Sivu 2/2

Re: Mitkä olisi kompromissi pyöränkulmat 91:ssen radalle/kad

Lähetetty: 03 Syys 2011, 19:50
Kirjoittaja JYK-90
91GT kirjoitti:
JYK-90 kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Tuon casterin voi mitata seuraavalla tavalla. Käännetään pyörää +20 astetta ja mitataan camber kulma. Käännetään pyörä -20 astetta ja mitataan uusi camber kulma. Lasketaan näiden erotus ja kerrotaan se luvulla 1,46. Tulos on etsitty caster kulma.
Casterin ja camperin voi myös mitata tuolla. Mittari on helppo käyttää ja ainakin -65 autoon saa kulmat riittävän lähelle haluttua. Näitä saa myös sellaisia jotka käy 15"-18" vanteisiin. Suosittelen!


http://www.summitracing.com/parts/SPS-91010/
Tuo summitin mittauslaite näyttää aika hyvältä mutta kuvasta en saa selvää miten sillä näkee casterit.
Caster mitataan lyhyesti selostettuna seuraavasti.

-Laite vanteeseen kiinni, tarkistetaan vatupassilla että on pystysuorassa.
-Käännetään rengasta 15 astetta ulos ulos.
-Asetetaan mittalaitteessa oleva ilmakupla mittauspylväs näyttämään nollaa.
-Käännetään rengasta 15 astetta sisään päin.
-Mittari näyttää casterin.

Kuten jo kirjoitin laite on helppo käyttää.

Re: Mitkä olisi kompromissi pyöränkulmat 91:ssen radalle/kad

Lähetetty: 04 Syys 2011, 13:21
Kirjoittaja sakke
Mittalaitetta odotellessa pitää alkaa suunnittelemaan aste-kääntölevyjä. Onnistuuhan mittaus myös piirtämällä viivat lattiaan, niinkuin kaara91 on neuvonut. Mutta kun aina pitäisi kaikki vermeet tehdä ite. Laakerointia pitää miettiä, vai onko kellään hyviä vinkkejä?