Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
457 kirjoitti:Mitä varten koneen huohotus pitää yhdistää PVC venttiilin kautta koneen imusarjaan?
Mitä varten koneen toinen huohotus pitää yhdistää ilmanpuhdistajaan? Yleensä kytkennät tehdään (PVC) imusarjan tai kaasarin vakuumi puolelle ja (vapaa) ilmansuodattimen likaisellepuolelle mutta myös puhdaspuolikin käy.
Kun vastaus kahteen ensimmäiseen kysymykseen löytyy niin koneen huohtus ongelmat ratkeaa.
Koko suljettu huohotus järjestelmä on ensimmäisen asteen saastelaite.
Kone toimii hyvin vapaalla huohotus järjestelmällä, mutta öljy ym. kaasut virtaavat vapaasti ilmatilaan. Kun huohotus järjestetään suljetuksi niin kaasut ja höyryt tulee potetuksi nimenomaan tuon PVC kanavan kautta. Toinen yhde tuo korvausilmaa kampikammioon (yleensä vakio ilmanpaaineen puolella). Jos korvausilma linja ns. likaisella puolella on linjassa jonkinlainen suodatin joko letkussa tai korkissa jonka läpi korvausilma kulkee. En usko, että vakio huohotus järjestelmällä pyritään vakumoimaan kampikammiota. Sitä varten on olemassa erilaiset vakuumipumpput.
Viritettyjen koneiden kanssa tahtoo helposti tulla huohotus ongelmia vakio järjestelmällä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Öljysumua huohottava (viri)kone detonoi helpommin jos öljysumu johdetaan suoraan imusarjaan tavalliseen PCV-tyyliin. Öljy heikentää seoksen puristuskestävyyttä. Pelkillä filttereillä venakopissa öljysumu pyrkii tihkumaan läpi ja sotkemaan paikat.
Summitin sivuiltä löytyy Moroson huohotinpullo MOR-85465 joka erottaa öljyn pullon pohjalle ja päästää koneen hengittämään. Hienostunut tapa olisi tietty vetää pullon pohjalta valumaletku öljypohjaan, jotta välttyisi pullon tyhjentelyltä.
Jos oikein eko-harrastajaksi alkaisi, niin filtterin tilalle PCV venttiili ja siitä hiilivedyt ja muut ohivuotokaasut uudelleen kiertoon letkulla imusarjan vakuumiin, kuten orggiksessa, mutta ilman haitallista öljysumua.
Hirveesti huudattava virimies voisi lisätä pulloon toisen liittimen ja vetää letkut molemmista venakopista, tai käyttää tuplasysteemiä hengenahdistuksen välttämiseksi.