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 14 Heinä 2012, 14:09
Kirjoittaja Mustang73
Kone on kunnossa nyt muuten,mutta on alkanut vuotaa öljyä moottorin/vaihdelaatikon "välistä".Onko muuta keinoa,kun syksyllä kone pois ?Miten varmistaa,että onnistuu tällä kertaa "tiivisteissä" paremmin?
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 14 Heinä 2012, 14:15
Kirjoittaja Mustang73
Kyllä tiiviste oli kaksiosanen,enkä "älynnyt" panna sitä "ei vaateriin".Löytyykö "varmempaa" tiivistettä.Yksiosanen tai teffa?
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 14 Heinä 2012, 16:06
Kirjoittaja SamiM
Yksiosaisen käyttäminen edellyttäis lohkon käyttöä koneistamolla tiivistepesän koneistuksessa.
Pitämisen puute ei ole tiivisteessä vaan kyllä kaksiosainenkin pitää kun sen asentaa oikein 10 mm "vinoon" kuten tuossa kuvassa, sekä laittaa ohuelti tiivisteliimaa laakerikannen liitospinnan väliin ulkoreunaan. Laakerikannen liitospinta on koneistettu viistoksi, joten liima ei aiheuta laakerikannen menemistä vinoon. Vaihtaminen onnistuu moottori paikallaan. Öljypohja ja takimmainen runkolaakerikansi vain irti. Muista öljytä/rasvata tiivisteen huuli asentaessa ettei pala startissa.

Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 24 Heinä 2012, 05:50
Kirjoittaja Mustang73
Minulle tulleessa sarjasaa oli huopatiiviste,jota lienee hankala laittaa noin?
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 24 Heinä 2012, 08:53
Kirjoittaja SamiM
Mustang73 kirjoitti:Minulle tulleessa sarjasaa oli huopatiiviste,jota lienee hankala laittaa noin?
Alunperin kun nämä on keksitty, on käytetty juurikin huopatiivistettä, joka on asennettu tuossa edellä kuvatulla tavalla. Huulitiivisteestä on olemassa kuvassa näkyvä oranssi ja myös musta huuliversio.
Tämä tarkoittaa vetolevyn/vauhtipyörän puoleista reunaa laakerikannen tasopinnassa. Tuossa edellä olevassa kuvassa tämä liima puuttuu.
SamiM kirjoitti:...sekä laittaa ohuelti tiivisteliimaa laakerikannen liitospinnan väliin ulkoreunaan.
Tiivistesarjana parhaaksi olen todennut Fel-Pro FS 8347 PT sarjan, joka sisältää kaikki moottorin tiivisteet. Siinä tulee myös musta huulitiiviste, joka on muuten Fordin valmistama, tai no ainakin Fordin logolla varustettu.
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 24 Heinä 2012, 09:17
Kirjoittaja Antti66HT
kaara91 kirjoitti:Tuossa pitää olla tarkka asennuksen suhteen. Jos laakerin puoliskon väliin jää materiaalia laakerikuori ei mene lohkon pinnan kanssa kiinni, vaikka pultit onkin vedetty momenttiin. Tällöin myös laakerin välys jää takapuolella suuremmaksi ja laakeripinta öljykalvolle akseliin muodostuu kiilamaisesksi. Asian huomaa vanhassa laakerissa, jos näin on käynyt, kun laakeripukin etupuoli laakeripinnasta on vain kulunut.
SAMI M: Laakerikannen liitospinta on koneistettu viistoksi, joten liima ei aiheuta laakerikannen menemistä vinoon.
Eikös tämä jo tässä SamiM:n kirjoituksessa tullut esille että ei ole ongelma?
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 09 Elo 2012, 21:32
Kirjoittaja Mustang73
Onnistuuko tosiaan moottorin ollessa paikoillaan.Takimmaisen laakeripukin pois oton jälkeen miten saa tiivisteen "puolikkaan"yläosan paikalleen.
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 10 Elo 2012, 12:00
Kirjoittaja SamiM
Mustang73 kirjoitti:Onnistuuko tosiaan moottorin ollessa paikoillaan.Takimmaisen laakeripukin pois oton jälkeen miten saa tiivisteen "puolikkaan"yläosan paikalleen.
No työntää öljyttynä sinne uraansa.
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 12 Elo 2012, 19:46
Kirjoittaja Mustang73
Nyt on ilmaantunut vähän "mustaa" öljyä jäähdyttäjään(nesteen päällä hiukan,ei paljon,eikä lämpö nouse).Mistäköhän voisi olla peräisin?
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 16 Elo 2012, 10:15
Kirjoittaja Mustang73
Minusta ei onnistu öljypohjan poisotto ilman "ripustusten yms."mittavaa purkamista,joten paikoillaan olevaan moottoriin lienee hankala vaihtaa tiivistettä,vai onko jokin "niksi".
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 19 Elo 2012, 20:17
Kirjoittaja SamiM
Mustang73 kirjoitti:Minusta ei onnistu öljypohjan poisotto ilman "ripustusten yms."mittavaa purkamista,joten paikoillaan olevaan moottoriin lienee hankala vaihtaa tiivistettä,vai onko jokin "niksi".
Vakioöljypohja on käytetty irti moottorin ollessa autossa paikoillaan. Moottoria pitää nostaa hieman, jotta öljypohja mahtuu ohittamaan öljypumpun.
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 30 Elo 2012, 11:38
Kirjoittaja Mustang73
Otin moottorin pois ja purin alakerran.Laakeripukissa (vaihdelaatikon-moottorin päässä)ei ole "natsaa"tiivistepuolikkaan" "kiinnitykseen" vaan reikä?Rungossa on "natsa",pitäisikö olla "molemmissa ?
Lisäksi sen puolen tiiviste "puolikas",jossa natsa on "supistunut"n. 5 mm verrattuna pariin ja uusiin varaosa puolikkaisiin,siis "kasassa" ? onko oikein?
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 30 Elo 2012, 12:20
Kirjoittaja SamiM
Mustang73 kirjoitti:Otin moottorin pois ja purin alakerran.Laakeripukissa (vaihdelaatikon-moottorin päässä)ei ole "natsaa"tiivistepuolikkaan" "kiinnitykseen" vaan reikä?Rungossa on "natsa",pitäisikö olla "molemmissa ?
Lisäksi sen puolen tiiviste "puolikas",jossa natsa on "supistunut"n. 5 mm verrattuna pariin ja uusiin varaosa puolikkaisiin,siis "kasassa" ? onko oikein?
Siis toinen tiivisteen puolikas on supistunut pituudestaan vai säteissuunnassa (jossa suunnassa siis tiivistää)? Jos pituudestaan niin silloinhan tiivistepuolikkaiden väliin jää rako ja ei ihme jos vuotaa. Missä asennossa olivat tiivistepuolikkaiden katkoskohdat suhteessa natsaan? Kumitiivisteen kanssa niitä natsoja ei tarvitse olla. Kumitiivisteessä on teräsrunko.
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 02 Syys 2012, 11:31
Kirjoittaja Mustang73
Säteisuunnassa se puoli on halkaisija pienempi.Tiiviste kumia ja sisällä teräsvahvistus."tappi" on lohkon puolessa,mutta ei "pukissa".Johtuuko "kasaan" meno tiivisteessä,koska siinä oli "tappi".
Re: 351 C 2V ongelma
Lähetetty: 02 Syys 2012, 12:57
Kirjoittaja SamiM
Mustang73 kirjoitti:Säteisuunnassa se puoli on halkaisija pienempi.Tiiviste kumia ja sisällä teräsvahvistus."tappi" on lohkon puolessa,mutta ei "pukissa".Johtuuko "kasaan" meno tiivisteessä,koska siinä oli "tappi".
Kasaan meno johtuu tapista ja sen voi tosiaan poistaa tai leikata poikki. Kumitiivisteessä oleva teräsvahvike jännittää tiivisteen pesään säteissuunnassa, jolloin se pysyy paikoillaan ilman stopparia.