korjaamokäsikirjat

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Vege
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 21:36
Auto: HT -65 289+C4+8"
Paikkakunta: Mynämäki

korjaamokäsikirjat

Viesti Kirjoittaja Vege »

Miettiny tässä että vois jonnin moisen opuksen hommata mistä selviäisi kaiken näköistä nippelitietoa ja sähkökaaviot jne. sekä mielellään kaikkea muuta mahdollisia mittoja jne jne jne mitä kaikkea, mutta pääasiana mielessä tällä hetkellä oisi noi sähkökaaviotkin

eli asiaan onko jotain sopivia kirjoja mitä voi suositella ja mitä kokemuksia mistäkin, itellähän on toi vuoden 65 HT 289 koneella
HT -65 289+C4+8"
Kimmo65FB
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Vaihteeksi uusi hakusessa.. Ex Fastback 65, Ex Fastback 68
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Kimmo65FB »

Katsopas sähkökaavioita myös alla olevasta linkistä. Mielestäni aika hyvät kuvat. Korjaamokäsikirja kannattaa tietysti myös hankkia...

http://hammar.dyndns.org/~djhamma/wiring/wiring1965.htm
Avatar
Vege
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 21:36
Auto: HT -65 289+C4+8"
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Vege »

vaikuttaa ihan pätevältä sivulta, kaiketi tuoltakin jotain apuja löytyy, toisaalta jopa hirvittää kattella ton auton johdotuksia, tekisi mieli repiä kaikki pois ja laittaa sähköt kokonaisuudessaan uusiksi
HT -65 289+C4+8"
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Shop Manual on aika pätevä ja sitä voi käyttää tyynynäkin :idea:

Sähköjen uusiksi laittaminen ei ole ollenkaan pöhkömpi idea.
Aika vähän niitä sähköjä loppujen lopuksi on näin vanhassa autossa.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

kariboy kirjoitti:Sähköjen uusiksi laittaminen ei ole ollenkaan pöhkömpi idea.
Aika vähän niitä sähköjä loppujen lopuksi on näin vanhassa autossa.
Olen samaa mieltä Karipojan :oops: kanssa. Itselläni on vanhat sähköt ja lisättynä jonninverran uusia sähköjä, vähän nykyauto tyyppisesti, releet ja lisäsulakkeet esimerkiksi. :roll:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Jab
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Marras 2004, 10:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jab »

Ilman muuta vaan johdot uusiksi. Itseltä meni kahden viikon illat koko hommaan mikä on varmaan aika keskiarvo nopeus. Hommaa uusi sulaketaulu useammalle sulakkeelle ja ajovalot releen kautta. Johdotukset oli omassa autossa teippikytkennöillä tehty kun auton ostin ja niistä oli pakko päästä eroon.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Sähköt uusiksi

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo sit kun teette niitä sähkövirityksiä laittakaa paksummalla piuhalla mitä on alkuperäiset turat, ja jos mahdollista muuttakaa yksinkertaisemmaksi kaikki kytkennät. Ei turhia koukeroita yksi reilu päävirta tapsi sulakerasialle, siitä yksin kertaiset vedot kohteisiin mulla on aikeissa tehdä koko johtosarjat itse uusiksi. Jätän myös pois tulipelin liitos pistokkeet, laitan läpivienti kumit niihi aukkoihin eikä liitoksia, vaa yhtenäinen kokonaisuus ei ole varmasti kontakti ongelmia. Konetila kojelaudan alus ja taakse menevät sarjat, muuttan toiminna nykyaikaisemmaksi niin että vilkku toimii vilkkuna ,samoin kuin jarru erikseen ledivaloilla vilkku vaeltavana. oneks on sähköpuolikin hanskassa ei tartte toisia pyydellä avuksi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Jab
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Marras 2004, 10:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jab »

Niin ROKI onko nuo takavalot valmiit ledisarjat vai oletko itse suunnitellut?

Onko tuossa tulevassa kokoonpanossa siis erikseen jarrulle omat ledit ja omat ledit vilkulle vai mitä tuo vilkku vilkkuna tarkoittaa ja mitä tapahtuu kun vilkku ja jarru ovat samaan aikaan päällä?

Vähän olen myös itse ajatellut tehdä ledeistä vaeltavia vilkkuja mutta tivolivalo lopputulos pelottaa
Avatar
Vege
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 21:36
Auto: HT -65 289+C4+8"
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Vege »

juu tossa bongaillu, niin öljyvarotusvalo ei oo kiinni, lämpömittari ei toimi, johto hukassa mikä tulee anturiin, ja polttoainemittari on pimeenä, myös etuvalossa jotain maattovikaa kun palaa himmeesti, tarttee kyllä jollain keksiä suunnatakkin se, mutta mutta ens talvena varmaan viimeistään lähtee kaikki nykyset sähköt ja johdotukset kävelemään ja uutta tilalle, tai sitten kun auto jossain vaiheessa on tarkotus saada maalaukseen niin on konekkin pois edestä ko. operaatiota suorittaessa
HT -65 289+C4+8"
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juu ledi valoja saa valmiina musen omiin pesiin toimivat vai kuten entiset, oma viritys olis sellanen jossa jarru toimii omana osanaan ja vilkku omanaan, eli kun laittaa vilkun päälle ja jarrua painaa jarruvalo palaa alla kokoajan. Ledejä mulla on jonkun verran jemmassa, muta voisn kyllä käyttää valmista pakettia hiukan muunneltuna.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin