Sivu 8/22

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 01 Elo 2005, 19:09
Kirjoittaja Eve
ac5 kirjoitti:Elikäs pyöristä vain 433hv/631nm,nyt kun kaikki ei vielä kohillaan.
Tuntuu aika pieneltä toi moottori/pyörä teho ero,olen kuvitellut että olis
paljon isompi ero :?: Ahtoja 12psi tossa 5200rpm:ssa missä lähtee seokset laihalle.
Mikäs nokka-akseli ja löytyykö koneesta alukannet ?

T: utelias :wink:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 03 Elo 2005, 12:38
Kirjoittaja ac5
roush 200:t alut
compin 276H-R14 rullanokka
0.544/0.560 nostot
220/224 asteet (0,05)
114 haritus
käyttö alue 2000-6000rpm
katukäytössä toimii ok

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 05 Elo 2005, 11:00
Kirjoittaja Pervert
ac5 kirjoitti:roush 200:t alut
compin 276H-R14 rullanokka
0.544/0.560 nostot
220/224 asteet (0,05)
114 haritus
käyttö alue 2000-6000rpm
katukäytössä toimii ok
Mielenkiintoista.., mikäs ahdin sieltä löytyy? :wink:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 05 Elo 2005, 11:18
Kirjoittaja JJM-3
Missähän päin olisi lähin penkki - Suomen Chicagon suunnalta katsottuna, johon kiesinsä saisi työnnettyä? Yllättävää kyllä, mutta kiinnostaisi tietää minkämoisia lukuja Mustiin tehdyt viritykset näyttäisivät. Ja vielä... Mitähän tuommoinen mittailu mahtaa kustantaa?

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 05 Elo 2005, 12:08
Kirjoittaja Mussemaan
Amateur kirjoitti:Missähän päin olisi lähin penkki - Suomen Chicagon suunnalta katsottuna, johon kiesinsä saisi työnnettyä? Yllättävää kyllä, mutta kiinnostaisi tietää minkämoisia lukuja Mustiin tehdyt viritykset näyttäisivät. Ja vielä... Mitähän tuommoinen mittailu mahtaa kustantaa?
Missä on suomen Chigago?

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 05 Elo 2005, 12:09
Kirjoittaja Dervish
Amateur kirjoitti:Missähän päin olisi lähin penkki - Suomen Chicagon suunnalta katsottuna, johon kiesinsä saisi työnnettyä? Yllättävää kyllä, mutta kiinnostaisi tietää minkämoisia lukuja Mustiin tehdyt viritykset näyttäisivät. Ja vielä... Mitähän tuommoinen mittailu mahtaa kustantaa?
Öhh.. Lahteako tarkoitat ?
Siellä on ainakin pari dynoa, sori, yhteystiedoista ei hajuakaan, ja toinen noista antaa kuuleman mukaan jopa 60 heppaa ylimäärästä.

Mutta jos roadtrippi kiinnostaa niin tervetuloa tänneppäin, tuossa on Valkeakoskella Harisen Seppo joka kyllä hommansa osaa.
http://www.hestec.fi Ottaa rullilla käynnistä jotain 70 - 100 egen välillä.

- Sami Partanen .

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 06 Elo 2005, 22:26
Kirjoittaja Eve
ac5 kirjoitti:roush 200:t alut
compin 276H-R14 rullanokka
0.544/0.560 nostot
220/224 asteet (0,05)
114 haritus
käyttö alue 2000-6000rpm
katukäytössä toimii ok
Ok, kiitos tiedosta.

BTW. Onko ollut tolla tekniikalla mitään lämpöongelmia?

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 08 Elo 2005, 12:49
Kirjoittaja ac5
ei.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 11 Elo 2005, 23:33
Kirjoittaja Eve
Ex-Pro Stock prätkäkuski Jappe Malisen penkissä(Tuning World) Foxista
211KW/5180rpm ja 470Nm/3840rpm. :roll:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 20 Elo 2005, 11:21
Kirjoittaja Mexico65
http://429mustangcougarinfo.50megs.com/new_page_39.htm

Hieno kertomus 429 scj mustangin penkityksestä.

http://www.mustangmonthly.com/howto/20309/

Sadly, the first pull on the Dynojet using Third gear saw us hovering at 229 hp. That’s down 18 ponies from the 247 posted in 1999. To say that Bob looked as though someone had shot his dog was an understatement. Wayne Schweikert (owner of the dyno), however, warned us that a Third gear pull would be about 10 ponies under where the car really was. So we moved up to Fourth gear and promptly picked up 11 hp.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 30 Elo 2005, 14:17
Kirjoittaja Fastback
Kuva

Tämä akselilta.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 31 Elo 2005, 00:35
Kirjoittaja Esaleeni 27
Tere :D :D :D


Käytiin jäälin autosäädössä dynottamassa.

Vääntöä 1200 Rpm/500Nm 3650 Rpm/563Nm,tasainen vääntökäyrä.

3-vaihteella voi lähtä liikkeelle,ja 4 ajaa 30 km/h nykimättä/rykimättä.

Nokka ajoitettu vääntöpuolelle,mukava ajaa pitkää matkaa ja noin muutenkin.

Takapyöräteho 297 Hp/4580 Rpm.

Koneella ajettu 4700 km ,että eiköhän vielä vähän lipostu.

Ja ihan loppuun asti ei rääkätty.

Eli teho/vääntö noin sen ajan mukaiset alavääntö parempi,mutta huippuvääntö hivenen heikompi. 335 sae ilmoitettu todellinen noin 410 sae ,eli noin about nuo nykyhevoset.

Tv Esa&Minna

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 31 Elo 2005, 08:54
Kirjoittaja KooKoo
Komiat on Esan ja Minnan kärmehen lukemat! Ei ne ihan turhia ole nuo puheet Fe:n väännöstä, kyllä kelpaa kumia polttaa melekein tyhjäkäynnillä.... ;) terveiset etelä-pohojammaalta! Kari

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 04 Syys 2005, 20:45
Kirjoittaja Fastback
jep, kyllä tuolla väännöllä kummi käristyy tai maisema vaihtuu. Kyllä tuosta lisäpotkuakin saa melkoisesti, mutta ehkä tässä tapauksessa mr-kuntoisuus vie voiton.

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 24 Loka 2005, 22:37
Kirjoittaja Futurage
Tervehdys, armaat V8 veljeskunnan Ford V8-ritariveljet !
Ajattelin omalta osaltani myös hieman hämmentää tätä iso/pikkulohko debattia.En ole Fairmont Futuraani penkissä käyttänyt mutta varttimailin loppunopeuden( 202 kmh) ja auton painon perusteella( 1520 kg viivalla) takapyöristä löytyy 510 ajettavaa katuhevosta. Tämä tarkoittanee tollasta 550-560 vauhtipyörähevosta manuaalilla ja 9" perällä. Vähän harmittaa kun en viime kesänä( 2005 siis) saanut autolle kunnon varttimailiaikaa , kun olin siihen sitä varten vaihtanut Super Victor imusarjan ja 830 Mighty Demonin. Takapuolituntumalla tehoa tuli nimittäin lisää.Niin, kesäkuun Alastaron V8 päivillä Motorsportin alukardaani meni poikki ja ennen elokuun kisaa ykkössylinterin kiertokangen laakeri pyörähti kun rajoitin nostettiin illaksi 8000 rpm;ään. No, onneksi mitään muuta kuin se laakeri ei hajonnut ja moottori on taas ensi kesäksi kasassa.
Olen nyt kuitenkin päättänyt että tällä kaarettomalla ja turvavarusteettomalla autolla on on edesvastuutonta ajaa yli 550 hv tehoilla.Näin ollen moottorin vääntöaluetta siirretään ensi kesäksi hieman alaspäin.Taitaa olla niin että 11,05/202 jää auton parhaaksi varttimailiajaksi.No , menihän se kyllä siinä konstruktiossa mihin sen aion ensi kesäksi palauttaa 11,5/ 201 Porissa lentokenttäradalla 1,85 sek 60 ft ajalla joten ei kai siitä ihan mopoa kuitenkaan tule...kai sen 1 kmh pudotuksen varttimailin loppunopeudessa sietää..
Moottorihan on siis 351 W stroker( 393 cid).AFR 185 ja 205 kansia on kokeiltu. 5 -vaihteinen Tremec TKO ja 9" Detroit Locker 4.11 välityksellä.
Autossa on kaikki alkuperäiset luxuryt tallella kuten sähköikkunat, sähköpenkki, kattoluukku, tilttiratti, upea pornonpunainen sisustus sekä stereot.Kaikki äänieristeet tallella eikä millään tavalla kevennetty.
Ja ihmettelen itsekin kulutusta: mun ajotyylillä 15-20 litraa ! Siis sadalla.
Noilla huippu AFR kansilla ja manuaalilaatikolla on iso merkitys kulutukseen.
Huippunopeutta laite kerää tällä 4.11 välityksellä 270 kmh...enemmänkin menisi mutta kun moottori kiertää silloin jo 7000 viitosella, tän se ottaa kyllä vaikka ylämäkeen auto täynnä porukkaa.Suljetulla radalla tietysti.
Asiahan on niin periaatteessa että mitä isompi sen parempi...ööö niin kukas tässä kompensoikaan ja mitä....
Se miksi tässä maassa ei ole juurikaan ollut tilavuutensa mukaan eli lujaa kulkevia isolohkoja johtuu muutamasta seikasta ( ei tärkeysjärjestyksessä):
- konehuoneet ovat ahtaita eikä sinne mahdu kunnon peltisarjoja
- Ford pikkulohkot ovat 5.0 Mustangin siivittäminä valtaisassa suosiossa amerikassa josta tämä buumi on levinnyt jopa tänne meillekin.Pikkulohkoihin saa kaikenlaisia osia ja hinta on käytännössä sama kuin sbc osissa.
-isolohkoja on vähän ja harva on ollut niiden kanssa tekemisissä
- isolohkot ovat kalliita virittää
- isolohkoihin ei ole saatavissa sellaista määrää hyviä viritysosia kuin pikkulohkoihin
- isolohko on painava ja usein sen kanssa on käytetty tehonsyöjälaatikkoa, C6:sta ( jopa 70 hv tehohukka)
- isolohko on korkea joten kovin kummoiset imusarjat eivät mahdu konepeltien alle
- isolohkot jäävät kadulla katurenkailla sutimaan suuren väännön ja atupainoisuuden takia näin pikkulohkojen maine on "kovempi"

Mielestäni asia on selkeästi niin että kun halutaan äärimmäistä , nk. general purpose katusuorituskykyä ,jossa raakaa tehoa pystytään myös oikeasti käyttämään kadulla,on paras vaihtoehto isolohkon tilavuus pikkulohkon kuorissa eli stroker. 351 W:stähän saa vakiolohkoon rakennettua noin 430 kuutiotuumaisen ja jälkiasennuslohkolla noin 454 cid.
Olis muuten aika houkuttelevaa rakentaa joku noin 430 cid Cleveland viimeisintä tekniikkaa edustavilla canted valve kansilla...mutta kyllä 460 vakiolohkoon tehty 545:kin kyllä kuullostaa vähän perkkeleen mielenkiintoiselta..