Ei parantunu, 12.19. vielä ei saatu slickseistä iloa irti. Pariin viimeiseen lähtöön Jyrin vinkistä lämmitin niitä vähän enempi ja pitoa alkoi löytymään. Yksi lähtö liian varovaisesti, jonka jälkeen taas lämmitys jäi hieman vajaaksi ja lähtö pilalle sutien. No, ensi kerralla..Keme kirjoitti:Paraniko aika?Antti66HT kirjoitti:Itellä tavoitteena parantaa tuota toissa vuotista 11.99.aikaa, mutta katotaan ny.
Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Kiitos Kimmo -olipahan hienoa olla -65 ratamustangin kyydissä. On niissä kaarrenopeuksissa vähän eroa kun ajaa Futuralla 6 x15 lonksuvilla Weldeillä joissa 195 65 15 renkaat tai sit sun kyydissä.
Nuorempi naispuolinen Siiverssi ei kuulemma "pelännyt yhtään" kyydissäsi mutta Caroliina onkin saanut pienestä pitäen koulutuksen asiaan...jo pienenä se pyysi aina mua kiihdyttämään Futuralla jos ajettiin sen mielestä liian pitkään rauhallisesti...onko Helmisen koulutus jo aloitettu
Poikakaverinsa Aleksi myönsi että Jannen oranssin -69:n kyydissä hirvitti jonkin verran, sekä dragissä että radalla
Hyvin toi sun auto kyllä kulkee.Harva auto kulkee yhdessä ainoassa ja ekassa lähdössä noin hyvin.194 loppunopeus on kovaa luokkaa, saati sit jos olisit vetänyt muutaman lisälähdön.
Hietavirran Ahdin ( ei , sillä on vapari...) Falconissa on muuten 8" perä että kyllä ne aika hyvin kestää - jos se on auton alkuperäinen niin se on sitä vahvempaa valua joka tuli -66, sulla heikompaa. Kyllä sun tarvii varmaan toi woiman siirto päivittää.
Nuorempi naispuolinen Siiverssi ei kuulemma "pelännyt yhtään" kyydissäsi mutta Caroliina onkin saanut pienestä pitäen koulutuksen asiaan...jo pienenä se pyysi aina mua kiihdyttämään Futuralla jos ajettiin sen mielestä liian pitkään rauhallisesti...onko Helmisen koulutus jo aloitettu

Poikakaverinsa Aleksi myönsi että Jannen oranssin -69:n kyydissä hirvitti jonkin verran, sekä dragissä että radalla

Hyvin toi sun auto kyllä kulkee.Harva auto kulkee yhdessä ainoassa ja ekassa lähdössä noin hyvin.194 loppunopeus on kovaa luokkaa, saati sit jos olisit vetänyt muutaman lisälähdön.
Hietavirran Ahdin ( ei , sillä on vapari...) Falconissa on muuten 8" perä että kyllä ne aika hyvin kestää - jos se on auton alkuperäinen niin se on sitä vahvempaa valua joka tuli -66, sulla heikompaa. Kyllä sun tarvii varmaan toi woiman siirto päivittää.
Sport 65 kirjoitti:Natikoista kotiuduttu ehjin vehkein, melko harvinaista. Kiitos järjestäjillä, mahtava ja onnistunut tapahtuma jälleen.
Varttimaililla yksi veto, kerrankin vessa kulkee niin kuin sen pitäisi, 12,117/193,55 60ft 2,139. Olisihan aika saattanut tuosta hiukan parantua, mutta selkeä parannus edelliseen saavutettiin. Voimansiirto on reippaasti alimitoitettu vauhtipyörästä taaksepäin, kytkimelle on liikaa ruutia, vaihteistona T5 ja loput orkkiskamaa. Hinku mutkaradalle kolmen välivuoden jälkeen oli niin kova, joten varttimailia ei höylätty sen enempää.
Slaalomi meni hienosti ja auto kääntyi mutkiin kuin ajatus, aiemmasta puskemisongelmasta ei ollut tietoakaan, aika taisi olla jotain 1,04 luokkaa, en ole ihan varma tuosta.
Radalla ei mennytkään aivan odotusten mukaisesti, aika 1,34,000. Eihän sitä hävetä tarvitse, mutta parannusta vain puoli sekuntia aiempaan. Ongelmia oli kuitenkin aika paljon, mm. aamulla kuljettajan ajokunto-ongelma. Ajoaika jäi tästä syystä melko vähäiseksi, aikakortissa on vain kuusi kierrosta, joista kolme ilman spinnejä tai ulosajoja. Perjantain harjoituksissa melko vauhdikas ulosajo perä edellä pääsuoran päässä omasta tyhmyydestä johtuen, osa syynä oli myös liian takapainoiset jarrut. Jarrubalanssi saatiin alueelle, mutta silti auto ei oikein toiminut, kokoajan perä irti. Saapasta ei voi antaa ennenkuin auto on lähes täysin suorassa. Rengaspaineet oli takana ehkä täysin ulapalla, kolmella eri paineella kokeiltiin, tai sitten etujouset on aivan liian löysät, alustassa ei ole vanhaa kuin takaiskarit. Ilmeisesti liian paljon muutoksia kerralla, joten hieromista ja arvailemista riittää vielä pitkäksi aikaa.
Antin oli mielenkiintoista vääntöä, varttimaililla ja radalla erot mitattiin sadasosissa vai oliko se jopa tuhannesosissa.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
kiitos järjestäjille ja osallistujille sekä koko mökkeily tiimille.
hyvin meni vikonlopun tärinät.
slaalom: oltais saatu ajallisesti tiukka kärki öörli-modeihin, jos sport65 ei olis pessyt niin selvästi koko porukkaa. (ja mulle sanoi ettei taida edes osallistua slaalaukseen kun ei saa autoa kääntymään...tais olla kisa taktiikkaa...)
rata-ajo: kierros aika parani noin sekunnilla eli oikeaan suuntaan hiiissun kissun. ajotyylinä oli rauhallinen/järkevä, jarrutukset suoralla ja mutkat ja lähdöt vedätyksellä.
ensi vuonna alkaa sitten kaikkien lajien opettelu jollain tavalla alusta ja siirrytään tuonne manualismin puolelle...
hyvin meni vikonlopun tärinät.
slaalom: oltais saatu ajallisesti tiukka kärki öörli-modeihin, jos sport65 ei olis pessyt niin selvästi koko porukkaa. (ja mulle sanoi ettei taida edes osallistua slaalaukseen kun ei saa autoa kääntymään...tais olla kisa taktiikkaa...)
rata-ajo: kierros aika parani noin sekunnilla eli oikeaan suuntaan hiiissun kissun. ajotyylinä oli rauhallinen/järkevä, jarrutukset suoralla ja mutkat ja lähdöt vedätyksellä.
ensi vuonna alkaa sitten kaikkien lajien opettelu jollain tavalla alusta ja siirrytään tuonne manualismin puolelle...
MUSTANG 65 HT.
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Tietääkseni on alkuperäinen, toki välitys, lukko ja laakerit on uusittu mutta vetarit on alkuperäiset.Futurage kirjoitti:Hietavirran Ahdin ( ei , sillä on vapari...) Falconissa on muuten 8" perä että kyllä ne aika hyvin kestää - jos se on auton alkuperäinen niin se on sitä vahvempaa valua joka tuli -66, sulla heikompaa. Kyllä sun tarvii varmaan toi woiman siirto päivittää.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Ai onko sulla enemmänki videomateriaalia kun vaan se 2 minuutin pätkä kyntö-oria ylösalasin?
laita vaan nii saa ihmetellä! 


-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Kaivattais kuvia sivuille oranssista ralliponista jos joku sattui kuvaamaan sunnuntain driftailua radalta?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
kyllä se Edselkin slalom-radalle sopii
..

- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
ja burniksesta puhumattakaan...
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Kymppi niiin lähellä...ja niin kaukana ..?jeppe kirjoitti:ittellä kans vartin aika parani uus ennätys 11.09 ja paras loppunopeus 200.45
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Koitan muokata videon tänään. Arskan ajon kuvaus epäonnistui. Syynä hallituksen huulikiilto linssissäJXA26Wosu kirjoitti:Eikö kukaan sattunut kuvaan mua sunnuntaina Oranssilla? Olis kiva nähdä mun-ajot

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Hienot oli kinkerit. Sään jumala oli juurikin niin armollinen kuin saattoi, se on se sään etukäteen jännittäminen aika turhaa kun puhutaan Alastaron moottoriradan sääilmiöstä. Parhaillaan vettä oli tullut kuin Esteriltä ikään vain 500 metrin päässä rata-alueesta. Mahtavaa oli törmätä tuttuihin ja vielä niin monta tuttua jäi vain pelkän nopean moikkauksen varaan. Tarvitsisi varmaan vetää sellainen 4 romillen suojakänni lauantaille, ettei tarttisi ajaa muiden autoja stripillä
Noh, sitten ei tarttis kyllä tuttujakaan moikkailla...
Onnittelu kaikille voittajille, jossittelukin alkaa jo ny. Hirvosen Granada olisi onnistunut edes yhdessä lajissa sijoituksen verran paremman... niin olisko Ford Granadasta tullut Ford Champion?!?!?!? Jumaleissa jätkät, pitäiskös meidän ja teidän tehdä jotain asialle?? Vastaus kysymykseen, kaikille ei riitä Granadoja!!
Noissa 8" akseleissa on samoja vetareita mitä 28r 9" akselissa, ei se vetari ole heikoin lenkki noissa. Todella hienoja suorituksia vartilla, pohjanmaan Cleveland voimainen 71 ht vetäisi myös aika matalan ajan, mutta poistui paikalta ennenkuin ehdin haastattelemaan. Ahdin Falcon huiskii kyllä pitkin poikin rataa nopeuden noustessa, siihen kannattaisi kiinnittää huomiota alustaan tai sitten miettiä sitä uutta koria. Suojasilla taitaa olla vielä se niiden yksi ratamusse kaupan. Siirryt polttamaan etanolia ja ei tartte murehtia päästöistäkään ja alusta on valmiiksi alueella.

Onnittelu kaikille voittajille, jossittelukin alkaa jo ny. Hirvosen Granada olisi onnistunut edes yhdessä lajissa sijoituksen verran paremman... niin olisko Ford Granadasta tullut Ford Champion?!?!?!? Jumaleissa jätkät, pitäiskös meidän ja teidän tehdä jotain asialle?? Vastaus kysymykseen, kaikille ei riitä Granadoja!!

Noissa 8" akseleissa on samoja vetareita mitä 28r 9" akselissa, ei se vetari ole heikoin lenkki noissa. Todella hienoja suorituksia vartilla, pohjanmaan Cleveland voimainen 71 ht vetäisi myös aika matalan ajan, mutta poistui paikalta ennenkuin ehdin haastattelemaan. Ahdin Falcon huiskii kyllä pitkin poikin rataa nopeuden noustessa, siihen kannattaisi kiinnittää huomiota alustaan tai sitten miettiä sitä uutta koria. Suojasilla taitaa olla vielä se niiden yksi ratamusse kaupan. Siirryt polttamaan etanolia ja ei tartte murehtia päästöistäkään ja alusta on valmiiksi alueella.
Viimeksi muokannut Fastback, 16 Heinä 2012, 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
joo se oli meidän porukalta tollanen pikavisiitti.ensimmäistä kertaa natikoissa ja tunnelma oli kyllä hyvä ensvuonna uudestaan
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Viikonloppu oli kyllä yksi tämän kesän hienoimmista. Tapahtuman järjestelyt mukaanlukien kaikki neljä autourheilun muotoa olivat huippuluokkaa. Kiitos järjestäjille:)
Keloahon Karille lainasin autoa kokeiltavaksi omien n. 20 ratakierroksen jälkeen ja äijä kiskaisi vieraalla autolla lämmittelykierroksen, jonka jälkeen kaksi nopeaa kierrosta 1:31.954 ja 1:31.857 jotka molemmat oli puoli sekuntia nopeammat kuin mihin itse pystyin.. On siis PALJON opittavaa ajajana.
Keloahon Karille lainasin autoa kokeiltavaksi omien n. 20 ratakierroksen jälkeen ja äijä kiskaisi vieraalla autolla lämmittelykierroksen, jonka jälkeen kaksi nopeaa kierrosta 1:31.954 ja 1:31.857 jotka molemmat oli puoli sekuntia nopeammat kuin mihin itse pystyin.. On siis PALJON opittavaa ajajana.

If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- sande
- Hiljaisempi
- Viestit: 15
- Liittynyt: 23 Touko 2011, 08:10
- Auto: 96 GT Convertible
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio
Mukavaa oli ja varttimailia kävin ensimmäistä kertaa kokeilemassa, paras aikani oli 13.64. Reaktio 0.835...aika huisaa
..aion kyllä jatkossakin mennä ja niin tulihan se slalom voittokin sieltä 

