66ht apurunkojen yhdistäjät ja traction bar
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
66ht apurunkojen yhdistäjät ja traction bar
Tarvitaan vinkkejä mikä olisi paras tapa asentaa traction barit apurunkojen yhdistäjän kanssa.
Apurunkojen yhdistäjät Global West ja perus Traction barit.
Ensin linkkejä aiheeseen (apurunkojen yhdistäjistä ja traction bareista):
http://tractionmaster.com/index.html
http://www.mustangmonthly.com/howto/mum ... tion_bars/
http://www.midnightdsigns.com/james/Traction_Bars.html
http://www.mustangandfords.com/howto/30 ... ewall.html
http://www.allfordmustangs.com/forums/c ... coupe.html
Sitten omasta tapauksesta joka työn alla. Eli sovitteluvaihe menossa ja pieniä pähkäilyjä aiheuttaa tuo kummin päin nuo sovittaisi toisiinsa.
Eli ensin takakonttiin 50 kg painoa ja takapää renkaiden päällä, jotta peräpään joustot yms. suunnilleen normaalitilassa.
Global Westin ohjeen mukaan tuo yhdistäjän etupää sijoitetaan aina mahdollisimman huulelle eturungon palkkiin.
Sitten jos Taction barin etupään kiinnitystä mallaa tuohon runkopalkkiin ja päälle tulee vielä tuo yhdistäjä.
Eli jää iso rako rungon ja vahvistajan väliin kun tuo traction barin etupään hitsattava laippa on välissä ja lisäksi apurunkojen yhdistäjä jää takapäästä melko paljon vajaaksi optimista kiinnityksestään.
Tuota rakoa ei jää kun traction barin laippa on pois välistä.
jatkuu seuraavassa postissa.
Apurunkojen yhdistäjät Global West ja perus Traction barit.
Ensin linkkejä aiheeseen (apurunkojen yhdistäjistä ja traction bareista):
http://tractionmaster.com/index.html
http://www.mustangmonthly.com/howto/mum ... tion_bars/
http://www.midnightdsigns.com/james/Traction_Bars.html
http://www.mustangandfords.com/howto/30 ... ewall.html
http://www.allfordmustangs.com/forums/c ... coupe.html
Sitten omasta tapauksesta joka työn alla. Eli sovitteluvaihe menossa ja pieniä pähkäilyjä aiheuttaa tuo kummin päin nuo sovittaisi toisiinsa.
Eli ensin takakonttiin 50 kg painoa ja takapää renkaiden päällä, jotta peräpään joustot yms. suunnilleen normaalitilassa.
Global Westin ohjeen mukaan tuo yhdistäjän etupää sijoitetaan aina mahdollisimman huulelle eturungon palkkiin.
Sitten jos Taction barin etupään kiinnitystä mallaa tuohon runkopalkkiin ja päälle tulee vielä tuo yhdistäjä.
Eli jää iso rako rungon ja vahvistajan väliin kun tuo traction barin etupään hitsattava laippa on välissä ja lisäksi apurunkojen yhdistäjä jää takapäästä melko paljon vajaaksi optimista kiinnityksestään.
Tuota rakoa ei jää kun traction barin laippa on pois välistä.
jatkuu seuraavassa postissa.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 66ht apurunkojen yhdistäjät ja traction bar
Sitten tilanne, jos kääntää traction barin hitsattavan laipan apurungon yhdistäjän alapuolelle.
Eli tuolloin yhdistäjän takapää istuu suunnitellusti tuossa palkissa.
Ja vielä tilanne toiselta puolelta.
Eli tuo akselin sijainti on sama kun laipan ollessa runkopalkissa.
Eli mitä jos hitsaisi ensin tuon apurunkojen yhdistäjän ja siihen tuon traction barin laipan alapuolelle?
Reikä tuohon kohtaan apurunkojen yhdistäjäjään ja traction barin etupää suoraan pulttiin?
Ideoita ja vinkkejä.
Eli tuolloin yhdistäjän takapää istuu suunnitellusti tuossa palkissa.
Ja vielä tilanne toiselta puolelta.
Eli tuo akselin sijainti on sama kun laipan ollessa runkopalkissa.
Eli mitä jos hitsaisi ensin tuon apurunkojen yhdistäjän ja siihen tuon traction barin laipan alapuolelle?
Reikä tuohon kohtaan apurunkojen yhdistäjäjään ja traction barin etupää suoraan pulttiin?
Ideoita ja vinkkejä.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 66ht apurunkojen yhdistäjät ja traction bar
Sain pari toteutusvaihtoehtoa ja päädyin tähän kuvissa olevaan.
Mig lanka 1 mm ja tehoja sai olla melko paljon, jotta sauman sai onnistumaan (Ettei jäänyt pelkkä palko pintaan). Ei tuo ihan täydelliseksi tullut, mutta pysynee.
Tuon Traction barin etukiinnityskohdan tuikkasin kiinni kun auton takapää normaalissa ajoasennossa.
Traction barin etukiinnikkeestä poistin levennysosan.
Ensin yhdistäjän etupää tunkin avulla tiukkaan sovitukseen ja heftiin, tuon jälkeen takapää tunkilla kohdilleen. Lattiapelti molemmilta puolilta noin puoli senttiä vastustuksen puolella ja tuolla tekniikalla sai siis sovituksen menemään.
Sitten tuossa vaiheessa kun yhdistäjä oli heftissä, niin traction barin kiinnikkeen hitsaus.
Kuvista näkyy detaljiasiat jos omaa ratkaisua asian suhteen miettii.
Mig lanka 1 mm ja tehoja sai olla melko paljon, jotta sauman sai onnistumaan (Ettei jäänyt pelkkä palko pintaan). Ei tuo ihan täydelliseksi tullut, mutta pysynee.
Tuon Traction barin etukiinnityskohdan tuikkasin kiinni kun auton takapää normaalissa ajoasennossa.
Traction barin etukiinnikkeestä poistin levennysosan.
Ensin yhdistäjän etupää tunkin avulla tiukkaan sovitukseen ja heftiin, tuon jälkeen takapää tunkilla kohdilleen. Lattiapelti molemmilta puolilta noin puoli senttiä vastustuksen puolella ja tuolla tekniikalla sai siis sovituksen menemään.
Sitten tuossa vaiheessa kun yhdistäjä oli heftissä, niin traction barin kiinnikkeen hitsaus.
Kuvista näkyy detaljiasiat jos omaa ratkaisua asian suhteen miettii.
Re: 66ht apurunkojen yhdistäjät ja traction bar
Kun sulla on hyvin putsattu toi etuapurungon jatke, niin vetäiseppä vielä lattaraudasta jatke tuosta yhdistäjästä varsinaiseen etuapurunkoon. Se etuapurungon jatke, johon tuo on nyt kiinnitetty ei ole kovin rakenteellinen osa korin jäykkyyden kannalta.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 66ht apurunkojen yhdistäjät ja traction bar
Joo, tuo on hyvä vinkki.
Tarkoitat varmaan, että jatkaa nimenomaan ulkopuolella runkoa tuosta yhdistäjästä tämän ao. kuvan punaisella merkityn alueen yli?
Olen asentamassa autoon myös molemmat etupään torque boksit, eli tuo lattavahvistus on hyvä lisä vielä tuohon.
En tosiaan haluaisi tämän kesän jälkeen muutamaan vuoteen koluta tuota alustaa uudelleen ja nyt nuo kaikki vinkkeinä tulevat vahvikkeideat olisi helppo tuikata eri paikkoihin.
Tarkoitat varmaan, että jatkaa nimenomaan ulkopuolella runkoa tuosta yhdistäjästä tämän ao. kuvan punaisella merkityn alueen yli?
Olen asentamassa autoon myös molemmat etupään torque boksit, eli tuo lattavahvistus on hyvä lisä vielä tuohon.
En tosiaan haluaisi tämän kesän jälkeen muutamaan vuoteen koluta tuota alustaa uudelleen ja nyt nuo kaikki vinkkeinä tulevat vahvikkeideat olisi helppo tuikata eri paikkoihin.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 66ht apurunkojen yhdistäjät ja traction bar
Nuo etupään vahvistukset tuli rakenneltua 12 cm leveästä ja 6 mm paksusta lattaraudasta.
Pahvimallin mukaan leikkelin yhden illan ja toinen ilta meni hitsatessa. Tuo etupää on sen 12 cm korkeudeltaan ja yhdistäjän kohdalla noin 6 cm.
Yhdistäjässä olleen reunuksen hakkasin tuota etupalkkia vasten littuun ja jäi siististi latan alle.
Seuraavana vuorossa ne torque boksit.
Pahvimallin mukaan leikkelin yhden illan ja toinen ilta meni hitsatessa. Tuo etupää on sen 12 cm korkeudeltaan ja yhdistäjän kohdalla noin 6 cm.
Yhdistäjässä olleen reunuksen hakkasin tuota etupalkkia vasten littuun ja jäi siististi latan alle.
Seuraavana vuorossa ne torque boksit.