Kardaanin ihmettelyä Capriin
-
- Hiljaisempi
- Auto: Ford Capri 2300 Cologne V6 1979 ( hakusessa 302 V8 moottori)
Kardaanin ihmettelyä Capriin
Moro kaikki,
Pitäisi tuohon BW T10: n perään saada kiinni Caprin oma kardaani.
Mulle tuli mieleen, että olisiko ideaa metsästää se oikea spline yoke ja vaikka antaa palikat sitten Ko-Met Oy: lle ja pyytää niitä ottamaan Caprin spline yoke: sta se holkki osa irti ja sitten niin ikään BW T10: iin sopiva holkki naittaa Caprin spline yoke: en?
Myös jos joku teistä muistaa hammastuksen lukumäärän ja halkaisijan T10 ulostulo akselille. En pääse itse nyt tällä hetkellä tallille mittaamaan. Saisin etsittyä sen oikean dennysdriveshaft.com: sta esim.
Vai, olisiko US parts: ssa ko osia?
Turhaan lähtee koko Mussen kardaania metsästämään ja tuhoamaan sitten heti sitä.
Onko teillä muilla lisää ehdotuksia miten saada homma himaan?
Toinen asia,
Kuinka mittaan oikean pituuden kardaanille, kun olen saanut koneen ja lootan auton keulille? Pitääkö joku liikevara olla ajatellen takajousituksen liikerataa?
Joudun kuitenkin lyhentämään Caprin kardaania.
-Hessu-
Pitäisi tuohon BW T10: n perään saada kiinni Caprin oma kardaani.
Mulle tuli mieleen, että olisiko ideaa metsästää se oikea spline yoke ja vaikka antaa palikat sitten Ko-Met Oy: lle ja pyytää niitä ottamaan Caprin spline yoke: sta se holkki osa irti ja sitten niin ikään BW T10: iin sopiva holkki naittaa Caprin spline yoke: en?
Myös jos joku teistä muistaa hammastuksen lukumäärän ja halkaisijan T10 ulostulo akselille. En pääse itse nyt tällä hetkellä tallille mittaamaan. Saisin etsittyä sen oikean dennysdriveshaft.com: sta esim.
Vai, olisiko US parts: ssa ko osia?
Turhaan lähtee koko Mussen kardaania metsästämään ja tuhoamaan sitten heti sitä.
Onko teillä muilla lisää ehdotuksia miten saada homma himaan?
Toinen asia,
Kuinka mittaan oikean pituuden kardaanille, kun olen saanut koneen ja lootan auton keulille? Pitääkö joku liikevara olla ajatellen takajousituksen liikerataa?
Joudun kuitenkin lyhentämään Caprin kardaania.
-Hessu-
Re: Kardaanin ihmettelyä Capriin
Fox-koppaisen mussen kardaani oli mk3 Caprissa sopivan pituinen pikkulohkowindsorin+T5:n perään. Perään kardaanin laippaan uusi pulttijako ja soviterengas keskittämään kardaanin isoon Atlakseen.
Mach1 -71
-
- Hiljaisempi
OK,
Onko tietoa, että onko se mainitsemasi kardaani sopiva etuosastaan tuohon T10 lootaan?
Onko tietoa, että onko se mainitsemasi kardaani sopiva etuosastaan tuohon T10 lootaan?
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Jos tarvetta, niin täältä löytyy Mercury Caprin (Mustang) -81 2,3 kardaani. = 100€
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
No eihän tommonen kokonainen caprikaan maksa satasta... 

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Auto: Autoton
Mullaki olis yks jouten...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Hiljaisempi
Kyylläpäs maksaaAntti66HT kirjoitti:No eihän tommonen kokonainen caprikaan maksa satasta...

Ainaski sit ku mä saan ton "oikean" mosan keulille.
Sit määki voin alkaa pyytää kahtakyt donaa, ku on kasi kone ja ja ei muka saa enää rahallakaan leimalle ja ja...
Dänx Firebolt, mä laitan YVtä. Saadaan hintavertailua peliin.
Tuliko vahvistus, että Mako-Capri kelpaa verrokiksi? Jos näin, niin sitten
Capreja näkee todella harvoin liikenteessä, Mustit on ihan peruskauraa...

Capreja näkee todella harvoin liikenteessä, Mustit on ihan peruskauraa...

Mach1 -71
hommaa laatikkoon sopiva yoke ja Caprin perään sopiva laippa. Itte asetin yoken suunnilleen puoleenväliin booritusten osalta (siis pituussuunnassa) ja sitten mittaat silmästä silmään pituuden. SNCardan hertsikassa teki väliin 1-osaisen kardaanin perunaan uusin ristikoin tasan 200e. works.
Joku toinen kardaani on tietty sopivan mittainen jos laitat koneenkin sopivalle kohdalle. Laita se kone kuitenkin mahdollisimman taakse ja alas. Se määrää sit kardaanin mitan lopullisesti ja muista koneen kallistus sopivasti vs perä. Hauskaa mittailua.
Joku toinen kardaani on tietty sopivan mittainen jos laitat koneenkin sopivalle kohdalle. Laita se kone kuitenkin mahdollisimman taakse ja alas. Se määrää sit kardaanin mitan lopullisesti ja muista koneen kallistus sopivasti vs perä. Hauskaa mittailua.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
-
- Hiljaisempi
Jees,
Laskinkohan mä oikein ne boorit T10 lootasta, johon yoke tulee. Mä saan 28.
Yritys on kova saada se kone istumaan kuten nimimerkki poikelin vinkkaa.
Kiitos kaikille opastajille.
-Hessu-
Laskinkohan mä oikein ne boorit T10 lootasta, johon yoke tulee. Mä saan 28.
Yritys on kova saada se kone istumaan kuten nimimerkki poikelin vinkkaa.
Kiitos kaikille opastajille.
-Hessu-
Mullakin olis kardaani tarjolla. Strangen 3" CrMo. Foxin pituus. Tehonkesto noin 800 hepoa. Noin millin kiero, oma pikku moka, autoa tunkattaessa pakoputki otti kiinni auton alla ( toinen putki menee kardaanin alla).Koneistamo suoristaa helposti.Tässä on kiinni C6 / Tremec yoke, voin kyllä irrottaakin.1350 sarjan isot ristikot.
Hinta 100 € ilman yokea , 150 € yoken kanssa.
Hinta 100 € ilman yokea , 150 € yoken kanssa.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.