Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
T-Bird'60
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 15:48
Auto: Mustang convertible gt'00
T-Bird'60

Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja T-Bird'60 »

Tervehdys,
osaisiko joku avittaa aloittelevaa mustangistia, autoni taka-akselin päällä on vaakatasossa erehdyttävästi iskaria muistuttava tekele, jonka tarkoitus on varmaankin hillitä taka-akselin liikkeitä kiihdytyksissä? Mutta asiaan, ko. "vaakaiskarit" pitäisi uusia, ja ainoa minkä pikaisella etsinnällä löysin oli Konin rear quad shocks, varmaan ihan hyvät, mutta hintaa lähemmäksi 300$ jenkkilässä(+tulli, alv ja rahti).
Löytyykö tuolle "vaakaiskarille" suoraa varaosanumeroa? Vinkit halvemmista vakioalustaiseen musseen sopivista asiansa ajavista otetaan myös ilolla vastaan.
Kiitokset jo etukäteen, Tomi
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja Ville K »

perhana kun en ihan suoraan muista, mutta kybin gas-a-justinakin niitä saa, ja olikohan jonkun volkkarin iskari muistaakseni.. Olettaen et on samat kuin fox-koppaisessakin? Ootko rock autosta katsonut?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
T-Bird'60
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 15:48
Auto: Mustang convertible gt'00
T-Bird'60

Re: Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja T-Bird'60 »

Moikka, Käsitykseni mukaan on sama kuin foxissa, ainakin Konin versio oli muistaakseni 8X-04 vuosimalleihin. Onko tälle olemassa suomenkielistä nimitystä vai onko parasta käyttää etsinnöissä "rear quad shock" termiä? Tomi
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja Ville K »

No, ilman mitään vääntöä asiasta, niin on ihan turha muuten vakioon autoon alkaa mitään kovia puslia vaihtamaan, *ituiks menee auto, ei ole cruisailuun siitä enää sen jälkeen ja kaikki äänet kantautuu koriin yms.. ei kaikki halua virittää!
Laita uudet vaakaiskarit vaan, ne toimii kuitenkin vakioalustaissa yhtenä pitkittäisenä tukivartena lisää..
En nyt het kyllä muista niille mitään nimitystä. Satasen paikkeilla tais ne mulle tulleet maksaa pari vuotta sitten.

Tossa esim. koko setti 329$, siis kaikki 6 iskaria! http://www.latemodelrestoration.com/ite ... -Shock-Kit

Niemensivun Sepolta kannattaa ehkä myös kysyä, ken tietää vaikka olis hyllyssäkin.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
T-Bird'60
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 15:48
Auto: Mustang convertible gt'00
T-Bird'60

Re: Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja T-Bird'60 »

Kiitoksia vinkeistä! Jos tuon koko keksinnön poistaa ja jäykistää muuten alustaa, on varmasti hyvä ratkaisu reippaampaan ajoon, tätä "vaakaiskaria" tuskin katsastusmiehetkään osaisivat kaivata sinne alustaan.
Mutta, kun itsellä tämä toimii ainakin toistaiseksi kesäisenä perheautona(?!), päädyn varmasti VilleK:n ehdottamaan ratkaisuun uusia tuo. Pakkorako, kun siitä vaakaiskarista on öljyt tulleet pihalle, ja sitä ei varmasti saa leimasta vietyä läpi.
Erityisesti toi setti, jossa tulee koko kierros iskareita alkoi houkuttaa!
Mulla olisi kyllä tallissa -35mm madallusjousetkin valmiina odottamassa, pitäisiköhän sittenkin laittaa nekin alle...

Kiitos, Tomi
T-Bird'60
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 15:48
Auto: Mustang convertible gt'00
T-Bird'60

Re: Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja T-Bird'60 »

Onko suositusta mikä voisi olla hyvä iskari sarja tuolle madallussarjalle (n. -35mm, joka tuli auton mukana)? Ja ns. "low budget"- tyyppiset ratkaisut pääasiassa kiinnostaa, ajo-omituisuuksia tietenkään huonontamatta. En ole sen tarkemmin alustarakenteita vielä mussen osalta katsellut, onko jousi/iskari-vaihdoksessa jotain erityistä (vrt. tavalliset kansanautot) DIY-miehelle huomioitavaa. Onko suosituksia pääkaupunkiseudulla nelipyöräsuuntaajista, jotka uskaltaa päästää mussen kimppuun?
Puslien vaihto ei taida kotikonstein ilman prässejä onnistua, eli menisi pajahommiksi joka tapauksessa.
Tomi
sakke
Aktiivi
Viestit: 135
Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
Auto: Mustang HT -68 351 C4
Paikkakunta: Orimattila

Re: Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja sakke »

Aivan OT, mutta pakko kysyä, onko kirjoittajalla nimmarin perusteella myös Tbird -60 ? Mulla kanssa. Mutta Mustang vienee voiton. Tunska myynnissä ja parempaa Mussea etitään tuon -67:n tilalle tai kaveriksi.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
T-Bird'60
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 15:48
Auto: Mustang convertible gt'00
T-Bird'60

Re: Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja T-Bird'60 »

Tere Sakke, kyllä '60 T-Bird löytyy tallista.
Kyllä mulla on vielä tuon kuttaperkkakipon kanssa vielä harjoittelemista, kun on aitoon 50-luvun malmikasaan tottunut. Tässä mussessa on kaikkea omituista; tämä lähtee joka kerta avaimesta käymään, ja tällä pystyy ajamaan yli 20 km/h mutkaan tarvitsematta tarpeettomasti vaarantaa lähimmäisiään jne. Fiiliksessä ehkä sitten ollaan tappiopuolella verrattuna tuohon 52v aikakoneeseen.
Tomi
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Muistelisin et 50mm on se raja madalluksessa, mitkä vakioiskarit vielä sietää..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Jos haluais uretaanipuslat laittaa, niin onnistuis aivan kotikonstein, ne on niin kovat että reilusti lubrikanttia ja menee kun isä äitiin. Enkä tiedä huonontaako vaeltamaton perä kruisailufiilistä...? Tämä siis omasta kokemuksesta, mun romussa ei ees ollu noita vaakaiskareita kun ei niitä vielä ollu keksitty. Hyvin meni 50000 mailia ajetussa perä mihin tahto, enkä ees viittiny vakioita tilalle alkaa laittamaan, joten ei tietoa kuinka nuo menis. Prässiä ei ollu, viilapenkiiin ja vääntämään... ;)
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
nikond40x
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 04 Elo 2009, 19:52
Auto: mustang 2000 gt 4.6

Re: Avo-GT '00 alusta (taka-akseli)

Viesti Kirjoittaja nikond40x »

Mulla on 00 -kovakatto gt siinä on myös vaakatasossa takana pumput. rock auto.com osat löytyy . auton mallin jälkeen olevaan hakukohtaan kun pistää sanat shaft damper. vähän yli kympin kappale . ei paha
Vastaa Viestiin