Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 18:33
Selkee sexsex!kaara91 kirjoitti:Jep pesua vaille valmis.
http://3.bp.blogspot.com/_110wcPq1TEY/T ... 001234.jpg
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Selkee sexsex!kaara91 kirjoitti:Jep pesua vaille valmis.
http://3.bp.blogspot.com/_110wcPq1TEY/T ... 001234.jpg
Joo joo..totta kai lukko tarvitaan normaalisti tehokkaassa autossa mutta kyllä tässä kisassa pärjää ihan hyvin ilmankin.Eihän kai muuten vanhoissa 60-luvun nascar-vehkeissäkään ollut kai lukkoja..ainakin olen useasti lukenut " 2.75 open super speedway differentialista" tms.Fastback kirjoitti:Noin minäkin olen aina ajatellut, kunnes ajoin juuri Galaxie61:n perässä kun siitä hajosi vetari. Se poltti rengasta toiselta puolelta aivan pölhön lailla ja piirsi pitkäääää raitaa vaikka yritti ajaa normaalisti. Jos meinataan ajaa eikä vain vetää 500 metrin lakuraitaa niin lukko tarvitaan. Galaxie61 tuntee "keisarin", niin hänen Chevelle veti 400 metriä lakua Alastaron vartin suoralle kun testasi jämäosista tehdyn 454 cid tehoreserviä avoimella tasauspyörästöllä.Futurage kirjoitti:Äkkiäkös hommaat tilalle aavikkomurikan, sellaisen hinta on about 300-500 € 2,75 välityksellä.Lukosta ei ole mitään hyötyä tässä hommassa.Veikkaan tietäväni paikan mistä ko murikka löytyy, mulla ei tällä hetkellä ole yhtään kotona.
Jos on voimaa niin lukko tarvitaan. Jos ei tarvita lukkoa niin ei ole voimaa. Kyllä se muuten on aika hyssyttelyä. Näin se on kun on voimaa. Asia korostuu harvalla perävälityksellä.
kaara91 kirjoitti:Tää on hyvä paikka näyttää mihin auto pystyy kun siinä on riittävästi tehoa. Nyt ei ole kysymys vartin ajasta vaan vartilla saavutetusta loppunopeudesta. Sen vartin jälkeen lukolla ei ole enää merkitystä ellei autossa ole tolkuttomasti tehoa. Ja jos se sutii niin alusta on pielessä. Kuinka moni kerholainen ajaa 400m päässä vielä vajaalla kaasulla. Vai meinaatteko että vielä piirtää pelkällä kaasulla 200km tuntumassa. Siinä on matkaa vielä kiihdyttää reilu kilometri. Kyllä tässä lajissa teho ja aerodynamiikka merkitsee eniten ja pidolla ei ole enää mitään merkitystä.
Tää tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että jos vartin loppunopeus on pieni ja aika hyvä, tehoa ei ole tarpeeksi. Lähtöpidosta tässä ei tosiaankaan ole kyse.
Esimerkiksi moottoripyörillä hyvän loppunopeuden ehdoton edellytys on hyvät aerodynaamiset katteet, muuten homma ei pelitä.
Pienellä ilmanvastuskertoimella ja suurella teholla rupee olemaan suurempi vaikutus kuin kaikella muulla tekniikalla.
vai vielä faktoja ja lippiksiäkaara91 kirjoitti:Mä en sun autosta puhu enkä tiedä mikä siinä on vituillaan, mutta näillä faktoilla yleisesti se 200 mailin lippis lähtee. Duunikaverin pojalla on katupyörällä prätkäpuolelta. Meni vielä pari kilsaa ylikin. Monellako kerholaisella on tämä lippis.
Kemissäkin yksi kaveri ajoi pari kilsaa yli ja päätyi lentokentän valotauluihin - loppui Kemin huippunopeus päivät siihen. Tämä oli päivän mauttomuus.kaara91 kirjoitti:Duunikaverin pojalla on katupyörällä prätkäpuolelta. Meni vielä pari kilsaa ylikin. Monellako kerholaisella on tämä lippis.
tehoavan mihin ?kaara91 kirjoitti:Onks toi nenästä pudonnut herne toi hymiö. Relaks pojat. Sanoinpahan vaan, että tuossa loppuu monen tehot ja rahkeet. Näitä kirjoituksia ei ollu kohdistettu kehenkään, totesin vaan tosiasioita, mutta näytti silti hyvin tehoavan.
Fastback kirjoitti:Kemissäkin yksi kaveri ajoi pari kilsaa yli ja päätyi lentokentän valotauluihin - loppui Kemin huippunopeus päivät siihen. Tämä oli päivän mauttomuus.kaara91 kirjoitti:Duunikaverin pojalla on katupyörällä prätkäpuolelta. Meni vielä pari kilsaa ylikin. Monellako kerholaisella on tämä lippis.
Kerhossamme taitaa olla parikin jamppaa tai "gimmaa" kenellä on 200mph rikottuna prätkällä. Se siitä, pidetään mopot poissa täältä. Mopot jos karsii pois, niin jäljelle ei jää kuin Korpelan Turbo Mach, joten jätetään moottoripyörät ulos tästä keskustelusta - sillä siitä ei seuraa kuin loputon suo. Täällä aiheellinen kysymys olisi, että moniko on rikkonut 200 mph autolla? Hiljaista taitaa olla.
Aiemmin viittaamani "keisarin" 454 chevelle poltti kumia 400 metriä. Siinä oli ehjä tasauspyörästö, kyyti oli aina kuin jäällä olisi ajanut. 80 kmh, kaasu pohjaan, glide tiputti ykkösen silmään ja seurasi välitön burnoutti. Mutta se siitä aiheesta. 1600 metriä on pitkä matka kiihdyttää ja Hallissa asiaa auttaa loivahko alamäki loppupuolella.
ei kun ilman lukkoa jollain 185 leveällä renkaalla.Futurage kirjoitti:Fastback kirjoitti:Kemissäkin yksi kaveri ajoi pari kilsaa yli ja päätyi lentokentän valotauluihin - loppui Kemin huippunopeus päivät siihen. Tämä oli päivän mauttomuus.kaara91 kirjoitti:Duunikaverin pojalla on katupyörällä prätkäpuolelta. Meni vielä pari kilsaa ylikin. Monellako kerholaisella on tämä lippis.
Kerhossamme taitaa olla parikin jamppaa tai "gimmaa" kenellä on 200mph rikottuna prätkällä. Se siitä, pidetään mopot poissa täältä. Mopot jos karsii pois, niin jäljelle ei jää kuin Korpelan Turbo Mach, joten jätetään moottoripyörät ulos tästä keskustelusta - sillä siitä ei seuraa kuin loputon suo. Täällä aiheellinen kysymys olisi, että moniko on rikkonut 200 mph autolla? Hiljaista taitaa olla.
Aiemmin viittaamani "keisarin" 454 chevelle poltti kumia 400 metriä. Siinä oli ehjä tasauspyörästö, kyyti oli aina kuin jäällä olisi ajanut. 80 kmh, kaasu pohjaan, glide tiputti ykkösen silmään ja seurasi välitön burnoutti. Mutta se siitä aiheesta. 1600 metriä on pitkä matka kiihdyttää ja Hallissa asiaa auttaa loivahko alamäki loppupuolella.
No joo, kyllä Futurakin joskus kevätviileillä lähti moottoritiellä satasesta kolmosella sutimaan vaikka lukko piti. Mut but - eikös tää topikki lähtenyt siitä tarvitaanko seisovalla maililla välttämättä kokeilumielessä lukkoa ja mielipteeni on että ei edelleenkään tarvita...Keisarin Tsevelle saattaa tosin olla poikkeus säännöstä jos siinä on NIIN paljon tehoa että aina sutii nopeudesta riippumatta
Onko laitteet jo kunnossa?Futurage kirjoitti:Seuraavanlainen tiimi lähtee Halliin tukistamaan turpaan kanssakilpailijoita:
Taisto Rajala 1965 HT 347 ( 5,7) + 5 speed
Janne Mäki-Petäjä 1969 Sportsroof 408 ( 6,7 )+6 speed.
Jari Pentinmäki 1971 Sportsroof 460 ( 7,5 )+ 5 speed.
Kimmo Eiranen 1965 Fastback 347 ( 5,7 )+ 5 speed.
Juha Pokkinen 2005 Roush Stage 3 4,6 Supercharged + 6 speed
Mika Kosola 1996 Cobra 4,6 Supercharged+ 6 speed
Kari Mäkilä 2012 Super Snake 5,4 Supercharged ( 3,4 l Kenne-Bell ) + 6 speed
Timo Korpela 1973 Sportsroof 4,6 twin turbocharged + automatic 3 speed C4
Ville Sievers 1980 Fairmont Futura 408 (6,7) + 6 speed
Ilkka Hämäläinen 1961 Galaxie 429+ 4 speed ( ja tunnel ram.)
Teholukemat pitäisi olla kaikilla olla laitteilla vähintään x00 heppaa joten eiköhän muutama F-Body Clubilainen Camaro/Firebird jääne taakse![]()
Mökki siis varattu koko viikonlopuksi, siinä on "virallista tilaa" kai 7:lle mutta enemmänkin mahtunee.
Osallistuminen maksaa 20+20 euroa. V8 Summermeetti 20 ja Halli 20 e. Summermeetin lipulla saa osallistumisen koko viikonloppuun, bändejä ym.
Virallinen ilmoittautuminen alkaa V8 Meetin sivuilla 18.4 joten olemme saaneet varaslähdön epävirallisella FMOC-varauksella.Varaus on 10 autolle joten ennakkovarausporukkaan mahtuu vielä 1 nopein lisäilmoittautuja. Ilmo S.epäili että Harri Rovanperä saattaisi osallistua , ajettiin silloin 2009 molemmat 267 kmh.
Jukka kirjoitti:Onko laitteet jo kunnossa?Futurage kirjoitti:Seuraavanlainen tiimi lähtee Halliin tukistamaan turpaan kanssakilpailijoita:
Taisto Rajala 1965 HT 347 ( 5,7) + 5 speed
Janne Mäki-Petäjä 1969 Sportsroof 408 ( 6,7 )+6 speed.
Jari Pentinmäki 1971 Sportsroof 460 ( 7,5 )+ 5 speed.
Kimmo Eiranen 1965 Fastback 347 ( 5,7 )+ 5 speed.
Juha Pokkinen 2005 Roush Stage 3 4,6 Supercharged + 6 speed
Mika Kosola 1996 Cobra 4,6 Supercharged+ 6 speed
Kari Mäkilä 2012 Super Snake 5,4 Supercharged ( 3,4 l Kenne-Bell ) + 6 speed
Timo Korpela 1973 Sportsroof 4,6 twin turbocharged + automatic 3 speed C4
Ville Sievers 1980 Fairmont Futura 408 (6,7) + 6 speed
Ilkka Hämäläinen 1961 Galaxie 429+ 4 speed ( ja tunnel ram.)
Teholukemat pitäisi olla kaikilla olla laitteilla vähintään x00 heppaa joten eiköhän muutama F-Body Clubilainen Camaro/Firebird jääne taakse![]()
Mökki siis varattu koko viikonlopuksi, siinä on "virallista tilaa" kai 7:lle mutta enemmänkin mahtunee.
Osallistuminen maksaa 20+20 euroa. V8 Summermeetti 20 ja Halli 20 e. Summermeetin lipulla saa osallistumisen koko viikonloppuun, bändejä ym.
Virallinen ilmoittautuminen alkaa V8 Meetin sivuilla 18.4 joten olemme saaneet varaslähdön epävirallisella FMOC-varauksella.Varaus on 10 autolle joten ennakkovarausporukkaan mahtuu vielä 1 nopein lisäilmoittautuja. Ilmo S.epäili että Harri Rovanperä saattaisi osallistua , ajettiin silloin 2009 molemmat 267 kmh.