Sivu 9/12
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 14:31
Kirjoittaja Fastback
Ville, vanhoja on mukava kaivella vallankin kun muistaa miten hulvaton asian kulku oli. Ford Nationalssissa kun oltiin niin siellähän oli Kaaran toiveiden mukainen moottori. Vakiovaparilohko joka työnsi auton 10,9s vartin aikaan dynotulla 750hv teholla. Kaasulla avitettuna samainen auto kulki 10,2s@217kmh, kaasulla tämä vakiovaparilohko työntää 1055hv ja jonka vakiovapari ford oem 429 cj lohko kesti. Rohkeasti vain katsomaan. Ko. Fairlane lienee nähtävillä seuraavassa b one Power gearin black list skabassa.
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 14:35
Kirjoittaja Ville K
Mutta vanhojen kaivelu provosointimielessä heikentää taas kerran ilmapiiriä täällä, ja se ei ole oikein, joten anna sääkin Jari nyt asian jo olla.
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 16:10
Kirjoittaja micow
Mexico65 kirjoitti:
Mahtavia ratavehkehiä!!!!!!!!!11111 Varsinki se musta '70 Musti! Ja jopa se sininen '80? Lorvette oli komee, vaikken niistä liiemmin tykkää!
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 17:35
Kirjoittaja Fastback
Tahtosi on Ville lakini.

Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 18:00
Kirjoittaja Antti66HT
Champion pystit:
Modular- Windsor- 385
4 - 2 - 0
Nyt pitäisi isolohkojen kyllä aktivoitua myös rataa kiertämään. Muisstetaan nyt että 1s kiihdytys ajossa on pisteissä sama kuin 10s radalla... Ratakettu kun vetää 13s ajan kiihdytyksessä, saa 11.0 ajanut kiihdytys hirmu olla 10s hitaampi sekä slalomissa, että radalla, ollakseen samoissa pisteissä...
Joko seuraavana vuonna 385 sarjan kone nähdään Champion kahinoissa? Vaikka ahdettukin, koska nuo modularitkin on ollut kaikki ahdettuja...
a
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 19:51
Kirjoittaja Fastback
Antti66HT kirjoitti:Champion pystit:
Modular- Windsor- 385
2 - 4 - 0
Nyt pitäisi isolohkojen kyllä aktivoitua myös rataa kiertämään. Muisstetaan nyt että 1s kiihdytys ajossa on pisteissä sama kuin 10s radalla... Ratakettu kun vetää 13s ajan kiihdytyksessä, saa 11.0 ajanut kiihdytys hirmu olla 10s hitaampi sekä slalomissa, että radalla, ollakseen samoissa pisteissä...
Joko seuraavana vuonna 385 sarjan kone nähdään Champion kahinoissa? Vaikka ahdettukin, koska nuo modularitkin on ollut kaikki ahdettuja...
a
Jos en väärin tulkitse niin Uljaan Petteri oli viides ford herkkusieni FE:llä joka on isolohko. Siinä olisi Kosolalle hyvä sauma tehdä tuollainen 600 cid vapari 850hv alulohkoisella 385:lla. Tippuisi painokin kun ei tartte ahdinta, menisi päästöistäkin läpi e85lla

Hyvä pointti Antilta kyl pisteenlaskuun! Eli panostus vartin ajan minimoimiseen kantaa hedelmää aika pitkälle.
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 21:01
Kirjoittaja Antti66HT
Oli painovirhe tuloksissa. Eli modularilla tietty viety pysyi neljä kertaa...
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 21:11
Kirjoittaja Galaxie61
Ville K kirjoitti:Mutta vanhojen kaivelu provosointimielessä heikentää taas kerran ilmapiiriä täällä, ja se ei ole oikein, joten anna sääkin Jari nyt asian jo olla.
kuin myös viestien poistelu.

Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 21:39
Kirjoittaja Antti66HT
Voiskohan ton ot:n jo jättää vähemmälle...
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 21:49
Kirjoittaja Heppa-Höperö
Sopisiko tämä paremmin aiheeseen:
http://www.fordnationals.net/tulokset.html
Vaikkei tuloksilla ookkaan "mitään väliä", niin kiva oli pitkästä aikaa nähdä omatkin aikaansaannokset listoilla..

Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 31 Heinä 2014, 22:21
Kirjoittaja CFR-759
Juu ei noista tuloksista pidä liikaa itseensä ottaa. Itsekin "elon" laskuopilla katsoi pisteet CFR:lle 336 jolla olis
päässyt 8-sijalle. Otetaan huomioon että kaikki henkilöt jotka Natikoita pyörittää ovat ns. vapaaehtoisia ja voi
mahdollisia virheitä tulla kun yrittää tulkita kaikkien merkintöjä ja käsialoja.
Vaan eiköhän tästä aleta jo miettimään lujaa uutta 2015-kautta?
Vesa
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 01 Elo 2014, 07:53
Kirjoittaja Wesuri.V8
Juu, tekeväl sattuu virheit. Omat rata-ajat ol jääny tyystin pois ja sitä kautta kokonaistuloksis ei näkyny ollenkaan. Ei niin iso menetys ottaen huomioon miten huikea tapahtuma kaiken kaikkiaan natikat ol. Innolla ens kertaa odottaen.
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 01 Elo 2014, 10:01
Kirjoittaja Futurage
1 sekunti kiihdytyksessä on tosiaan 10 pistettä ! Tällä on valtava merkitys Champion-pisteissä. Pikku itsestäänselvä vinkki kiihdytystä normi katurenkailla ajaville: tyypillinen 60 jalan aika katurenkailla on luokkaa 2,2 sek. Alle slicksit niin tämä saadaan putoamaan tuonne ehkä 1,7 tuntumaan, eli 1/2 sekunnin pudotus heti. Eikä se parannus tähän lopu; vanha sääntö kertoo että parannuksen 60 ft. ajassa voi kertoa kahdella niin saadaan parannus varttimailiajassa.Sutiihan auto katurenkailla villisti vielä ekan 18 metrin ( 60 ft) jälkeenkin.
Tollasella 190 loppunopeudella menee normimussekin jo 11 sek. puolelle.
Ja sitä paitsi koet ensimmäistä kertaa kuinka autosi oikeasti kiihtyy kun slicksi pitää !
Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 02 Elo 2014, 08:27
Kirjoittaja mussekakkonen
Futurage kirjoitti:1 sekunti kiihdytyksessä on tosiaan 10 pistettä ! Tällä on valtava merkitys Champion-pisteissä. Pikku itsestäänselvä vinkki kiihdytystä normi katurenkailla ajaville: tyypillinen 60 jalan aika katurenkailla on luokkaa 2,2 sek. Alle slicksit niin tämä saadaan putoamaan tuonne ehkä 1,7 tuntumaan, eli 1/2 sekunnin pudotus heti. Eikä se parannus tähän lopu; vanha sääntö kertoo että parannuksen 60 ft. ajassa voi kertoa kahdella niin saadaan parannus varttimailiajassa.Sutiihan auto katurenkailla villisti vielä ekan 18 metrin ( 60 ft) jälkeenkin.
Tollasella 190 loppunopeudella menee normimussekin jo 11 sek. puolelle.
Ja sitä paitsi koet ensimmäistä kertaa kuinka autosi oikeasti kiihtyy kun slicksi pitää !
niin ja mitä voimansiirto kestää .....

Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 07 Elo 2014, 15:30
Kirjoittaja Fastback
Tässä kun oikein miettii uutta Ford Championia niin väkisinkin ajatus palaa takaisin voiman alkulähteille, Fordin kisatouhujen juurille nimittäin AC Cobraan. Miettikääs AC Cobran historiaa hetken aikaa. Haetaan kaunis brittikoppa johon istutetaan Amerikan rautaa keulille ja lähdetään pieksemään Corvetteja radalle - samalla ajatuspohjalla menee Antin Sierra. Haettiin kaunis brittikoppa ja siihen Amerikan rautaa keulille - tuloksena Ford Champion 2014. Kauneus on katsojan silmässä, mutta kori on kevyt kuten oli AC Cobrassa.
2000-luvun AC Cobra tarina köytettynä 80-luvun Sierraan
