Se on tähtiperäkorttiina, korttiina!!! No joo, eniten minäkin käytän kyllä tuota tanaria...mave kirjoitti:Mulla on tarkotus ajaa 402m 270+km/h, Toiset vissii unelmoi et sais tollasen nopeuden jossain 1600m! Ravintoketjuun palauttamista odotellessa.....
Pistät sen Jätti kokosen kupee tanelin lihoiks vaan ja tehään siihen semmonen motti mistä on ollu puhe toisaalla..
Joo, maven vihjaama toisaalla on erittäin varteen otettava vaihtoehto, ellei jopa todennäköisinkin.

Onhan se sääli sairautta ja mä olen kyllä oikeasti hyvä korjaamaan ehjää. Annetaan nyt kumminkin mahdollisuus vielä. Antti, sä oot varmaan mun hommien suhteen projekti pimennossa. Minulla on ollut jo se toinen projekti jo vuosia ja joka on niellyt terävimmän rakentelubudjetin. Se etenee hitaasti tosin, mutta se on rahoitettu jo, joten se jyllää omalla budjetillaan. Se Ford on mun tuleva pitoauto, jonka kohtalosta perikunta päättää. Ei tule mitään linkkuperiä tms, vaan rajuhko aikansa edustaja hiperf herkuilla ja siitä lisää kun on aika on kypsä. Eli kolmatta rakennettua autoa en aio hankkia&tehdä, jos ei napsahda isoa perintöä, lottovoittoa tms, eli ei kauhean todennäköistä. Mach pitäisi siis hukata, jotta voisin ottaa prostreet tyylisen projektin ton tulevan pitoauton rinnalle.
Ajetaan noilla lehtijousiautoilla matalia 7s aikoja mielestäni, joten kai niistäkin jotain saa kehiteltyä. Lehtijousi & caltracs asiaan antaa uskoa tämä:
http://www.stevemorrisengines.com/engin ... turbo-ford
3040 hv penkissä työntänyt Fordin tuplaturbo isolohko on menossa todellakin lehtijousi & caltracs autoon. Täytyy seurailla auton edesottamuksia. Ennenkuin kukaan kysyy, niin vastaus on ei tai joo. Eli en tarvitse enempää tehoa, selkeästi alle riitää.... Tosi paljon alle...

Tarttis vissiin laittaa standardeye lehdet taakse jotta saisi perän ylös ja leveämmät pallot sopimaan paikoilleen, nyt on 29.5x9-15 aikalailla maksimi, eli vastaa 29.5x11,5-15 katuslicksiä, ennen madallusta meni 325/50-15 alle - oli aika Pronon näköinen. Onneksi on cal-tracseihin std-eye etuplatet tallessa. Muutenhan voimalinja on rakennettu tukemaan korkeita tehoja, oikeasti korkeita. Todellakin voimalinjan heikoin lenkki on tuo vakio TKO600. Se täytyy korvata oikeasti tukevalla manuaalilla, tämä on katuauto ja siihen kuuluu manuaali. Kardaanikin kestäisi, mutta jos Halliin mennään tymäyttämään isoalujaa, niin kriittisen nopeuden kannalta Mark Williams suosittelee 4" alukardaania. Täytyy vielä tutkailla, mutta todennäköisesti manuaali tulee tiheällä vitosella n. 0,75-0,85 alueelle ja perävälitystä tulee harventaa 3.25 - 3,50 luokkaan. Pelkästään näillä toimenpiteillä saadaan kriittistä nopeutta mukavasti laskettua ja huippunopeuttakin kelattua jos vaan poweri riittää. Kallis ja helppo vaihtoehto olisi investoida toinen peräklumppi ja siihen tuo harva perä, voisi pitää tämän 4,11 drag välityksen rinnalla, ei tarttisi sulattaa kytkintä stripillä 3,25 vällärillä.