Käsijarru ei pidä....

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
1962
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Käsijarru ei pidä....

Viesti Kirjoittaja 1962 »

Minkälaisia konsteja ootte käyttäneet.... kun -67 kässäriä ei saa pitämään sitte millään. Rummut hyvät ja karhennetut, hyvät lasittumattomat hihnat
mutta ei vaan pidä. Varsinkaan vänkärinpuoli.
(Yksi kahva jo jäänyt käteen kun on temmottu oikeen kunnolla) :x
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Onko jarruhihnat "herkistelty" tarpeeksi lähelle rumpuja?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Onhan niitä konsteja millä jarrut löytyy, mut kehtaisko kertoa no kerron yhden ota rumpu pois, katso jarru käpälän välys kun vaieri on vapautettu. Jos on vapaata liikevaraa se pitää poistaa, ja siihen on konstina hitsiliima, siihen käpälään mikä painaa välitystankoa toiselle kengälle laitat siihen hahloon hitsillä mälli. Ensin vähemmän ja kokeile, lisää tarpeenmukaan pitäis ruveta tuleen tehoja käsäriin, syy pitämättömyyteen on yleensä rummun kuluminen, samoin vivustot omassa samoja ongelmia jotka poistui tuolla konstilla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
1962
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1962 »

Mites sen vaijerien vaippojen pituus merkitsee, kun tekee semmoset 90 asteen kaaret. Liian pitkätkö??? Hukkuisko voimat niihin???
Hihnat ovat säädetty ihan "huulille" ja rummut OK.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo empä usko vaippojen pituus juttuun, vaikka sulla on rummut ok näköiset ne ovat kuluneet jo jonkun verran, onko sorvattu kertaakaan jos on tarvii lisä talla sinne välitaakiin ja vipuun. Toinen konsti on jatjaa vipuvartta siinä missä vaijerit yhdistyy laatikon luonna, mut vika on siellä rumpujen sisällä, olen pelannut näiden rumpu hökötysten kanssa jonkun verran, ei nämä mussen jarrut ole läheskään niin paskat laittaa pitäväksi. Siihen verrattuna kuin eräs entinen ajokkini vuodelta 66-68, oli rummut ympäriinsä eikä pelittäneet kuin sen aikaa että käytti katsastuksessa, ennen kuin keksin konstin miten ne saa pelaamaa kunnolla. Sama pätee mussen rumpuihin jos ette usko räpeltäkää itte sit mitä osaatte.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Minulla tuli ongelma vasta sitten eteen kun olin uusinut kaikki rummun sisälle tulevat osat. Katsastus kesällä ja kässäri pitäs myös saada pitämään.
Vai johtuneeko siitä, että aikaisemmin ovat painaneet asian villaisella. Tämä nainen joka viimeksi katsasti on eräs kuuluisa nipottaja, jos olisin tiennyt että hän on "paikkakunnan" konttorilla, olisin ajanut johonkin muualle. Mutta ensi kesänä korjaan virheen.

hmm..saattaa tätä palstaa lukea myös katsastusinssit joten korjataan. Nipottaja= vastuuntuntoinen 8) piti myös sensuroida tuo paikkakunta, jos vaikka saa herjaus syytteen :shock:

ps. laittoi myös hylkäyksen aiheesta: jarruletku kierteellä. Oikein kun tarkkaan katsoi, niin saattoi se ehkä vähän olla :? .
Viimeksi muokannut Tahavo, 31 Maalis 2005, 22:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kyllä siellä on pilkun viilaaja asialla, käsärissä riittää sellaset tehot kun auto ei lähde työntämällä liikkeelle, muistaakseni tehon pitäis olla 100% luokkaa. On siinä jotakin vikaa jos ei tehoja löydy, tiedän kyllä miten saa pelittämään, paljonko oli prosentit o/v pyörissä. Heittoa saa olla 30 - 40% noin takapyörien kesken, tulipa tälläinen mieleen pyöristitkö jarrukenkien reunat hiomalla, ja että hihna ottaa kokomatkatkalta rumpuun jos ei ota ei ole kunnon jarrujakaan. Pitää olla tietoa kun rumpujen kanssa vehtaa, jos tarvittet apua tai neuvoja niitä saa, mut en rupea tässä niitä jakelemaan jotakin pitää pitää salassakin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
mustesko
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 21:37

Viesti Kirjoittaja mustesko »

ROKI kirjoitti: jos tarvittet apua tai neuvoja niitä saa, mut en rupea tässä niitä jakelemaan jotakin pitää pitää salassakin.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :?: :?: :?: :?: :?:

näinhän sen pitää ollakin,mitä sitä muita neuvomaan ja salaisuuksia kertomaan :D :D :D :D
-Teen mitä muut ajattelevat-
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

mustesko kirjoitti:
ROKI kirjoitti: jos tarvittet apua tai neuvoja niitä saa, mut en rupea tässä niitä jakelemaan jotakin pitää pitää salassakin.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :?: :?: :?: :?: :?:

näinhän sen pitää ollakin,mitä sitä muita neuvomaan ja salaisuuksia kertomaan :D :D :D :D
Eikä kun sanotaan niin että, en jaksa näpytellä kaikkea tänne mieluummin luurin kautta, levittäköön sitten avun sanu jos on vinkeista on avun saanut.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Roki on reilu jätkä :D , juteltiin joskus alkutalvesta ja vinkit oli kohdillaan. Peltihommissa tosi "guru", tietää joku sanoa, joku joka tietää kumpi on kovempi juna vai ROK1 :shock: :shock: :shock: . Vanhat käsityön ammattilaiset kunniaaan nykyisenä uusavuttomien aikakautena.

nimim.
Käsillä töitä päivät pitkät :wink: :wink: :wink: :wink: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Mulla on 95' GTS:ssä katsastus torstaina 30.6 ja käsijarru ei pidä ollenkaan. Takana levyjarrut. Vaijerit kävin vaihtamassa viime viikolla kokonaan, kun olivat jumiutuneet käyttämättömyyden takia. Mites asian saisi kuntoon???

Jani
marquis
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Marras 2004, 21:23

Re: Käsijarru ei pidä....

Viesti Kirjoittaja marquis »

8)
Viimeksi muokannut marquis, 29 Kesä 2005, 21:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1962
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1962 »

En ole hokannut kattoo mitepuolin ne hihnat oli.
Mutta meni syynistä läpi konttorilla.
Tosin otin jarrukilkkeistä "tyhjät pois" ROKIN neuvojen mukaan.
Eihän siitä kässäristä mikään paras tullut, mutta riitti konttorilla.
1962
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1962 »

ROKI kirjoitti:Onhan niitä konsteja millä jarrut löytyy, mut kehtaisko kertoa no kerron yhden ota rumpu pois, katso jarru käpälän välys kun vaieri on vapautettu. Jos on vapaata liikevaraa se pitää poistaa, ja siihen on konstina hitsiliima, siihen käpälään mikä painaa välitystankoa toiselle kengälle laitat siihen hahloon hitsillä mälli. Ensin vähemmän ja kokeile, lisää tarpeenmukaan pitäis ruveta tuleen tehoja käsäriin, syy pitämättömyyteen on yleensä rummun kuluminen, samoin vivustot omassa samoja ongelmia jotka poistui tuolla konstilla.
Siis tarkoitan tuota konstia.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

1962 kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Onhan niitä konsteja millä jarrut löytyy, mut kehtaisko kertoa no kerron yhden ota rumpu pois, katso jarru käpälän välys kun vaieri on vapautettu. Jos on vapaata liikevaraa se pitää poistaa, ja siihen on konstina hitsiliima, siihen käpälään mikä painaa välitystankoa toiselle kengälle laitat siihen hahloon hitsillä mälli. Ensin vähemmän ja kokeile, lisää tarpeenmukaan pitäis ruveta tuleen tehoja käsäriin, syy pitämättömyyteen on yleensä rummun kuluminen, samoin vivustot omassa samoja ongelmia jotka poistui tuolla konstilla.
Siis tarkoitan tuota konstia.
Joo kun olet hitsannut sinne hahloihin rautaa, niin pitäis ruveta pureman jossain on sitten viellä mätää, jos on uudet pinnat kengisä pitää muistaa hihnan reunat hioa pyöreiksi. Rumpu kun on kulunut reunoilta, sitten yksi tärkeä juttu joka varmaan unehtui mainita, mallatkaa kenkää rumpuun kengän pitää kosketta kokomarkalta rummunpintaa, muuten ei tule kunnon jarruja. Kenkä ruuvipenkin leukojen väliin ja vähän oikaisua, rupeaa käymään rumpuun, on ihme jos ei tule pitävät jarrut.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin