Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kiitos kaikille
Hienoa porukkaa olette kaikki ja myös minun mielestä kaikki järjestelyt meni aika lailla nappisuorituksena maaliin
...vähän T-paitojen myynniksi meni tämä reissu minulta , mutta auto pysy FunRunia ajatellen ehjänä kun sitä ei kurmuuta
En tullut tuuraamaan, vaikka lupasin tarvittaessa niin tehdä. Tuntui riittävän ohjelmaa muuten koko ajan, ja varsinkin tänään sen autonäyttelyn kanssa.
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
Natikoista kotiuduttu ehjin vehkein, melko harvinaista. Kiitos järjestäjillä, mahtava ja onnistunut tapahtuma jälleen.
Varttimaililla yksi veto, kerrankin vessa kulkee niin kuin sen pitäisi, 12,117/193,55 60ft 2,139. Olisihan aika saattanut tuosta hiukan parantua, mutta selkeä parannus edelliseen saavutettiin. Voimansiirto on reippaasti alimitoitettu vauhtipyörästä taaksepäin, kytkimelle on liikaa ruutia, vaihteistona T5 ja loput orkkiskamaa. Hinku mutkaradalle kolmen välivuoden jälkeen oli niin kova, joten varttimailia ei höylätty sen enempää.
Slaalomi meni hienosti ja auto kääntyi mutkiin kuin ajatus, aiemmasta puskemisongelmasta ei ollut tietoakaan, aika taisi olla jotain 1,04 luokkaa, en ole ihan varma tuosta.
Radalla ei mennytkään aivan odotusten mukaisesti, aika 1,34,000. Eihän sitä hävetä tarvitse, mutta parannusta vain puoli sekuntia aiempaan. Ongelmia oli kuitenkin aika paljon, mm. aamulla kuljettajan ajokunto-ongelma. Ajoaika jäi tästä syystä melko vähäiseksi, aikakortissa on vain kuusi kierrosta, joista kolme ilman spinnejä tai ulosajoja. Perjantain harjoituksissa melko vauhdikas ulosajo perä edellä pääsuoran päässä omasta tyhmyydestä johtuen, osa syynä oli myös liian takapainoiset jarrut. Jarrubalanssi saatiin alueelle, mutta silti auto ei oikein toiminut, kokoajan perä irti. Saapasta ei voi antaa ennenkuin auto on lähes täysin suorassa. Rengaspaineet oli takana ehkä täysin ulapalla, kolmella eri paineella kokeiltiin, tai sitten etujouset on aivan liian löysät, alustassa ei ole vanhaa kuin takaiskarit. Ilmeisesti liian paljon muutoksia kerralla, joten hieromista ja arvailemista riittää vielä pitkäksi aikaa.
Antin oli mielenkiintoista vääntöä, varttimaililla ja radalla erot mitattiin sadasosissa vai oliko se jopa tuhannesosissa.
Kekkerit onnellisesti takana.Kaikki meni hienosti. Sade ei haitannut ajamista, lauantaina tuli ehkä 20 minuutin tauko sadekuuron takia. Sunnuntaina alkoi sataa rankasti palkintojenjaon aikana, joka tästä syystä suoritettiinkin Paddockissa.
En tiedä vaikuttiko edellisen viikoin sadepitoiset sääennusteet osanottajamäärään, mutta sekä autojen että katsojien määrä (sisäänpääsy- ja ajomaksujen perusteella)oli samaa hyvää luokkaa kuin esim.viime vuonna.
Kaikki tulokset tulevat jossain vaiheessa nettisivuille, mutta mainittakoon tässä sen verran että Ford Championin tittelin vei Arto Malinen yhden pisteen erolla Mika Kosolaan ja Antti Hirvoseen.
Kiihdytyksessä ajettiin viime vuotta lujempaa. Timo Suojanen ajoi -80 Foxillaan noin 9,5 sekan aikoja. Toiseksi nopein oli Jyrki Peltonen( 10.02 muistaakseni) Raptor-dragsterillaan. Kympin puolelle ajoivat myös Pasi Laine Ranchero 528 cid ( noin 10,4 / 212 kmh), Asseri Mikkola -90 Fox 10,5 / 219 kmh ja Ahti Hietavirta -68 Falconillaan 10,9 / 203 kmh. Monien puhtaasti katuautojen varttimailin loppunopeudet olivat 190-200 kmh tuntumassa, se on katuautolta oikeasti lujaa.
Rata-ajon nopein oli Petteri Uljas -67( -68 ?) Mustangillaan. 60-luvun rautalohkoinen FE moottorinen Musse peittosi nuoret pikkuveljensä ! Lähellä oli ettei jo menty alle 1.30.
Slalomin voitti Mika Kosola -07 GT 500 Mustangillaan. Burniksessa Timo Nikola teki selvää jälkeä 432 cid FE:llä varustetulla -59 Edselillään.
Timon Edsel voitti myös autonäyttelyn.
Suorituksen arvoa nostaa se että Timo asuu Raahessa eikä Edseliä tuotu trailerilla.Eikä todella säästellyt autoa sillä edellämainittujen suoritusten lisäksi Timo otti osaa sekä slalomiin ja rata-ajoon ja voittikin koko viikonlopun kovimman kengittäjän pokaalin !
Myös omasta puolestani kiitos koko järjestäjäporukalla sekä kaikille mukanaolleille !
Kiitokset kaikille järjestäjille ja mukana olleille täältäkin. Ja kiitokset Jyrille kun ajoi isän autolla malliksi oikeilla ajolinjoilla, itse yritin pysytellä perässä ja samalla opiskella myös oikeita linjoja.
Hauskaa oli tekniikkakin pelas ja sääkin suosi. Slaalomi ratakin oli mukava kun piti "vaan" yrittää osua porteista läpi ja aputolpat auttoivat siinä että eksyminen oli melkein mahdotonta. Tuli myös ekan kerran kunnolla totuteltua "katu slikseihin" ja pikkusen sain ennätyksestä nipistettyä mutkaradalla. Kummasti vaan tuommonen taiwanilainen kumikin pitää . Mulla oli vaan niissä vähän liikaa ilmaa vaikka vähemmän olikin mitä katukumeissa olen kuumana pitänyt. No pitää ensi ratapäivillä testata vähän pienemmillä paineilla sitten josko pidot vielä pikkuisen paranisi.
Kyllä vaan niin pirusti harmittaa etten päässyt osallistumaan koko tapahtumaan tänä vuonna
Mutta fun runissa nähdään.
Champion meni oikeaan osoitteeseen kyllä Ja tiukka on ollut kisa jos pisteen erolla meni Arskalle..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
KIITOSKIITOSKIITOSKIITOSKIITOS !!!!
...kaikille lähes tasapuolisesti, suurin kiitos kumminkin kuuluu Vesa Mattilalle CYRrin lainasta, joka mahdollisti kilvoittelun koko tapahtumassa! Suupielet ei meinaa laskeutua millään, määoon niii onnelline!
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Oho, määhän menin lujaa olis voinu ennen släälömiä säätää etupyöriä enemmän harituksen puolelle, auras aivan liikaa ja puski... Sunnuntaina kun säädin äkkiseltään, niin tuli paljon parempi ja renkaatki kuluu tasasesti...
Tuli tässä mieleen, että Kaara rikko pahasti radan sääntöjä, lähteä nyt ajamaan sokka irti ja alkoholipitoista juomaa meni 10 litraa kierroksella kiitokset Homerille nuorisoslangin oppitunneista
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Huh huh! Olipa Kaaralla lähellä ettei tullu paloautoa. Itellä aikoinaan tanarista tuli paloauto. Lähti ilmeisesti kaasarista letku holkkeineen ja ruikki suoraan pakosarjalle. Ja tietenkin perjantai-iltana kymmenen aikoihin vikkaimmalla paikalla jyväskylässä! Vaan vielä siitäkin auto tuli, kun uusi johdot ja sulaneet kojetaulusta eteenpäin. Ne sai sopivasti aiemmin ympäri menneestä tanesta. Se on taas toinen juttu.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20