Sivu 2/2
8" ja 9" tuumaisen käykämiini painoja
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 16:41
Kirjoittaja Antti66HT
Punnitsin hieman tallilla romuja:
9"
Vetarit, 31r Currie 8,2kg ja 8,9kg
Banjo, Currie perusmalli 23,5 kg
Keskimurikka, läpipultattu Moser alucase, Truetrack 28,1 kg
Yhteensä:
68,7 kg
8"
Vetarit 28r Strange 7,5 kg ja 8,3 kg
Banjo, vakio -66 14,9 kg !!!
Keskimurikka, Strangen alucase, Truetrack dif 23,2 kg
Yhteensä:
53,9 kg
Mittaus väline: OBH nordika matkalaukku vaaka...

Painoeroa koykämiini kasituumasen eduksi siis n.15 kg Jousittamattomaan painoon kun huomioidaan lehtijouset ja jarrut, niin prosentuaalinen painoero 10% luokkaa... ???
Re: 73 mach korin kevennys
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 23:35
Kirjoittaja mutkanen
Nyt kun tuossa on etsinyt tietoja noista kevennys mahdollisuuksista niin kyllähän se on tosiasia että rahallahan sais vaikka mitä esim. hiilikuitukorin niin johan kevenis

mutta kun ottaa huomioon auton ulkomitat ja muodot mitä ei viittis pilata niin täytyy todennäköisesti vaan tehdä siitä mukava ajolleen niin että se täyttää kohtuulisen kaarre käyttäytymisen ja lisätä nöyrästi vaan niitä hirnuvia sinne keulille sen verta että saa oikeesti varoo sitä oikeeta jalkaa.
Omasta takaa löytyis 2003 mallin mussesta oleva ruuviahdin, jospa siihen sais tehtyä imusarjan ja ruiskut tuohon 351:seen sopivat

Re: 73 mach korin kevennys
Lähetetty: 08 Helmi 2012, 05:56
Kirjoittaja mutkanen
Kyllähän se niin on että alusta on tärkee, mutta onhan se jo todistettu että vakio alustallakin pärjää siitä todisteena 2010 slalomcupista pokaaleja kaappi väärällään

, mutta onhan toi -92 foxi tietysti aivan eri auto kuin nuo earlyt. Mutta se on varma että kyllä tuo machikin tullaan slalomcupissa näkemään kunhan sais sen vaan ensin pajatettavaksi.

Re: 73 mach korin kevennys
Lähetetty: 08 Helmi 2012, 10:40
Kirjoittaja Antti66HT
Juu, mäkin rakensin ensin alustan kuntoon, sitten koneen, ja sitten taas alusta...
Vaikee oli tietää 2000 vuonna mitä autoon tulee vielä pultattua kiinni...
Re: 73 mach korin kevennys
Lähetetty: 08 Helmi 2012, 20:33
Kirjoittaja CFR-759
mutkanen kirjoitti:Kyllähän se niin on että alusta on tärkee, mutta onhan se jo todistettu että vakio alustallakin pärjää siitä todisteena 2010 slalomcupista pokaaleja kaappi väärällään

, mutta onhan toi -92 foxi tietysti aivan eri auto kuin nuo earlyt. Mutta se on varma että kyllä tuo machikin tullaan slalomcupissa näkemään kunhan sais sen vaan ensin pajatettavaksi.

Pidä vaan ainakin enskesä alusta vakiona niin slaalomissa varma pokaali. Senverran ollut vähän osanottajia early vakioissa. Oivakin pistelee Täyskokoisella Miehen ottein.
Ehtiihän sitä jatkossa jalostamaan vaikka mitä. Ja onnea hankinnasta minultakin.
Re: 73 mach korin kevennys
Lähetetty: 08 Helmi 2012, 20:46
Kirjoittaja Homer65
Antti66HT kirjoitti:Juu, mäkin rakensin ensin alustan kuntoon, sitten koneen, ja sitten taas alusta...
Vaikee oli tietää 2000 vuonna mitä autoon tulee vielä pultattua kiinni...
Tää on niin taivaan tosi!! Alusta kuntoon, sitten moottori ja taas alusta joka onkin ihan pe..seestä! Jotain päivitystä taas!
Re: 73 mach korin kevennys
Lähetetty: 08 Helmi 2012, 22:52
Kirjoittaja Firebolt
Mutta eikös sulla ollu justii joku alustan päivitys menossa?

Re: 73 mach korin kevennys
Lähetetty: 09 Helmi 2012, 16:38
Kirjoittaja Antti66HT
kaara91 kirjoitti:Hetkinen, pojat. Riippuu tietysti mitä se alusta käsittää kun se laitetaan kokonaisuudessaan kerralla kuntoon. Yhden osan kerrallaan vaihtohan tietysti kestää ikuisuuden. Ei niitä osia nyt sentään kokoajan tarvii uusia, vaikka kehitys meneekin eteenpäin. Veikkaan, että mun elinaikana ei ainakaan foxiin tarvii siinä toivossa päivittää alustaa, että odottaisi jotain radikaaleja parannuksia tulevaisuudessa. Helpompi on opetella ensin ajamaan autoa oikein. Tietysti jos haluaa aina päivittää, kun jotain uutta tulee niin siitä vaan. Minä en ainakaan siihen leikkiin lähde. Kokeilkoot nuoremmat jos on intoa. Mieluummin ostan sitten jo toisen auton tilalle jos tarvii parempaa.

Voisin joskus lainata kristalli palloasi, niin tiedän minkälaisille ajellaan 12 vuoden päästä.
Alustan kerralla kuntoon laittaminen on suhteellista. Eipä tullut silloin esim iskareiksi valittua Penskejä, vaan ihan tyydyin kybin kaasu iskareihin.
Uudet jousetkin tuli taakse laitettua, mutta onpa nekin tullut jo vaihdettua. Puslatkin on jo vaihdettu ihan kulumisen takia...
Jostain syystä ei tullut ajateltuakaan että jonain päivänä olisi autossa 1,7 kertaa enempi tehoa, kuin silloisessa rakennetussa koneessa...
Voi meitä poikia...

Re: 73 mach korin kevennys
Lähetetty: 09 Helmi 2012, 17:57
Kirjoittaja Homer65
kaara91 kirjoitti:Hetkinen, pojat. Riippuu tietysti mitä se alusta käsittää kun se laitetaan kokonaisuudessaan kerralla kuntoon. Yhden osan kerrallaan vaihtohan tietysti kestää ikuisuuden. Ei niitä osia nyt sentään kokoajan tarvii uusia, vaikka kehitys meneekin eteenpäin. Veikkaan, että mun elinaikana ei ainakaan foxiin tarvii siinä toivossa päivittää alustaa, että odottaisi jotain radikaaleja parannuksia tulevaisuudessa. Helpompi on opetella ensin ajamaan autoa oikein. Tietysti jos haluaa aina päivittää, kun jotain uutta tulee niin siitä vaan. Minä en ainakaan siihen leikkiin lähde. Kokeilkoot nuoremmat jos on intoa. Mieluummin ostan sitten jo toisen auton tilalle jos tarvii parempaa.

Voi, vaari sinua

, meillä poikasilla aikaa on päivitellä muutaman vuoden välein!!! Edellisen kerran kun tuli alustaa laitettua, ei tulevaa ratkaisua ollut saatavilla, eikä meitsin taidoilla ruveta niitä itte takomaan.
Re: 73 mach korin kevennys
Lähetetty: 09 Helmi 2012, 19:06
Kirjoittaja Firebolt
kaara91 kirjoitti: Muistelen, että joku kertoi jättävänsä auton maalaamatta. Kuulemma siinäkin säästää muutaman kilon.

Parhaimmat painon ja ilmanvastuksen vähentämiset muistan triathlonipuolelta, kun tuttu oli Ironman matkalle menossa, niin ei voinut laittaa sponsoritarroja pyörään kun olis tullu liikaa ilmanvastusta... En sitte tiedä oliko tosissaan vai jo valmiiks hullu ennen kisaa
Ja ruoste on kevyempää kuin pelti

Re: 73 mach korin kevennys
Lähetetty: 09 Helmi 2012, 22:23
Kirjoittaja Fastback
Keventämisestähän tämäkin topic lähti liikkeelle... Minäkin olen aina sanonut, että heti vaan parasta kalikkaa mitä mahdollista. Tuosta en ole itsekään aina pitänyt kiinni ja se on loppupeleissä maksanut rahaa, koska on tehty uudelleen. Jos heti ensimmäisestä muutoksesta alkaen mielessä oli prostock tason katuauto, pysyisi homma mahdollisimman edullisena loppupeleissä. Välimallien tekeminen maksaa aina aikaa ja rahaa. Antin tavoin, mullakin tulee jäämään vielä noi 4 1/2 lehtiset grab-a-tracit joutilaiksi. Tilalle tulee std eye monoleaffit sitten joskus, säästää painossa. Menisin 4-linkki linjalle, jos en olisi tilannut megatonnin hintaista taka-akselia, sekään ei tosin ole '71 vakiomittainen vaan hieman kapeampi.
Jos sen korin ostaisit hiilikuituisen, niin se varmaan luettais korinvaihdoksi ja prosentit katkaisivat sen tien siihen paikkaan. Jos sulla on '03 tanarin bloweri, niin sulla on sitten Cobran Eatoni hyllyssä? Se jaksaa polkea vakiona 600hv 32v modularissa. Tollaiset 500hv se tekee vielä järkevällä hyötysuhteella. Laitat etsintään torker tai torker II matalan yksitaso imusarjan. Teetät laipan tai teet itse passelin sille Eatonin kiinnityslaipalle Sitten vaan sommittelemaan sitä laippaa torkerille. Ota huomioon virranjakajan sijoitus jne. Sommittelun kun on tehty niin laikka laulamaan ja sitten kolvailemaan. Täydellistä muotoa on turha hakea, ahdin työntää ilmaa pytyille takuuvarmasti. Tuon saisi mahtumaan vakiopellin alle, ei tarttisi reikää kairata.