Toi on Sumiaisten Mercurymanin suomeen tuoma auto. Pojat sen maalasivat alta päältä ja jostain syystä eivät ajaneet lähtöäkään. Piti ajaa FHRA:n kisoissa bracketia tms. Auton osti vanha katukisaaja Tervonen ja elämäntilanteen muutos johti U:kissa siihen, että musse lähti myyntiin. Oon yrittänyt houkutella Ford Natseihin ajamaan tuloksetta. Auto on budjettiraaseri joita amerikanmaalla paljon tehdään, eli hyvin suosittu swappi, 429/460 motti foxiin ja mittaamaan suoraa.
--------------
1988 Fox Body Mustang LX Drag Car 429 Big Block. Car was professionally built from the ground up in 2008. Engine professionally built by Ritchie Automotive Machine shop, Forestville MD
Compressio ratio 11/1
Forged pistons
Edelbrock cam shaft
Victor manifold
Pro form 850 CFM carburator
D&D swap headers
NOS Big Shot Nitrous Kit
Transmission C6
Kevlar bands
Custom ATI converter 3800 stall
Manual valve body
Deep sump pan
Hurst 1/4 stick shifter
Custom drive shaft
8.8 rear - 4.11 gear
5 gallon fuel cell - twin holly fuel pumps
6 point roll cage
competition engineering sub frame connectors
90/100 lakewood front struts
Aluminum radiator
Manual brake conversion
MSD digital 6 ignition
Car completely re-wired to Moroso switch panel
New Weld Drag Lite wheels
28/10.5 rear tire
--------------
täältä kuvia mercurymanin sivuilta.
http://www.mercuryman.fi/photos/badass/photos.htm
Ei varmaan huonompi kytöstys olisi hankkia. Sitä voisi sitten testailla tuolla 429:llä ja jos tuntuu ettei riitä, niin sitten 408w tilalle ja talven mittaan tekee tuosta 429:stä 532-557 cid tymäkämmillä kansilla niin sieltä saa katukelpoiset 800-1000 hv riippuen mitä pitää vielä katukelpoisena.
Mitä tulee auton tuontiin amöriikasta, niin ainoa oikea rahtimuoto on merikontti ja jonka pakkaa joku suomalainen. Hintaa tulee 2000-2500e rahdista ja sitten siihen jenkkilän pään vetokulut jos pitää hakea kaukaakin. Aina kannattaa toki katsoa vähän suuntaa mistä autoja katselee. Kanukeista autoja uittaa Saarelan Ilmo, South Carolinasta Ray's Automotive = Sahasen Rami ja Florista Halmari. Näistä on kuullut eniten hyvää. Tuohon päälle sitten autovero ja arvonlisävero veroista + rahdista. Rullaavan auton ostaminen on myös hieman kalliimpaa useimmiten, sillä auton noutoon tarvitaan vinssiä tai hinausautoa, sekä sen pakkaus konttiin on työläämpää. Eli paras on kokonainen toimiva auto. Jos siellä sitten on mökissä esim. joku stroukkeri sbf tai bbf niin saa ne aina myytyä etiäpäin, esim. motti auki, freshaus ja myyntiin.