Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
jls kirjoitti:Täällä mikään pipo oo tiukalla. Hermot kireellä, 6-viikkoinen tuleva harrastaja sylissä ja tämän nuoren herran ansiosta ei oo käyny flaksi kohta puoleen vuoteen...if you know what I mean
Oho, katos onnea Juha, nyt ei ole enää edes polveät kipeinä, siis ei siitä anelusta, mutta sananlasku sanoo et "poijaasta polovi paranee". Ymmärrän Juha tilanteesi nim. 4 1/2 kk vanhan harrastajan alun kanssa saman katon asuvana... if you know what I mean
Tylsää se olisikin jos kaikilla olisi vauhtikatto, isolohko, manuaali ja detroitlocker. Tai pe¤%ele, sehän ois AIVAN MAHTAVAA!!!! Jos tuo suoran pätkän tahkoaminen ei olisi jollain lailal ajatuksissani niin wavetrackin 35r torsenia vois testata. On vaan törkeän kallis ja noi worm-gear yms. torsenit niin yleensä valmistaja sanoo "not for drag racing".
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Täältä ääni torsentyyppiselle lukolle.
Omista autoista kokemusta vain avoimesta, levylukosta, Detroit lockerista ja Wavetrackista.
Avoimen perän kanssa rata-ajo kaikein haasteelisinta, joutuu miettimään ja rakentamaan alustan aivan omallatavallaan.
Levylukko toimii oikein hyvin kunhan saa lukon säädöt (kireyden) kohdilleen, hieman epävarma luistamisen osalta. Liian tiukka hankala ajettava, liian löysä kuluttaa pakan ja perä alkaa luistamaan.
Detroit locker on mielestäni edelleen äijä lukko. Vaatii rata-ajossa päättäväisyyttä ja rohkeutta menä reilusti kaasulle mutkaan sisäänajettaessa ja sen jälkeen vetää lievässä luisussa läpi mutkan. Muutoin jos jäijä ei ole ratissa niin mutka menee ämmämäisesti aliohjaten.
Wavetrack (torsen tyypinen) on rata-ajossa milestäni paras (ei ainakaan paremmasta vielä kokemusta). Toimii huomaamattomasti ja pito aina kahdella vetävällä pyörällä ja jos mutkassa auto nousee kahdelle pyörälle niin jonkinmoinen momentti on vielä jäljellä maassa olevalla pyörällä.
Aktiivi- ja ohjelmoitavat lukot vielä kokematta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Multa kanssa ääni Thorsenille! Mää tosin ajankin akkojen sukkahousumuseopikkulohkolla ja olen sivistynyt moukka. Hyvä levylukko tosin toimii ihan hyvin ja kun vaihtaa riittävän usein uuteen, ei ehdi luistamaankaan. Tosta äijälukosta ei ole kokemusta, mutta en ole aikonut koskaan kasvaakkaan aikuiseksi=äijä!
Homer65 kirjoitti:Multa kanssa ääni Thorsenille! Mää tosin ajankin akkojen sukkahousumuseopikkulohkolla ja olen sivistynyt moukka. Hyvä levylukko tosin toimii ihan hyvin ja kun vaihtaa riittävän usein uuteen, ei ehdi luistamaankaan. Tosta äijälukosta ei ole kokemusta, mutta en ole aikonut koskaan kasvaakkaan aikuiseksi=äijä!
Ei sen väliä hoomeri kunhan et vain muutu ämmäksi, niin ei ole hätää. Äläkä imartele ittees, kyllä sen sun museokoneen voi ylentää jo verkkosukkahousutasolle... kyllä se kuulostaa jo ihan moottorilta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3